Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@00:14:27 GMT

«ارسطو؛ راهنمای سرگشتگان» به چاپ دوم رسید

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۰۹۳۶

«ارسطو؛ راهنمای سرگشتگان» به چاپ دوم رسید

کتاب ارسطو اثر جان. ای. وللا با ترجمهٔ محمود دریانورد به چاپ دوم رسید.

به گزارش برنا به نقل از روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، بیش از هزار سال ارسطو تقریباً در همه موضوعات، اولین مرجع در جهان غرب در نظر گرفته می‌شد. آموزه‌ه‌ها و افکار او مجموعه بخش‌هایی عظیم از موضوعات را در بر می‌گیرد و  کمک‌های درخورتوجهی به همه زمینه‌های تحقیقاتی شناخته شده در جهان باستان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان ولا در «ارسطو: راهنمای سرگشتگان» به بررسی زمینه‌های تاریخی، فلسفی و سیاسی‌ای می‌پردازد که نظریه‌های ارسطو در آن تکامل یافته‌اند. این کتاب شرح روشن و کاملی از کار و اندیشه این متفکر کلیدی عرضه می‌کند و طرح کلی ایده‌های اصلی او و راه‌هایی را نشان می‌دهد که از طریق آنها بر تاریخ فلسفه غرب تأثیر گذاشته‌اند. این کتاب با ساختار موضوعی، تمام آثار کلیدی ارسطو را از نظر می‌گذراند و برای نیازهای خاص دانشجویانی که نیاز به درک درستی از نظریه‌ها و ایده‌های او دارند، تنظیم شده است. 

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم:

«از مجموعۀ بسیار عظیم و متنوع آثار مکتوب ارسطو تنها یک پنجم آن به دست ما رسیده است و به بخش اعظمی از کارهای او دسترسی نداریم. با این همه شاهراه درخشانی که وی در فلسفه گشوده است، مسیر تفکر بشری را الی‌الابد تعیین کرده است. در خصوص آثار وی نکتۀ مهم آن است که آثار برجای مانده به احتمال بسیار زیاد یادداشت‌های درسی وی هستند و بنابراین دستیابی به فهمی منسجم از فلسفۀ وی چندان آسان نیست. در کتاب حاضر مجموعه‌ای از نوشته‌های ارسطو بررسی شده است که در فعالیت فلسفی و علمی او نقشی بنیادین دارند. بنابراین کتاب حول پنج مفهوم انسجام یافته است؛ مفاهیمی که فهم آنها در نظر ارسطو ، و لذا در تمام فلسفه ضروری است: جوهر یا اوسیا، طبیعت یا فوزیس، معرفت یا اپیستمه، نفس یا پسوخه و نیکبختی یا ائودایمونیا».

نویسنده در هر یک از این فصول به صورتی موجز و رسا نظام فکری و فلسفی ارسطو را شرح و بررسی کرده است و در پایان نیز نتیجه می‌گیرد که بررسی و مطالعۀ آثار به‌جا مانده از ارسطو ابتدای کار است و میراث فکری و فلسفی او جواهر حیرت‌انگیزی است که ما بدان دست یافته‌ایم اما هنوز چیزهای زیادی برای غور و مطالعه و تامل در آن وجود دارد.

کتاب ارسطو اثر جان. ای. وللا با ترجمهٔ محمود دریانورد را انتشارات علمی و فرهنگی در مجموعهٔ راهنمای سرگشتگانِ خود به چاپ رسانده است. از این مجموعه پیش‌تر کتاب‌های دیگری نظیر هوسرل، هابز، کیرکگور، هگل، سقراط، نسبی‌گرایی، تجربه‌گرایان و ... منتشر شده بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتشارات علمی و فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار تاریخی مکشوفه در گذر کمرزرین، گویاترین زبان تاریخ اصفهان است

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان گفت: آثار تاریخی کشف شده در گذر کمرزرین، مشخص‌ترین و گویاترین زبان تاریخ این کلان‌شهر است و اطلاعات خوبی را می‌توان از این آثار به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدعلی ایزدخواستی امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید شهردار اصفهان از گذر کمرزرین اظهار کرد: باستان‌شناسی گذر کمر زرین در راستای کشف شواهد گام برداشت، اما در حال حاضر در حال بررسی و تحلیل این اکتشافات است و تصمیم دارد تمام موارد این آثار کشف شده را مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: در حال حاضر باستان‌شناسان، این گذر را به ۱۰ لایه تاریخی تقسیم کرده‌اند و تمام این لایه‌ها در حال بررسی است، همچنین این موضوعات در راستای شفافیت تصویر اصفهان در ادوار مختلف، بسیار تأثیرگذار است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان تاکید کرد: این شواهد تاریخی، مشخص‌ترین و گویاترین زبان تاریخ این کلان‌شهر است و در حال حاضر به یک شاهد دست نخورده‌ای دست پیدا کرده‌ایم و اطلاعات خوبی می‌توان از این آثار به دست آورد که بهتر از اطلاعات مکتوب است.

ایزدخواستی گفت: با هماهنگی میراث فرهنگی و شهرداری در حال توسعه کاوش این گذر هستیم.

کد خبر 750485

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • برنامه تلویزیونی «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • آثار تاریخی مکشوفه در گذر کمرزرین، گویاترین زبان تاریخ اصفهان است
  • واکاوی ممنوعیت پخش مجموعه «حشاشین»
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی