Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@03:36:11 GMT

دیدار وزیر خارجه تاجیکستان با امیرعبداللهیان

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۱۶۸۹

دیدار وزیر خارجه تاجیکستان با امیرعبداللهیان

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سراج الدین مهرالدین» وزیر خارجه تاجیکستان که به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان به اضافه روسیه به تهران سفر کرده، عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد.

وی در بدو ورود مورد استقبال وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان امروز میزبان وزرای خارجه ترکمنستان و پاکستان در محل وزارت امور خارجه بود.

 تهران روز چهارشنبه پنجم آبان ماه ۱۴۰۰ میزبان دومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان درباره تحولات این کشور است. 

در نشست روز چهارشنبه وزرای خارجه ایران، چین، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و روسیه شرکت می‌کنند. البته وزرای خارجه چین و روسیه به صورت مجازی در این نشست شرکت خواهند کرد.

در نخستین نشست وزرای خارجه ۶ کشور همسایه افغانستان شامل ایران، چین، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان که ۱۷ شهریور ماه به صورت مجازی و به ریاست پاکستان برگزار شد، توافق شد که دور بعدی این نشست در تهران برگزار شود. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان طی سخنانی در این نشست از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای در اختیار گذاشتن تمامی امکانات خود به منظور پیشبرد مذاکرات بین الافغانی خبر داد.

۲۶ مهر ماه «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد که تهران روز چهارشنبه پنجم آبان ماه میزبان نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان و روسیه درباره اوضاع افغانستان خواهد بود و افزود: این نشست یک روزه خواهد بود.دستورکار نشست تهران ادامه گفت‌وگوهایی است که در دور اول به صورت مجازی برگزار شد. این کشورها متمرکز خواهند بود که به تشکیل دولت فراگیر در افغانستان و صلح و ثبات در افغانستان کمک کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری با بیان این‌که هیأت حاکمه افغانستان باید گوش شنوایی برای شنیدن اراده و خواست مردم این کشور داشته باشند، گفت که آیت‌الله رئیسی فردا نشست همسایگان افغانستان در تهران را افتتاح خواهد کرد. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان نشست وزرای خارجه وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۱۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت «سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است».

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران به اعتراضات گسترده دانشجویان برخی از دانشگاه‌های آمریکا درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت آمریکا از این رژیم واکنش نشان داد.

امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌عیار واشنگتن از رژیم اسرائیل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.»

او در ادامه نوشت: «در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار نفر از زنان و کودکان فلسطین، به‌ویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسرائیل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد «کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است