Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با تحرک پهپاد‌های بیرقدار ترکیه در منطقه، وزیر دفاع قبرس از تجهیز ارتش این کشور به سامانه‌های پدافند موشکی پیشرفته خبر داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، قبرس اعلام کرده که به دنبال ارتقای توانایی نظامی برای مقابله با هواپیما‌های بدون سرنشین ترکیه مستقر در شمال این کشور است.

به نوشته وبگاه «فایننشل میرر» «چارالامبوس پتریدس» وزیر دفاع قبرس سه شنبه در مصاحبه با روزنامه «اکاثیمرینی» تایید کرد که ارتش این کشور در حال خرید سامانه‌های تسلیحاتی در پاسخ به ارتقای ارتش ترکیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پتریدس با اشاره به افزایش هزینه‌های دفاعی گفت: «برنامه ایی برای ارتقای ظرفیت واکنش نظامی قبرس در نظر گرفته شده است. به طور کلی، این تسلیحات مربوط به تقویت سیستم‌های هشدار اولیه، جمع‌آوری اطلاعات و حمله دقیق به اهداف در فواصل طولانی است. حوزه دیگری که ما روی آن کار می‌کنیم مقابله موثر با تهدیدات هوایی، دریایی و زمینی از جمله پهپاد‌ها و توانایی زمینی نیرو‌های ترکیه است.»

در تداوم ارتقای کیفی، ارتش ترکیه که اخیرا تانک‌های «لئوپارد» خود را به نقاط مرزی انتقال داده و ارتش قبرس نیز بر خرید سامانه‌های تسلیحات دوربرد و دقیق متمرکز شده است.

به گزارش این روزنامه یونانی، یک سامانه موشکی هدایت شونده خاص مورد علاقه ارتش قبرس است. این سامانه می‌تواند به صورت الکترونیکی اهداف را از فواصل طولانی مورد اصابت قرار دهد. قبرس همچنین به دنبال گزینه‌هایی برای مقابله با تهدیدات ناشی از توپخانه ترکیه است و منابع مطلع می‌گویند ارتش این کشور به دنبال خرید تسلیحات از رژیم اسرائیل است.

وزارت دفاع قبرس همچنین به دنبال تسلیحاتی برای خنثی کردن تهدید هواپیما‌های بدون سرنشین ترکیه است. فرماندهان نظامی قبرس در حال بررسی دو سامانه تسلیحاتی، یک ساخت فرانسه و دیگری ساخت اسرائیل هستند. مقامات قبرسی سیستم ضد هواپیما‌های اسرائیل را مشاهده کرده و در حال مذاکره برای خرید سامانه مذکور است.

استقرار پهپاد‌های ترکیه به این کشور توانایی حمله گسترده‌تری را می‌دهد. ترکیه همچنین پایگاه هوایی در «لفکونیکو» را به پایگاه هواپیما‌های بدون سرنشین تبدیل کرده و باعث ناراحتی کشور‌های همسایه شده است که این پایگاه را منبع بی‌ثباتی در شرق مدیترانه می‌دانند.

در اوایل سال جاری، دو پهپاد بیرقدارساخت ترکیه به پایگاه هوایی در لفکونیکو اعزام شدند. این پهپاد‌ها با بردعملیاتی ۲۰۰ کیلومتر و سقف پروازی ۶۱۰۰ متری می‌توانند سلاح‌ها و تجهیزات نظارتی را حمل کنند که می‌توانند تصاویر را به طور مستقیم و برخط به کشتی‌های نیروی دریایی ترکیه ارسال کنند. گفته می‌شود که ترکیه در حال ارتقای سیستم‌های بیرقدار برای هدایت ماهواره‌ای است تا برد آن‌ها را حتی بیشتر کند.

ترکیه سال ۱۹۷۴ وارد بخش شمالی جزیره قبرس شد و این بخش را به کنترل خود در آورد. در آن سال دولت سراسقف «ماکاریوس»، رئیس‌جمهور وقت قبرس، در کودتای نظامیان سرنگون شد و ترکیه با استناد به موقعیت خود به عنوان یکی از تضمین‌کنندگان حق حاکمیت قبرس، واحد‌های ارتش خود را در شمال این سرزمین مستقر کرد. همین مساله منجر به تقسیم جزیره قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی و در حقیقت ترک‌نشین و یونانی‌نشین شد. هم‌اکنون بحران مالکیت اراضی یکی از اصلی‌ترین بحران‌های میان دو طرف محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پهپاد ترکیه ارتش ترکیه قبرس و ترکیه بحران ترکیه پهپاد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۳۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات نظامی مغرب و ناتو

وزیر دفاع مغرب با رئیس کمیته نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» درباره تقویت روابط دو جانبه گفت‌وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف لودبی» وزیر دفاع مغرب در محل کار خود با دریادار «راب پاور» رئیس کمیته نظامی پیمان آتلانتیک شمالی «نانو» درباره تقویت همکاری دوجانبه در منطقه مدیترانه گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع مغرب، این دیدار در چارچوب تلاش ناتو برای تقویت همکاری با کشورهای حاشیه دریای مدیترانه در رباط صورت گرفت و طی آن وضعیت امنیت منطقه و فرصت‌های همکاری با ناتو مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی مغرب، در این دیدار دو طرف درباره ابعاد مختلف همکاری ناتو و مغرب در خصوص آموزش و ارتقای توانمندی‌ها با هدف تامین امنیت در منطقه مدیترانه گفت وگو کردند.

تجهیز مغرب به جنگ افزارهای آمریکایی

در بیانیه وزارت دفاع مغرب آمده‌ است: رئیس کمیته نظامی ناتو، مغرب را یک بازیگر مهم در برقراری ثبات و امنیت در منطقه و مقابله با چالش‌های آن  دانست و ابراز امیدواری کرد که اجرای راهبردهای اصلاحی پادشاهی مغرب سبب استقرار صلح و ثبات میان کشورهای ساحلی دریای مدیترانه شود.

در پایان این دیدار دو طرف بر اراده مشترک مغرب و ناتو برای تقویت همکاری‌های دو جانبه در آینده  تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو