Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:22:18 GMT

موافقت استرالیا با حذف مصرف سوخت های فسیلی

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۰۱۵۰

موافقت استرالیا با حذف مصرف سوخت های فسیلی

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روزنامه « استریت تایمز » سنگاپور، استرالیا بعنوان یکی از بزرگترین کشورهای آلوده کنندگان جهان امروز موافقت خود را با برنامه به صفر رساندن و حذف سوخت های فسیلی تا سال ۲۰۵۰ اعلام کرد اما به برنامه ها و  اهداف مورد تایید فعالان محیط زیست در کوتاه مدت، تعهدی نداد. 

« اسکات موریسون » نخست وزیر استرالیا، چند روز پیش از سفر برنامه ریزی شده اش برای اجلاس کشورهای گروه ۲۰ در اروپا و سپس شرکت در  اجلاس تغییرات اقلیمی در گلاسکو این هدف را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بدین ترتیب دور جدیدی از مباحث داخلی درباره سیاست های اقلیمی در این کشور به راه افتاده است. مسئله ای که بیش از یک دهه سیاستمداران استرالیا را به چالش کشانده است.

اسکات موریسون امروز در بیانیه ای اعلام کرد: « ما اهدافی را برای رسیدن به حذف استفاده از سوخت های فسیلی  تا سال ۲۰۵۰ تعیین خواهیم کرد و برنامه شفافی برای دستیابی به اهدافمان خواهیم داشت. ما اجازه نخواهیم داد کسانی که درباره کشور ما اطلاعاتی ندارند در این باره مداخله کنند. ما روش خاص خودمان را داریم و آنرا به سرانجام خواهیم رساند. » 

وی در ادامه پیش بینی کرد که استرالیا تا ۳۵ درصد مصرف سوخت های فسیلی را  تا  ۲۰۳۰ کاهش دهد. این درحالی است که تعهدات رسمی بین ۲۶ تا ۲۸ درصد کاهش بوده است. 

استرالیا یکی از بزرگترین ذخایر سوخت های فسیلی در جهان است و تقریبا یک چهارم درآمد صادراتش از سوخت های فسیلی حاصل می شود. در این میان عربستان سعودی نیز که بزرگترین صادرکننده نفت در جهان است، تعهد کرده تا سال ۲۰۶۰ مصرف سوخت های فسیلی را به صفر برساند. 

اسکات موریسون همچنین قوانین مالیاتی برای آلوده کنندگان وضع کرده است و از کسانی که به دنبال راه حل هایی برای حذف مصرف سوخت های فسیلی می باشند حمایت می کند. او گفت ایستگاه های انرژی زغال سنگی همچنان زیر نظر او می توانند ساخته شوند تا برای تولید برق در کشور مورد استفاده قرار گیرند. 

از سوی دیگر، از آنجایی که تمام شرکای تجاری استرالیا مانند چین، ژاپن و کره جنوبی به برنامه های حذف سوخت های فسیلی متعهد شده اند، این هدف ملی از نظر سیاسی برای اسکات موریسون پیچیده شده است. او می بایست تا ماه مه که زمان برگزاری انتخابات است، مخالفان حزب کارگر را در نظرسنجی ها با خود همراه نگه دارد. نمایندگان پارلمان حزب ملی که یکی از ائتلاف های کوچک با دولت حال حاضر است درباره افزایش خطرها برای کارهای روستایی به خصوص در میان جامعه معدنچیان هشدار دادند. 

کشورهایی مانند استرالیا و چین که از سوخت های فسیلی برای بهبود بحران انرژی در کشورهایشان استفاده می کنند، در برابر درخواست های جهانی برای ورود سریعتر به مرحله بعدی الگوی مصرف انرژی مقاومت نشان می دهند. 

آمریکا و اتحادیه اروپا در تلاش برای پیدا کردن راه هایی در اجلاس کاپ ۲۶ می باشند تا دستکم ۳۵ کشور به معاهده جهانی تغییرات اقلیمی برای حذف برنامه گاز متان بپیوندند. 

بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی گلاسکو (کاپ ۲۶) COP۲۶ نیز از ۱۰ تا ۲۱ آبان ماه سال جاری با حضور شماری از رهبران جهان، کارشناسان امور زیست محیطی و  فعالان حامی مقابله با چالش های مربوط به تغییرات آب و هوایی از ۲۰۰ کشور امضا کننده پیمان آب و هوایی پاریس، در شهر گلاسکو انگلیس برگزار می شود.
برگزاری این اجلاس در حالی است که ساکنان کره خاکی درگیر بحران های شدید اقلیمی و زیست محیطی، انتظارات بیشتری از قدرت های بزرگ اقتصادی جهان برای مقابله با این بحران ها را دارند.
کشورهای ثروتمند که یک دهه پیش وعده دادند یکصد میلیارد دلار در سال برای کمک به کشورهای آسیب پذیر به منظور سازگار کردن خود و انتقال به انرژی پاک تر فراهم کنند، هنوز در عمل به هدف سال ۲۰۲۰ خود بازمانده اند.
کارشناسان نشست COP۲۶ (کاپ ۲۶ ) در گلاسکو را آخرین فرصت برای کاهش روند گرم شدن کره زمین تا حداکثر ۱.۵ درجه سانتیگراد بالاتر از میزان پیش از دوره صنعتی شدن زمین می دانند.

برچسب‌ها گازهای گلخانه ای تغییرات اقلیمی استرالیا انرژی برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گازهای گلخانه ای تغییرات اقلیمی استرالیا گازهای گلخانه ای تغییرات اقلیمی استرالیا انرژی برق مصرف سوخت های فسیلی اسکات موریسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استرِیت‌تایمز، اداره مبارزه با تروریسم استرالیا در جریان چندین یورش در ارتباط با حمله‌های تروریستی اخیر در این کشور، هفت نوجوان و جوان را بازداشت کرد.

مقامات ارشد پلیس ضدتروریسم استرالیا مدعی شده‌اند که احتمالا این «شبکه» در تدارک یک حمله بودند. پس از حمله با سلاح سرد به اسقف اعظم یک کلیسای آشوری در سیدنی استرالیا در ۱۵ آوریل، بیش از ۴۰۰ مامور پلیس در تفتیش ۱۳ نقطه در سیدنی مشارکت داشتند.

در پی حادثه ۱۵ آوریل، یک نوجوان ۱۶ ساله بازداشت شد و حالا پلیس استرالیا مدعی است که اکنون هفت نوجوان دیگر «با انگیزه‌های ایدئولوژیک بخشی از یک شبکه بزرگ‌تر بازداشت شده‌اند.» مار ماری امانوئل، اسقف اعظم کلیسای آشوری سیدنی در جریان حمله اخیر از ناحیه سر و سینه مورد اصابت چاقو قرار گرفت. پلیس این کشور بلافاصله حادثه را «حمله تروریستی با انگیزه‌های ایدئولوژیک» توصیف کرد.

دِیو هادسون، معاون کمیسر پلیس استرالیا گفته است که پلیس این کشور با نظارت دقیق بر رفتار و زیر نظر گرفتن رفت و آمدها، «به این نتیجه رسیده است که اگر آنها قصد ارتکاب جرمی را داشته باشند، ما قادر به جلوگیری از آن نخواهیم بود و به همین دلیل بازداشت توجیه‌پذیر است.»

پلیس استرالیا اعلام کرده که بازداشت‌شدگان ۱۵ تا ۱۷ سال دارند. کریسی بارِت، کارشناس حوزه مبارزه با تروریسم در پلیس فدرال استرالیا گفته است که این شبکه «ایدئولوژی افراطی خشونت‌آمیزِ مشترکی دارند.»

کد خبر 6087551

دیگر خبرها

  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت