Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- گروه کوهنوردی شرکت آب وفاضلاب استان به مناسبت هفته تربیت بدنی و گرامیداشت هفته وحدت ، موفق به صعود به قلعه آوارسین شد.
به گزارش خبرنگار ما در تبریز، قلعه آوارسین یکی از قلعه های تاریخی استان آذربایجان شرقی است که در سمت جنوب خداآفرین واقع شده است. برخی این قلعه را متعلق به دوره ساسانیان می دانند و عده ای از باستان شناسان عقیده دارند که آثار به دست آمده در این قلعه متعلق به دوره اشکانی، اوایل دوره ساسانی و دوره اسلامی است که نشان می دهد این قلعه در تمام این دوره ها مورد استفاده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلعه آوارسین از شمال به اراضی روستای سقین و از غرب به روستای آوارسین و از بقیه جهات به ارتفاعات محدود است و در ارتفاع 1556 متر از سطح دریا واقع شده است.
این قلعه در دوران آبادانی 300 متر طول و 100 متر عرض داشته و در حال حاضر در قسمت‌های شمال و جنوب قلعه آثاری از بقایای معماری به چشم می‌خورد.
همنوردان پس از طی مسافتی با ماشین در جاده خاکی و صعب العبور روستای آوارسین که حرکت  خودرو را با مشکل مواجه می کرد به روستای بسیار سرسبز و زیبا و باصفای آوارسین رسیدند و با طی مسیر در یال جنوبی که شیب آن در ادامه مسیر تندتر می شد ، به صعود خود ادامه داده و پس از عبور از مناظر جذاب و دل انگیز پاییزی جنگل در مسیر و پس از حدود سه ساعت کوهپیمایی و صعود سخت و نفسگیر موفق به صعود قله گردیدند.
اعضای گروه در این برنامه آقایان یوسف زاده ، نیک خصلت ، رحیمی ، صفاری ، مهدی پور ، رادمهر ، زهدی ، محمدی ، داور ، غلامپور ، عباسی ، عبادی ، اسمعیل پور ، احمدی ، اظهری به سرپرستی آقای ناصراهری بودند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۱۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت یک گام تا صعود به فینال لیگ بسکتبال

به گزارش "ورزش سه"، سومین دیدار مرحله نیمه نهایی از بیست و پنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بین تیم‌های طبیعت تهران و ذوب آهن اصفهان برگزار شد. 

طبیعت تهران در این بازی با نتیجه 74 بر 68 تیم حریف را شکست داد و سری 2 بر1 به سود این تیم شد.

آرمان زنگنه با 14 امتیاز، 5 ریباند، 2 بلاک و کارایی 21 بهترین بازیکن این دیدار بود.

تیم شهرداری گرگان با کسب پیروزی سری سه بر صفر مقابل مهرام تهران به فینال این دوره از رقابت‌ها صعود کرد و حالا طبیعت تنها یک گام تا رسیدن به فینال فاصله دارد.

باید دید کار دو تیم طبیعت تهران با سرمربیگری مهران شاهین طبع و تیم ذوب آهن با سرمربیگری مهران حاتمی در دیدار چهارم به پایان می رسد یا کار به بازی پنجم کشیده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پایش کیفیت آب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه
  • تفکیک زباله در روستای قلعه بالای بیارجمند آغاز شد
  • طبیعت یک گام تا صعود به فینال لیگ بسکتبال
  • بهسازی نهرهای کشاورزی روستای آق قلعه به همت اهالی
  • ۴ کوهنورد گمشده درارتفاعات بام ایران، تلفنی نجات یافتند
  • جاری شدن سیل در روستای «قلعه صفا» فاروج
  • نجات ۴ کوهنورد گمشده در قله دماوند
  • نجات جان کوهنوردان گمشده در قله دماوند
  • نجات جان ۴ کوهنورد مفقودی در ارتفاعات قله دماوند
  • سقوط از کوه نوجوان کاشانی را به کام مرگ کشاند