Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، در در آیین رونمایی از سامانه "شفافیت"، مدیران مناطق آزاد و فعالان اقتصادی را بدنه‌ای واحد با هدف مشترک اعتلای کشور ایران و توسعه‌ی اقتصادی عنوان، و اظهار کرد: رفع مشکلات مطرح و دیده‌شده در سفرهای اخیر به مناطق آزاد، در دستورکار دبیرخانه و مناطق آزاد قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید محمد با اشاره به اراده‌ی نهادهای مختلف مانند دبیرخانه، شورای عالی مناطق آزاد و مجلس شورای اسلامی و تاکید بر اینکه از هر رکنی که نیاز باشد برای رفع موانع، پیگیری می‌شود، گفت: سعی می‌کنیم شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاران تامین کنیم که متاسفانه در حال حاضر شرایط ثبات اقتصادی با قوانین خلق‌الساعه همخوانی ندارد و مشکل‌آفرین شده است.

محمد "شفافیت" در قوانین و خدمات را یکی از دغدغه‌های اصلی فعالین اقتصادی دانست و گفت: این امر در دستور کار قرار گرفته است چرا که نیازمند آن است که هیچگونه تبعیض و اقدام پشت‌پرده‌ای مانند امضاهای طلایی صورت نگیرد و همه‌چیز ضابطه‌مند و دارای شیوه‌نامه خواهد بود تا بستری مناسب برای تصمیم و فعالیت سرمایه‌گذاران مهیا شود.

وی جزیره کیش را پایلوت اجرای طرح شفافیت عنوان کرد و با ابراز امیدواری از اجرای این طرح در سایر مناطق آزاد کشور افزود: در این سامانه ۱۴ خدمت در مناطق آزاد ارائه خواهد شد که تمام آنها در سامانه بارگذاری و شفاف‌سازی خواهد شد افزود: ۷ خدمت امروز رونمایی می‌شود و ۷ خدمت بعدی طی سه ماه آینده بارگذاری و به سامانه اضافه خواهد شد.

وی تاکید کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد به‌صورت شفاف در پرتال مناطق آزاد بارگذاری شده است که تاکنون حدود صد فرصت در حوزه‌های مختلف به ترتیب مناطق را شامل می‌شود، و شامل حوزه‌هایی چون صنعتی، گردشگری، کشاورزی، توریسم‌درمانی، توریسم علمی و ورزشی می‌باشد.

محمد بقای مناطق آزاد را در گرو فعالیت سرمایه‌گذاران دانست و با بیان این مطلب که تولید، صادرات و ورود تکنولوژی و فناوری‌های نوین از آنها موردانتظار است، تصریح کرد: علاوه بر بارگذاری این خدمات، مجموعه‌ی "سندباد" به منظور ارتباط مستقیم با دبیر، از ده روز گذشته فعال شده است تا هر فعال یا فرد بومی امکان ارتباط مستقیم با شخص دبیر شورای عالی مناطق آزاد را داشته باشند.

آیین رونمایی از سامانه "شفافیت" در نشست با سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی کیش، چهارم آبان‌ماه در سالن خلیج‌فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

کد خبر 5336536

منبع: مهر

کلیدواژه: منطقه آزاد کیش سعید محمد شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی جزیره کیش سامانه شفافیت ویروس کرونا هفته وحدت بوشهر اردبیل آمار کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها کرمانشاه واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران گرگان مجلس شورای اسلامی ایلام سرمایه گذاران مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد

«عطا بهرامی» کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به لیست انتخاباتی صبح ایران، اظهار داشت: در دور اول ما رقابتی داشتیم که عمدتاً طیف جناح راست بیشتر کار می‌کرد، البته علی مطهری که به طیف مقابل معروف است در دور دوم تقریباً به عنوان کلیت اصولگرایی شناخته می‌شود که در ظاهر یکپارچه است ولی در باطن یکپارچه نیست، در آن هویت روشنی را نمی‌بینید. در لیست انتخاباتی صبح ایران دعوای سیاسی زیادی وجود ندارد. ملاک در این لیست شفافیت است و به طریقی به دنبال بازگرداندن مجلس به جایگاه خود است تا مجلس در راس امور باشد چرا که امروز مجلس در راس امور نیست.

وی با بیان اینکه هم پوشانی در بین فهرست‌ها زیاد بود، ادامه داد: من تصوری ندارم که چه خواهد شد و هیچ قرینه‌ای برایش نیست چون همپوشانی بین فهرست‌ها زیاد است و نتیجه قابل پیش بینی نیست.

کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به تخصصی که دارید، اگر به عنوان نماینده مجلس انتخاب شوید در چه کمیسیون یا کمیسیون‌هایی به طور تخصصی کار خواهید کرد، گفت: کمیسیون اقتصادی، صنایع و برنامه بودجه مد نظرم است.

بهرامی با اشاره به اولویت مجلس دوازدهم، گفت: مجلس باید دولت و نهادها را موظف کند به قوانین بالا دستی عمل کنند. در قوانین بالا دستی اوضاعمان بد نیست، کارهای چهارچوب داری را انجام داده‌ایم، انجا که بحث نوشتن است حرف بی ربط ننوشته‌ایم بلکه در عمل کار بی ربط می‌کنیم.

وی رسیدگی به مسائل اقتصادی را از اولویت‌های مجلس آینده دانست و ادامه داد: مجلس دوازدهم باید به مباحث خودرو، مسکن، مالیات و معیشت مردم بپردازد.

بهرامی در پاسخ به این سوال که آیا به پویش انتخاباتی مهر می‌پیوندید، بیان کرد: بله به این پویش می‌پیوندم؛ کاری که خبرگزاری مهر انجام داده اینکه کاندیداهای مجلس را از مراجعه به اسپانسرها و غیره بی نیاز و یا کم نیاز می‌کند، این استقلال کاندیداها را بیشتر می‌کند.

کد خبر 6097356 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد