Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@21:30:07 GMT

رفع تصرف از بستر ۴ رودخانه استان فارس

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۲۱۲۱

رفع تصرف از بستر ۴ رودخانه استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کرامت الله کریمی مزیدی در گفتگو با روابط عمومی آب منطقه ای فارس اظهار داشت: گروه‌های گشت و بازرسی این شرکت اقدام به آزادسازی حریم و بستر چهار رودخانه استان کردند.

کریمی مزیدی گفت: بخشی از حریم و بستر رودخانه رودبال در روستای پل شکسته استهبان، مسیل اکبرآباد بیغرد در خنج، رودخانه شهرک ملک آباد در فورگ داراب و رودخانه شور در جهرم مورد تصرف و تخریب غیرمجاز قرار گرفته بود که حضور به موقع گروههای گشت و بازرسی ، این تصرف ها را برطرف نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس افزود: تصرف کنندگان در حریم و بستر این رودخانه ها در حال گودبرداری، خاکبرداری، کاشت درخت و دپوی خاک بودند که عملیات فوق با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی آنان را ناکام گذاشت.

وی تاکید کرد: تصرف و تخریب حریم و بستر رودخانه ها و مجاری آبی استان جرم محسوب می شود و پیگرد قضایی را بدنبال دارد. هم استانی های عزیز به منظور جلوگیری از حوادث ناگواری مالی و جانی که از این گونه تخریب ها و تصرف ها ناشی می شود، از هرگونه ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها اجتناب نمایند.

انتهای پیام/د

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان آب منطقه ای فارس بستر رودخانه ها تصرفات غیر قانونی فورگ داراب حریم و بستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال طغیان رودخانه‌ها در چهار منطقه ایران

سخنگوی صنعت آب با اشاره به صدور هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع بارش‌های رگباری شدید و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور گفت: در تعطیلات پیش رو، مردم از نزدیک شدن و اتراق در بستر و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب، اظهار داشت: با توجه به هشدارهای هواشناسی صادره در خصوص فعالیت سامانه بارشی در سطح اغلب استان‌های کشور از روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت تا جمعه 14 اردیبهشت، احتمال وقوع بارش‌های رگباری شدید و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد. 

وی افزود: براین اساس، ضروری است از حضور و فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌های استان‌های غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور اجتناب شود.

سخنگوی صنعت آب کشور بیان داشت: مناطق تحت پوشش سامانه بارشی موضوع هشدارهای هواشناسی اخیر به‌طور عمده عبارتند از استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، ایلام، لرستان، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اصفهان، یزد و خراسان جنوبی است. 

وی خاطرنشان کرد: البته احتمال فعالیت سامانه در استان‌های همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، اردبیل، گیلان، مازندران و قم نیز وجود دارد و با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاره، احتمال طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

قاسم‌زاده تأکید کرد: با توجه به تقارن ایام بارشی با تعطیلات پیش‌رو و احتمال مسافرت هموطنان عزیز در سطح کشور، لذا توجه ویژه به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور و رصد وضعیت بارشی مقصد سفرها و اجتناب از ورود به بستر و حاشیه رودخانه‌ها ضروری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی در فارس
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در چهار منطقه ایران
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم