Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مدیکال، محققان موسسه مهندسی فرآیند (IPE) آکادمی علوم چین، دانشگاه پکن و بیمارستان ژوجیانگ، نانودارویی مبتنی بر فریتین (Fn) را برای تحویل هدفمند آرسنیک (As) و درمان کارآمد در برابر سرطان خون ابداع کرده‌اند. این مطالعه در ۲۵ اکتبر در Nature Nanotechnology منتشر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ سرطان خون یک تهدید جدی برای سلامت انسان است و میزان بقای ضعیفی برای بزرگسالان و کودکان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کلینیک، شیمی درمانی هنوز روش اصلی درمانی برای انواع لوسمی است و ناگزیر باعث توزیع خارج از هدف و عوارض جانبی سمی می‌شود.

تحویل هدفمند دارو‌های شیمی درمانی به سلول‌های سرطان خون می‌تواند عوارض جانبی سمی را تسکین داده و اثرات درمانی را افزایش دهد. چندین هدف جدید بر روی سلول‌های لوسمی شناسایی شده است، اما ویژگی‌های بیان آن‌ها برای انواع و دوره‌های مختلف سرطان خون بسیار متفاوت است.

از طریق غربالگری تعداد زیادی از نمونه‌های بالینی، محققان تایید کردند که بیماران مبتلا به اشکال مختلف لوسمی بیان پایدار و قوی CD۷۱ را نشان می‌دهند. پروفسور LI Yuhua از بیمارستان ژوجیانگ گفت: CD۷۱ می‌تواند به عنوان یک هدف جدید و قابل اعتماد برای توسعه درمان‌های دقیق ضد سرطان خون استفاده شود.

به عنوان لیگاند CD۷۱، Fn دارای ساختار چهارتایی منحصر به فرد و حفره داخلی است که برای اقامت دارو مناسب است. با کمک یک فرآیند هماهنگی با واسطه آهن، سه ظرفیتی As (AsIII)، شکل دارویی شیمی درمانی آرسنیک تری اکسید (ATO)، به طور موثر در داخل Fn بارگذاری شد.

پروفسور MA Ding از دانشگاه پکن گفت: محتوای بارگیری ۲۰۰ برابر در هر Fn است و As با وضعیت ظرفیت بالینی موثر شناخته شده ATO تایید شده مطابقت دارد. فرمول As@Fn ظرفیت قوی برای اتصال به انواع مختلف سلول‌های سرطان خون را حفظ کرد. پس از درونی سازی، AsIII سپس در لیزوزوم اسیدی آزاد می‌شود. ما از مشاهده اینکه نانوپزشکی As@Fn ما به طور قابل توجهی انباشت As را در سلول‌های لوسمی در شرایط آزمایشگاهی و درون تنی بهبود بخشیده است، هیجان زده هستیم. چنین رفتار هدفی برای بهبود اثر کشتن سلول‌های لوسمی و در عین حال کاهش سمیت به بافت‌های طبیعی مطلوب است.

از نظر اثربخشی درمانی، As@Fn از استاندارد طلایی در مدل‌های مختلف پیوند زنوگرافت مشتق از رده سلولی و همچنین در مدل پیوند زنوگرافت مشتق از بیمار بهتر عمل کرد.

پروفسور MA Guanghui از IPE گفت: این نانودارو نه تنها پنجره درمانی As  بلکه کاربرد آن را برای انواع بیشتری از سرطان خون نیز گسترش داد. با توجه به اینکه Fn یک پروتئین درون زاست و ATO برای استفاده بالینی ضد سرطان خون تایید شده است، نانوپزشکی ما پتانسیل ترجمه بالینی را دارد.

یک داور همتا از Nature Nanotechnology گفت: به طور کلی این مطالعه با مقدار قابل توجهی از داده‌های in vitro و in vivo به خوبی انجام و کنترل شد تا از As@Fn جدید توسعه‌یافته  به‌عنوان یک نانوپزشکی جدید مبتنی بر فریتین برای درمان انواع مختلف لوسمی انسانی کارآمد است.

پربیننده ترین ۵ راز طلایی کاهش وزن! دانشمندان به معجونی علیه پیری دست یافته‌ اند؟ گلی که شما را مجبور به خودکشی می‌ کند! + عکس آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۸/۳)​​ مزایای زیاد چای سیاه برای بدن!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرطان سرطان خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، کاخ باکینگهام با ادعای پیشرفت روند درمان سرطان چارلز سوم، پادشاه انگلیس، اعلام کرد که او بخشی از وظایفش که به ملاقات‌های عمومی اختصاص دارد را سر خواهد گرفت.

سخنگوی کاخ باکینگهام مدعی شد: تیم پزشکی پادشاه از پیشرفتی که در روند درمان حاصل شده، رضایت دارد و نسبت به تداوم بهبود وی خوش‌بین است. برنامه درمانی ادامه خواهد یافت اما رضایت پزشکان از روند درمان به اندازه‌ای است که پادشاه حالا می‌تواند بخشی از دیدارهای عمومی خود را از سر بگیرد.

براساس اعلام باکینگهام، چارلز در ماه ژوئن از امپراطور ژاپن میزبانی خواهد کرد. همچنین ششم مه (۱۷ اردیبهشت) نخستین سالروز تاجگذاری چارلز خواهد بود.

چارلز سوم از اوایل فوریه به‌دلیل ابتلا به سرطان تحت درمان قرار دارد. رسانه‌های انگلیسی در روزهای اخیر در گزارش‌هایی ضدونقیض از وخامت حال چارلز خبر داده بودند. این اخبار تاجایی پیش رفته است که برخی رسانه‌ها، اعلام کردند که تیم «برنامه‌ریزی مراسم خاکسپاری» چارلز سوم که مدت زیادی از تاجگذاری‌اش نمی‌گذرد، در شرایط آماده‌باش قرار دارد!

کد خبر 6089690

دیگر خبرها

  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد