Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل با ضرورت بر اقدام فوری برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی در افغانستان گفت که این کشور در حال تبدیل شدن به بزرگترین بحران انسانی جهان است.

به گزارش مشرق، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل با اشاره به وضعیت وخیم انسانی در افغانستان در توئیتی تصریح کرد: «افغانستان در حال تبدیل شدن به بزرگترین بحران انسانی جهان است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: روسیه کنسولگری خود را در مزارشریف بازگشایی می‌کند

وی با تاکید بر ضرورت ارائه کمک‌ها و تدارکات ضروری به مردم افغانستان پیش از فرارسیدن فصل زمستان افزود: من از جهان می‌خواهم که اقدام کنند و تلاش‌های ما در حمایت از آسیب‌پذیرترین افراد را تامین مالی نمایند.

برنامه‌ جهانی غذا نیز اوایل هفته جاری اعلام کرد که برای جلوگیری از یک فاجعه‌ انسانی در افغانستان باید کمک‌های بشردوستانه فوری در این کشور افزایش یاید.

بر اساس گزارش این نهاد بین‌المللی، به دلیل خشکسالی، درگیری، بحران کرونا و بحران اقتصادی، دسترسی مردم افغانستان به غذای کافی به شدت کاهش یافته است.

برنامه جهانی غذا گفت که بیش‌تر از نیمی از جمعیت افغانستان یعنی 22.8 میلیون نفر با گرسنگی شدید مواجه هستند.

این گزارش که توسط سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل و برنامه‌ جهانی غذا تهیه شده است، نشان می‌دهد که شهروندان افغانستان زمستان سختی را در پیش رو دارند و خانواده‌ها برای زنده‌ماندن وابسته به کمک‌های بشردوستانه جامعه جهانی هستند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان سازمان ملل برنامه جهانی غذا افغانستان آنتونیو گوترش سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۰۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین حسرت در سیرجان سهم ستاره اسپانیایی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دیدار تیم‌های گل‌گهر و شمس آذر یکی از کم موقعیت‌ترین بازی‌های بیست و شش هفته اخیر لیگ برتر بود و دو تیم برخلاف تصوراتی که از این مسابقه وجود داشت موقعیتی روی دروازه خلق نکردند.

حساس‌ترین صحنه این مسابقه ضربه فوق‌العاده روبرتو تورس از روی ضربه آزاد بود که با بدشانسی این بازیکن اسپانیایی به گل تبدیل نشد و پس از برخورد به تیرک دروازه در برگشت با ضربه سر مهاجم گل‌گهر در آغوش جعفرپور قرار گرفت.

تورس در این صحنه با ضربه فنی و فوق‌العاده گلر جوان شمس‌آذر را هم سوپرایز کرد و او فرصت واکنش پیدا نکرد و فقط مسیر توپ را دنبال کرد اما این ضربه به تیرک برخورد کرد تا جدی‌ترین موقعیت مسابقه تبدیل به گل نشود.

این بازی کم‌هیجان به شکلی پیش می‌رفت که تماشاگران تلوزیونی و حاضران در ورزشگاه انتظار یک دیدار صفر بر صفر را می‌کشیدند اما تورس نزدیک بود تا با خلاقیت بالای خود شرایط را تغییر دهد و گل‌گهر را در این مسابقه پیروز کند که بخت با او یار نبود.

بزرگترین حسرت این مسابقه برای بازیکن اسپانیایی گل‌گهر و سرمربی یونانی آنها بود که یک قدم تا پیروزی فاصله داشتند تا پس از 5 مسابقه بالاخره طعم پیروزی را بچشند!

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • بزرگترین حسرت در سیرجان سهم ستاره اسپانیایی (عکس)
  • نهادهای بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه را ادامه دهند
  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح