Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محمد حسین سپهر عصر سه شنبه در همایش واکسن و واکسیناسیون کووید۱۹ که به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در موسسه تحقیقات سرم سازی رازی واقع در کرج برگزار شد، افزود: این ۶ کارکرد ساختاری در پاسخ به همه گیری ها یک دانش و تجربه بشری در دنیاست که در دستور کار محققان و حاکمان و مدیران قرار دارد.

وی بیان داشت: اولین و مهمترین کار کرد ساختاری مهم هر کشوری در مقابله با این گونه همه گیری ها حاکمیت، رهبری و مدیریت اقتدار گرایانه است به طوریکه در کشوری همچون چین اقتدار مدیریت بحران و نفوذ تصمیم از مرحله اجرا تا عمل بود که منجر به کنترل کرونا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپهر، دومین کارکرد را  ارایه خدمات سلامت در بخش بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت:  سومین مولفه تامین مالی نظام سلامت محسوب می شود، چرا که این بیماری برای دولت ها و افراد جامعه هزینه بر است.

وی با اشاره اینکه در مولفه چهارم بکارگیری نیروی انسانی سلامت حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: تقویت نظام اطلاعات سلامت پنجمین  مولفه است، چرا که اکنون ما فقر اطلاعات در مورد اصل ویروس، منشا ویروس، کارکرد ویروس، تغییرات ویروس داریم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با بیان اینکه امروز نیازمند مطالعات راهبردی و عملیاتی و کارکردی و تصمیمات عالمانه هستیم، گفت: یکی از ضعف های کشور ما و برخی کشورهای دیگر ضعف دانش و اطلاعات لازم برای تصمیم و عمل درست بوده است.

وی اظهار داشت:  بخش اطلاعات سلامت در ساخت واکسن، دارو، تجهیزات، تحقیقات بنیادی، کاربردی، راه های پیشگیری، پروتکل های بهداشتی، درمانی و امثال آن نیازبه  یک مجموعه اطلاعات به روز دارد.

سپهر با بیان اینکه مولفه ششم کارکرد محصولات پزشکی و فناوری  است، تصریح کرد: زمانی قدرت مدیریت درست مقابله با همه گیری کرونا را داریم که در بخش های فناوری،  نرم افزارها و هوشمند سازی و مدیرت هوشمند، شناسایی ویروس و ردیابی ویروس داشته باشیم و به نحو شایسته ای رصد کنیم.

وی با اشاره به لزوم ساخت کیت های تشخیص در کشور، متذکر شد: یکی از موفقیت های چین بعد ار مدیریت قدرتمندانه ساخت کیت های تشخیص کرونا است.

سپهر با تاکید بر اینکه بایستی خلاء این کمبودها را با مدیریت جهادی به پیش ببریم، گفت: در کشور ما ساختارهای مدیریتی و درمانی با مشکل روبرو است و باید از این خلاء ها با مدیریت جهادی، توکل، توسل، راه حل های عالمانه و مجاهدانه عبور کنیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا  بیان داشت : کشورهایی که قدرت مدیریت صحیح مقابله با تهدیدات بیولوژیک را دارند، صلاحیت حکمرانی و مدیریت بشر را نیز خواهند داشت.

وی اظهار داشت : اکنون در قرن ۲۱، قرن اطلاعات باید جایگزین قرن تغییر و تغییرات شود؛ امروز تغییر در حکمرانی در سبک زندگی، تغییر در مولفه های اقتدار در دنیا، تغییر در نظام بهداشت و درمان، تغییر در سبک اداره بشر، حتی تغییرات اجتماعی، سیاسی، نظامی و امنیتی باعث شده تا با یک شرایط جدیدی روبرو باشیم.

وی با بیان اینکه امروز مردم امید به حاکمان و عالمان را نباید از دست بدهند، گفت: بر این اساس اگر سلب اعتماد رخ دهد آن کشور، تمدن و ساختار با فروپاشی و مشکلات جدی مواجه می شود.

سپهر با بیان اینکه امروز جهان درگیر تهدیدات جدی است، افزود: مولفه های قدرت، جدید و تغییر کرده و سبک و سیاق جدیدی در دنیا به واسطه یک تهدید بیولوژیک خلق شده است.

سبد داخلی تولید واکسن تعریف شود

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا  به تاکیدات رییس جمهوری مبنی بر حمایت ازتولیدات داخلی و نیازهای مقابله با کرونا در داخل اعم از دارو، واکسن و امکانات درمانی اشاره کرد و افزود: در ستادهای ملی بایستی چند موضوع  از جمله ایجاد سبد داخلی واکسن را تعریف و سهم هرکدام از سازندگان واکسن تعیین شود.

وی با بیان اینکه در برابر تصمیمات جهان صهیونیستی در دنیا و اهداف آن ها قرار گرفته ایم، اظهار داشت: اهداف آن ها که دشمنان بشریت هستند بسیار خطرناک، پیش ساخته و دستکاری شده است و در مقابله با این جریان بایستی از اندیشمندان و دانشمندان برای پیش دستی و پیشگیری و پیش بینی های آینده با تولید داروهای موثر و واکسن بهره ببریم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا ادامه داد: در وزارت کشور قرارگاه آمادگی برای هر گونه حمایت مادی و معنوی از کارهای پژوهشی در این حوزه ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در این قرارگاه هیات اندیشه ورزی برای تجمیع ظرفیت های علمی و پژوهشی و نخبگی کشور برای کمک به بخش درمان و بهداشت کشور ایجاد شده است.

برچسب‌ها کرونا پدافند غیر عامل موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا واکسن کرونا استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا پدافند غیر عامل موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کرونا پدافند غیر عامل موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا واکسن کرونا استان البرز فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است

محمدحسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام اظهار کرد: مولفه اصلی قدرت و اقتدار نظام اسلامی مردم هستند که در همه صحنه‌ها و عرصه‌ها به ویژه در حوزه مدیریت بحران پای کار هستند.

وی با بیان اینکه تلاش و مدیریت همه دست اندرکاران استان برای مدیریت بحران در ۲ سال اخیر شایسته قدردانی است، ابراز کرد: برخی افراد متاسفانه زباله‌ها و نخاله‌ها را در مسیر گذرگاه‌های آبی و مسیل‌ها رها می‌کنند و همین مسأله موجب بروز برخی مشکلات در هنگام بارش‌های شدید در سطح کشور می‌شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه کسانی که اقدام به رهاسازی نخاله در حاشیه شهر‌ها می‌کنند در واقع مثابه نادیده گرفتن حقوق شهروندی است، افزود: بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در کشور برای پاکسازی مسیل‌ها و جمع آوری نخاله‌ها هزینه شده است که در صورت رعایت قانون از سوی برخی افراد، این هزینه‌ها در راستای مدیریت بحران و کاهش مخاطرات ناشی از سیل کاهش خواهد یافت.

نامی با بیان اینکه کار مردمی در حوزه مدیریت بحران بسیار ضروری است و به کاهش مخاطرات در حوادث غیرمترقبه کمک شایانی خواهد کرد، یادآور شد: قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده که بتوان در راستای فرهنگ سازی، کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از سوانح طبیعی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۳ بر استفاده صنایع از پساب تاکید شده است، گفت: صنایع کشور در راستای حفظ منابع آبی بایستی به سمت استفاده از پساب و تصفیه فاضلاب برای استفاده مجدد حرکت کنند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به لزوم توسعه فضای سبز در کشور بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کاشت درخت و نهال، ابراز کرد: نگهداری و توسعه فضای سبز در کشور باید فرهنگ سازی شود که این امر می‌تواند برای آینده کشور بسیار موثری و سازنده باشد.

نامی با اشاره به اینکه آبخیزداری در سطوح بالا و آبخوان داری در پایین دست نیز در حوزه مدیریت منابع آبی بسیار مهم است، گفت: احداث سد‌های زیرزمینی در مناطق خشک و نیمه خشک در سطح کشور در دستور کار قرار دارد و از وجود و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در زمینه حفاظت از منابع آبی سطحی و زیرزمینی در کشور استفاده می‌شود.

وی با اشاره به هدایت زیست محیطی و آمایش سرزمین در حوزه مدیریت بحران در استان گفت: پیوند مدیریتی بسیار خوب در استان وجود دارد که این موضوع در مدیریت بحران و حوادث بسیار ارزشمند است که فصلی مفید و پرفایده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: لازم است که نقشه دیجیتالی شهر ایلام تدوین شود که لایه‌های مکان محور در معرض خطر از نظر سیلاب در مسیر مسیل‌ها مشخص باشد تا بتوان بر اساس شیب در راستای ساماندهی این مسیل‌ها و مسیر رودخانه‌ها اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی