Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تزریق ۷۶ میلیون دز واکسن در کشور طی دو ماه اخیر رکوردی بی‌سابقه در دنیا است. سلامت نیوز: تزریق ۷۶ میلیون دز واکسن طی ۲ ماه در ایران رکوردی بی‌سابقه در دنیا است

به گزارش بازارنیوز نیوز بهرام عین اللهی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از کارکنان ستادی و استانی سازمان بیمه سلامت افزود: در بخش درمان بیماران کرونایی که هزینه هر بیمار ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان بود، بیمه‌ها خوب عمل کردند و حرکت انقلابی در این زمینه ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی اظهار داشت: از بیمه‌ها بابت درمان بیماران کرونایی تشکر می‌کنم و تقویت بیمه‌ها از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت است که با تقویت آنها، به کنترل بیماری‌ها برسیم.


عین اللهی ادامه داد: سازمان‌های بیمه‌ای باید به نرم افزار‌های دیجیتالی متصل بوده و هوشمند شوند، لازم است این سازمان‌ها در حوزه بهداشت نیز فعال باشند، زیرا بخش بهداشت و درمان از یکدیگر مجزا نبوده و مکمل یکدیگر هستند.
وزیر بهداشت تصریح کرد: هزار بیمارستان در کشور داریم و فرآیند‌های بیمارستانی با بیمه‌ها باید دیجیتال باشد تا بتوان همه خدماتی که بر اساس بیمه‌ها ارائه می‌شود قابل رصد و هوشمند باشد.


عین اللهی اظهار داشت: بیمه‌ها بهترین مکان برای نظارت هستند و با ایجاد سیستم نرم افزار و هوشمند بسیاری از مشکلات ارائه خدمات در نظام سلامت حل می‌شود و بیمه‌ها می‌توانند در این زمینه راهگشا باشند.


وی تاکید کرد: اکنون ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی در کشور داریم که خروجی آن ارائه مقاله است و نیاز مردم را حل نمی‌کنند و کارآیی ندارند در حالیکه اگر روی بیمه‌ها سرمایه گذاری کرده و آن‌ها را دیجیتال کنیم می‌توانند در بخش بهداشت و درمان بسیار راهگشا باشند.


به گفته وزیر بهداشت، باید به سمتی پیش رویم که بیمه مرکز تحقیقات دانشگاه‌ها باشد و بصورت پیوسته به وزارت بهداشت متصل شود. وی ادامه داد: هنوز بیمه‌ها را تقویت نکردیم و چندان به روز نیستند، باید نرم افزار جامعی ایجاد شود که نقش بیمه‌ها در پررنگ بوده و با برنامه ریزی پیشگیری از بیماری‌ها را نیز رصد کنیم.


طرح پزشک خانواده مغفول ماندهبه گفته عین اللهی، طرح پزشک خانواده در کشور مغفول مانده و هر حرکتی بدون اجرای این طرح نمی‌تواند پایدار بماند.
وی ادامه داد: تزریق منابع به تنهایی مشکلی ایجاد نمی‌کند بلکه مشکلات نظام سلامت با کمک بیمه‌ها حل می‌شود.


پرداخت ۴۳ درصد هزینه‌های درمان از جیب مردم وزیر بهداشت تاکید کرد: اکنون ۴۳ درصد هزینه‌های درمانی از جیب مردم پرداخت می‌شود که قابل قبول نیست و باید نقش بیمه‌ها در کاهش این هزینه را بیشتر پررنگ کنیم.


سلامت نیوز: تزریق ۷۶ میلیون دز واکسن طی ۲ ماه در ایران رکوردی بی‌سابقه در دنیا است

/ایرنا

برچسب ها: واکسن ، واکسن کرونا ، وزیر بهداشت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000PUZ

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: واکسن واکسن کرونا وزیر بهداشت تزریق ۷۶ میلیون دز واکسن وزیر بهداشت عین اللهی بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد آقاجان زاده، معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان، با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون برای زائران، گفت: متقاضیان حج تمتع امسال استان طبق نوبت اعلام شده از امروز تا ۱۶ اردیبهشت ماه فرصت دارند برای انجام واکسیناسیون اجباری به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی افزود: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

آقاجان زاده در خصوص تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیان، توضیح داد: تزریق این واکسن برای افرادی که در دو سال گذشته آن را دریافت نکرده‌اند، الزامی است.

معاون بهداشت و درمان هلال احمر استان با بیان اینکه در تبریز حدود ۴۰۰۰ نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروان‌ها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای تزریق واکسن حجاج، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرآذربایجان شرقی را نیز در تبریز با توجه به موقعیت مسافرپذیر این شهر داریم.

وی در ادامه به آمار زائران حج تمتع امسال استان اشاره کرد و گفت: شمار متقاضیان حج تمتع امسال آذربایجان شرقی ۳۹۵۱ نفر است که در قالب ۲۸ کاروان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد. ۱۵ کاروان از این تعداد متعلق به زائران تبریزی است.

آقاجان زاده همچنین از آغاز معاینات پزشکی ۴۵ نفر از عوامل اجرایی پزشکی حج و زیارت که در موسم حج تمتع خدمت رسانی خواهند کرد، از روز گذشته در تبریز خبر داد.

کد خبر 6088814

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد