Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@07:43:53 GMT

خروج مزدوران سعودی از «المهره» یمن

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۰۵۹۸

خروج مزدوران سعودی از «المهره» یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع یمنی از خروج مزدوران وابسته به عربستان سعودی از استان المهره در شرق این کشور خبر دادند.

پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیة » به نقل از منابع محلی گزارش داد، مزدوران وابسته به ریاض خودروهای زرهی و شمار زیادی از نیروهای خود را از گذرگاه مرزی «صرفیت» در مرز با عمان خارج کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، این نیروها از چند سال پیش، این گذرگاه را در اشغال خود داشتند و پس از تخلیه مواضع خود، عازم فرودگاه «الغیضه» شدند. این فرودگاه، مقر مزدوران سعودی، اماراتی، آمریکایی و انگلیسی است.

صرافیت یکی از ده پایگاهی است که عناصر سعودی به صورت تدریجی در المهره از آن خارج شدند. این عناصر در سال ۲۰۱۷ در المهره، بیش از ۲۰ پایگاه و اردوگاه داشتند.

در همین ارتباط، «بدر کلشات» نماینده استاندار المهره –وابسته به دولت مستعفی- گفت که این خروج، راهبرد جدید «نیروهای اشغالگر» است.

کلشات بر این باور است که نیروهای سعودی و سایر مزدوران خارجی در تلاش هستند از طریق فرودگاه الغیضه و حملات هوایی، المهره را همچنان در اشغال خود نگه داشته باشند.

وی تأکید کرد که این حملات، تهدیدی برای شهروندان المهره است؛ زیرا مزدوران سعودی و خارجی از طریق پهپادهای بمب‌گذاری سرکرده‌هایی را ترور می‌کنند که مخالف حضور خارجی در یمن هستند.

در همین ارتباط، منابع وابسته به دولت مستعفی روز گذشته خبر دادند ک مزدوران سعودی در حال خروج از استان مأرب نیز هستند و دیگر از نیروهای وابسته به هادی حمایت نمی‌کنند(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: مزدوران سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۰۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ خروج پرسپولیسی‌ها از هتل در میان تشویق هواداران

پرسپولیس در میان استقبال هوادارانش از هتل امیرکبیر اراک، عازم ورزشگاه امام خمینی شد تا برابر آلومینیوم در مرحله یک هشتم‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران قرار بگیرد.

دریافت 14 MB

   

دیگر خبرها

  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • ویدیو/ خروج پرسپولیسی‌ها از هتل در میان تشویق هواداران