Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نبوتی سرپرست فرمانداری ایذه گفت: هدف از انتقال صحیح تاریخ شفاهی رشادت‌ها و دلیر مردی‌های رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس به نسل‌های بعد برای حفظ ارزش‌های نظام است و مقاومت، ایستادگی، ایثار و شهادت که در طول جنگ تحمیلی اتفاق افتاد، صحنه‌های زیبایی را در تاریخ ما به یادگار گذاشت که موجب ارتقاء امنیت، عزت و اقتدار ملی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: رمز موفقیت ما در دفاع مقدس، مجاهدت‌های غرورآفرین جوانان ایران بود و در وجب به وجب مناطق اشغالی ما شهید دادیم تا توانستیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم و وجبی از خاک ایران اسلامی را به اشغالگران واگذار نکنیم.

نبوتی ادامه داد: نه تنها این روحیه از بین نرفت، بلکه روحیه مقاومت در برابر زیاد خواهان، اشغاگران و متجاوزین به اراضی ملت‌ها محدود به ایران اسلامی نشد و در دیگر نقاط دنیا تحت عنوان محور مقاومت گسترش پیدا کرد و اکنون بالغ بر یک میلیارد از این جمعیت کره خاکی دارای تفکر مقاومت و ایستادگی هستند.

سرپرست فرمانداری ایذهتصریح کرد: ما در برابر این دستاورد بزرگ وظیفه دینی و شرعی داریم که این مقطع تاریخی را ماندگار کنیم کسانی که برای حفظ این مسیر تلاش کنند در مسیر همان جوانانی که خون مطهرشان بر روی زمین ریخته و جانبازانی که پس از گذشت ۴۳ سال زجر جراحت جنگی را تحمل و در مسیر حق ایستاده اند گام برداشته اند.

تاریخ شفاهی یکی از روش‌های متداول گردآوری، مستند‌سازی و ثبت اطلاعات و رویداد‌ها است که تا امروز در ایذه تاریخ شفاهی دفاع مقدس به صورت مکتوب ثبت نشده است. بهترین راه کار مشارکت ایثارگران و رزمندگان است که عاشقانه و دلسوزانه به سمت آن‌ها برویم و از تصاویر زیبایی که در آلبوم‌های آن‌ها و جود دارد نسبت به ضبط، ثبت و تدوین تاریخ این وقایع اقدام کنید.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس انقلاب اسلامی تاریخ شفاهی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۱۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من

 اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» بامحوریت بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران برگزار شد.

در مجموع شش هزار اثر شامل فیلم، دستنوشته، داستان و... به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق ادارت کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید

آغاز مهلت ثبت نام کتب درسی دانش آموزان از ۲۸ فروردین ماه

در این جشنواره زهرا حیدری از استان چهارمحال و بختیاری حائز رتبه برتر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان