Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

یک مطالعه توسط یک تیم بین المللی از دانشمندان به یک زن ۵۸ ساله کمک کرد تا ۱۶ سال پس از اینکه بینایی خود را به طور کامل از دست داده بود، بینایی "مصنوعی" به دست آورد. این تکنیک که شامل کاشت الکترود‌های ریز در مغز است، تاکنون امکان تشخیص محدودی را برای نابینایان فراهم کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کاشت مجموعه‌ای از الکترود‌ها در قسمت بینایی مغز، نورون‌های اطراف را تحریک و دید مصنوعی را برای داوطلب فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این فناوری از عینک‌های مخصوص با دوربین داخلی نیز استفاده شد. دانشمندانی از اسپانیا، هلند و ایالات متحده آمریکا نتایج کار خود را در مجله تحقیقات بالینی منتشر کردند. این فناوری الکترود‌های مغز را تحریک می‌کند و طبق این مطالعه زنان فقط می‌توانند نقاط سفید را ببیند.

به گفته پروفسور ادواردو فرناندز، نتایج بسیار چشمگیر بود و ایمنی و کارآمدی فناوری را نشان می‌داد. این استاد دانشگاه در عین حال خاطر نشان کرد که جامعه علمی هنوز باید به تعدادی از سوالات پاسخ دهند و تعدادی از مشکلات را حل کنند. این گروه قصد دارد آزمایش‌های بیشتری را انجام دهد و دفعه بعد از سیستم‌های پیچیده تری استفاده کند که قادر به "ترجمه" تصاویر پیچیده‌تر مغز هستند. اعتقاد بر این است که این به ارتباط اجتماعی به افرادی که بینایی خود را از دست داده اند کمک می‌کند.

اگر آزمایش‌ها موفقیت‌آمیز باشند، این فناوری به افراد نابینا اجازه می‌دهد تا مخاطبین را بشناسند، درها، اتومبیل‌ها و سایر اشیاء را شناسایی کنند. انتظار می‌رود کارآزمایی‌های بالینی تا ماه مه ۲۰۲۴ ادامه داشته باشد. همچنین این تحقیقات توسط چندین موسسه و دانشگاه از جمله وزارت علوم و نوآوری اسپانیا انجام می‌شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: نابینایان بینایی مصنوعی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۱۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات کریکت نابینایان ‌در مزار شریف

 سید محمد یزدان پرست، از مسئولان برگزار کننده این مسابقات گفت: هدف از راه اندازی مسابقه کریکیت میان افراد نابینا، تجلیل و ابزار خوشی از راه یابی تیم فوتسال کشور به جام جهانی می باشد.

وی تصریح نمود: با برگزاری این مسابقات می خواهم به مردم عزیزمان و جهان اعلان کنیم که افراد معلول و نابینا نیز می تواند در سطح ملی و بین المللی افتخار کسب نمایند و باید به آنان توجه شود.

یزدان پرست افزود: «نابینایان ورزشکار در رشته ورزشی کریکیت با مشکلات فراوان مواجه هستند و نبود زمین معیاری برای تمرین و رقابت یکی از این چالش های می باشد، از همین رو خواهان توجه حکومت در راستای برطرفی سازی نیاز های ورزشکاران معلول و نابینا هستم».

در همین حال، شماری از نابینایان ورزشکار در رشته ورزشی کریکت در ولایت بلخ گفتند: از برگزاری این گونه رقابت ها استقبال می کنیم و باید بگویم که افراد نابینا نیز می تواند در عرصه های مختلف افتخار آفرین باشند و خواهان توجه ویژه و بیشتر حکومت هستیم.

گفتنی است که شناسایی و انتخاب نخبه های ورزشی در مسابقات کریکت نابینایان برای تیم ملی یکی از اهداف این رقابت ها محسوب می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید
  • کسب چهار مدال مسابقات شنای نابینایان و کم‌بینایان کشور توسط شناگر کردستانی
  • شناگر کردستانی در مسابقات شنای نابینایان و کم بینایان کشور درخشید
  • صعود مناطق نفت خیز جنوب به لیگ برتر گلبال کشور
  • دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • یک برنامه رادیویی مرا به زندگی برگرداند
  • آغاز مسابقات کریکت نابینایان ‌در مزار شریف