Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (سه شنبه) در محل وزارت امور خارجه با «رشید مردوف» معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و در خصوص روابط دوجانبه، موضوعات منطقه ای از جمله افغانستان و تحولات بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان در این ملاقات ضمن تبریک به مناسبت سی امین سالگرد استقلال جمهوری ترکمنستان، با اشاره به اراده دولت جدید جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گسترش مناسبات با کشورهای حوزه همسایگی، از روند رو به رشد روابط دو کشور طی ماه های اخیر ابراز خرسندی کرده و اهمیت توسعه همکاری ها در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سایر زمینه ها را یادآور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از ارتقای همکاری ها و روابط دو کشور به سطح راهبردی استقبال می کند.

وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در این دیدار روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکمنستان را دیرینه، حسنه و بسیار نزدیک توصیف کرد.

وی اظهار داشت: رئیس جمهور ترکمنستان همواره بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور تاکید دارد.

مردوف تاکید کرد: ترکمنستان در طراحی سیاست خارجی خود اهمیت ویژه ای برای توسعه روابط خود با کشورهای همسایه قائل است؛ در این خصوص ایران جایگاه ویژه ای دارد و ترکمنستان تصمیم دارد روابط خود با جمهوری اسلامی ایران را به سطح راهبردی ارتقا دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان و همتای  ترکمنستانی همچنین آخرین تحولات مرتبط با دریای خزر و همکاری های حمل و نقلی دو کشور را بررسی کردند.

امیرعبداللهیان همکاری و هم افزایی دو کشور در زمینه حمل و نقل و ترانزیت اعم از جاده ای، ریلی و دریایی را متضمن منافع مشترک دو کشور خواند و اهمیت گسترش آن را مورد اشاره قرار داد.

دو طرف تاکید کردند خزر دریای دوستی، غیر نظامی و متعلق به کشورهای حاشیه آن است و کشورهای ساحلی می بایست از مواهب اقتصادی آن بهره مند شوند.

وزیر امور خارجه ترکمنستان که به منظور برگزاری رایزنی های سیاسی دو کشور، اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان و برگزاری شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور به تهران سفر کرده است از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به ترکمنستان دعوت به عمل آورد.

به گزارش فارس، تهران روز چهارشنبه پنجم آبان ماه ۱۴۰۰ میزبان دومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان درباره تحولات این کشور است. 

در نشست روز چهارشنبه وزرای خارجه ایران، چین، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و روسیه شرکت می‌کنند. وزرای خارجه چین و روسیه به صورت مجازی و بقیه وزرا به صورت حضوری در این نشست شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکمنستان وزیر امور خارجه رشید مردوف وزیر امور خارجه کشورمان جمهوری اسلامی ایران روابط دو دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو

وزیر امور خارجه کشورمان و کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و "کیلم دو تامبلا" نخست وزیر بورکینافاسو با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل استتبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت