Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@04:47:03 GMT

اخراج ۱۵۰ کارگر از یک شرکت ریسندگی در اصفهان

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۰۳۰۷

اخراج ۱۵۰ کارگر از یک شرکت ریسندگی در اصفهان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - مریم یاوری: چالش‌های اقتصادی این روزها بیش از گذشته رخ می‌نماید و این بار گریبان کارگران را گرفته و تعدادی از آنها بیکار شده‌اند. این امر در صنعتی‌ترین استان کشور ملموس‌تر از دیگر استان‌ها بوده و اثرات سو آن بر خانواده‌های کارگری بیش از هر منطقه دیگری است.

کارگران سابقه بالای ۱۸ سال کار در شرکت را دارند

در این ارتباط مهدی نادری، نماینده کارگران یک شرکت ریسندگی در استان اصفهان از اخراج ۱۵۰ کارگر این شرکت سخن به میان می‌آورد و به خبرنگار مهر می‌گوید: این شرکت دارای ۱۵۰ نفر پرسنل بود که همگی دارای سابقه کار بالای ۱۸ سال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی می‌افزاید: بسیاری از کارگران این شرکت و از جمله خود من ۱۷ سال به دلیل نیاز به حقوق و درآمد با قراردادهای سفید امضا کار کردیم و هر چه با اداره کار نیز نامه نگاری کردیم، به نتیجه نرسیدیم.

این نماینده کارگران با بیان اینکه این کارخانه اواسط تیرماه امسال به گفته مدیران به بهانه بازسازی و تجهیز رو به تعطیلی رفت، تصریح می‌کند: در آن زمان بیش از نیمی از پرسنل با وعده یک هفته تعطیلی اخراج شدن و مابقی نیز در اول شهریور به طور ناگهانی اخراج شدند.

بازگشت ۳۰ نفر به کار بدون امضای قرارداد

وی اضافه می‌کند: در این راستا پس از عدم دریافت پاسخ صحیح از مسئولان کارخانه به اداره کار شاهین شهر و دفتر نماینده مجلس، ۳۰ نفر از کارگران بازگشت به کار شدند و این بار نیز با این کارگران قراردادی امضا نشد.

نادری با بیان اینکه خواسته ما قانونی است و خواستار قانون بازگشت به کار هستیم، تصریح می‌کند: از سوی دیگر نیز ما انتظار احقاق حقوق خود پس از ۱۷ سال کار در این شرکت را داریم.

وی اضافه می‌کند: از سوی دیگر باید توجه داشت که آگهی فروش شرکت اعلام شده و این در حالی است که حقوق ما پایمال شده است.

مشکلات این واحد اقتصادی به استانداری اصفهان اعلام نشده است

همچنین ولی‌الله هادیان، مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن ابراز بی اطلاعی از وقوع چنین اتفاقاتی برای این شرکت ریسندگی گفت: در این زمینه تاکنون برای ما گزارشی ارسال نشده است اما چنانچه کارگران مطالبه خود را به صورت مکتوب ارائه دهند با اولویت دهی به آن خواهیم پرداخت.

صدور حکم توقیف اموال شرکت برای پرداخت بدهی به اشخاص

همچنین کریم علی نقی، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شاهین شهر نیز در این ارتباط به خبرنگار مهر می‌گوید: این شرکت به دلیل بدهی به اشخاص قادر به تأمین مواد اولیه نیست و محصولات شرکت نیز با حکم دادگاه برای پرداخت بدهی اشخاص توقیف شده است.

گفتنی است تماس‌های مکرر خبرنگار مهر با اسفندیار تاجمیری، فرماندار شاهین شهر و حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در خصوص رسیدگی به مشکلات این کارگران بی پاسخ ماند.

کد خبر 5336601

منبع: مهر

کلیدواژه: کارگران قرارداد کار استانداری اصفهان اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی اصفهان اخراج نیروی کار ویروس کرونا هفته وحدت اردبیل بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها کرمانشاه واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران گرگان ایلام مجلس شورای اسلامی خبرنگار مهر شاهین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تجلیل از کارگران شهرداری بندرعباس

به مناسبت فرا رسیدن روز کار و کارگر، شهرداری بندرعباس در آیینی از ۲۵۰۰ کارگر این مجموعه تجلیل کرد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078449 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تقدیر از کارگران نمونه خرمشهر
  • تکذیب خبر اخراج کارگران شرکت حریر خوزستان
  • اژه‌ای: حکومت وظایف و مسئولیت‌هایی را در قبال کارگران بر عهده دارد
  • موفقیت‌های فولاد اکسین با دستان کارگران گره خورده است / امانت فولاد اکسین را به دست آیندگان برسانیم
  • کارگران فولاد اکسین ثابت کرده‌اند در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری پیشرو هستند / همه روزهای سال، "روز کارگر" است
  • برگزاری آیین نکوداشت هفته کارگر در شرکت فولاد اکسین/ تجلیل از کارگران نمونه
  • استاندار لرستان روز کارگر به دیدار کارگران معدن رفت + فیلم
  • تصویری پنجاه ساله از زحمت و تلاش؛ روز کارگر مبارک + عکس
  • آیین تجلیل از کارگران شهرداری بندرعباس
  • تجلیل از کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق