Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری القدس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز سه شنبه بر پایبندی خود به گزینه مقاومت و استفاده از سلاح‌های خود در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی تا آزادی فلسطین تاکید کرد.

 این جنبش در بیانیه‌ای به مناسبت بیست و ششمین سالگرد ترور فتحی الشقاقی، بنیانگذار و دبیرکل سابق آن که در چنین روزی در سال ۱۹۹۵ در جزیره مالت به دست عناصر موساد رژیم صهیونیستی ترور شد، تاکید کرد: نهضت و اندیشه‌ای که دکتر الشقاقی پایه گذاری کرد، همچنان حضور دارد و در حال رشد و شکوفایی است و هیچ توطئه‌ای نمی‌تواند مانع آن شود و در حالی که این نهضت تا پایان دادن به اشغال فلسطین، آزادسازی سراسر خاک فلسطین و بازگشت فلسطینی‌ها به خانه‌های غصب شده ادامه داشته باشد، این اندیشه از بین نخواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنبش جهاد اسلامی در این بیانیه افزود: سلاح ما همواره رژیم اشغالگر را هدف قرار خواهد داد. ما امروز در تلاش برای رهایی حق خود از چنگال دشمن غاصب، قدرتمندتر و استوارتر هستیم و دشمن هنوز نبرد شمشیر قدس را فراموش نکرده است.

در ادامه بیانیه همچنین آمده است: ایدئولوژی و دیدگاه‌های جهادی که فتحی الشقاقی، فرمانده فلسطینی آن را پایه گذاری کرد، همچنان میوه می‌دهد و پیروزی‌ها از آن شکوفا می‌شود. اینک فرزندان او در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی هستند که پس از نبرد قهرمانانه در نفی رفتار‌های خصمانه و ظالمانه زندانبانان صهیونیست، پیروزی خود را بر آنان اثبات می‌کنند.

جنبش جهاد اسلامی در بیانیه خود همچنین تاکید کرد که به اصولی که الشقاقی برای آن زندگی کرد و در راه آن به شهادت رسید که مهمترین آن‌ها فلسطین است، پایبند خواهد ماند.

جهاد اسلامی ادامه داد: با وجود شهادت دکتر الشقاقی و تلاش دشمن برای از بین بردن نهضتی‌ که او بنیانگذارش بود، شعله آتش نبرد آنطور که بانی آن می‌خواست، فروزان است و محور مقاومت و جهاد همچون کابوسی، دشمن را تعقیب می‌کند، بلکه سالگرد شهادت الشقاقی به مناسبتی تبدیل شد که در آن پایبندی به مقاومت و مبارزه با دشمن تجدید می‌شود و در نتیجه اشغالگر از زندگی در سرزمین ما لذت نمی‌برد تا زمانی که خداوند به نابودی آن اجازه دهد.

جهاد اسلامی در بیانیه خود ادامه داد: ترور بنیانگذار جنبش انگیزه‌ای برای کار، توسعه و گسترش جنبش، ارتقای توان رزمی و نظامی آن، تقویت ساختار سازمانی و گسترش پایگاه توده‌ای و مردمی آن بود که امروزه در همه عرصه‌ها گسترش یافته و حضور آن در همه بخش‌های اقدام ملی به وضعیتی اصیل و ریشه دارِ ملی و مردمی تبدیل شده است.

این جنبش همچنین اظهار کرد: سالگرد جدید در حالی فرا می‌رسد که بسیاری از رژیم‌های عربی همچنان بر کنار گذاشتن فلسطین و مطرح نکردن آن به عنوان موضوع محوری امت مسلمان اصرار دارند و برای برقراری روابط عادی با دشمن صهیونیستی می‌شتابند و فکر می‌کنند که برقراری روابط با اشغالگران امنیت آن‌ها را تامین می‌کند.

جنبش جهاد اسلامی همچنین به شهدا، اسرا و ملت فلسطین درود فرستاد و با اسرا تجدید عهد کرد که تا آزادی آنها به عهد خود وفادار بماند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد اسلامی فلسطین رژیم صهیونیستی جنبش جهاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۱۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌ بس پایان یافت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شهاب نیوز، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌بس در قاهره پایان یافته است.

جنبش حماس در این بیانیه اعلام کرد: کمی پیش‌تر دور کنونی گفت‌وگوها در قاهره پایان یافت. هیأت جنبش حماس امشب قاهره را برای مشورت با سران این جنبش ترک خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: هیأت جنبش حماس پاسخ این جنبش را به برادران میانجیگر مصری و قطری ارائه داد و گفت‌وگوهایی عمیق و جدی را با آنان به انجام رساند.

حماس اعلام کرد: این جنبش بر برخورد کاملاً مثبت و مسئولانه، توجه و مصمم‌بودن خود برای دستیابی به توافقی که پاسخگوی خواسته‌های ملت ما باشد، تجاوز را به طور کامل پایان ببخشد و عقب‌نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه، بازگشت آوارگان، افزایش امدادرسانی، آغاز بازسازی و همچنین مبادله اسرا را محقق کند تاکید می‌نماید.

گفتنی است این دور از گفت‌وگوها برای برقراری آتش‌ بس در نوار غزه و همچنین مبادله اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در قاهره ۲ روز به طول انجامید.

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌ بس پایان یافت
  • جهاد اسلامی: شاهد ساعات حساس و تعیین‌کننده در جریان مذاکرات با اشغالگران هستیم
  • جهاد اسلامی: مذاکرات ساعت‌های سرنوشت‌سازی را طی می‌کند
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • حماس: از خواسته‌های سه گانه خود کوتاه نخواهیم آمد
  • حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد
  • حماس: اشغالگران نتوانستند مانع از پوشش اخبار غزه شوند
  • اشغالگران نتوانستند مانع از پوشش اخبار غزه به جهانیان شوند
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین نشان از عدم پایبندی مدعیان حقوق بشر به آزادی است