Web Analytics Made Easy - Statcounter

الیزابت دوم که هفته پیش به دلیل وخامت حالش در بیمارستان بستری شد تصمیم گرفت تا بنا به توصیه پزشکی در اجلاس بین‌المللی آب و هوایی گلاسکو شرکت نکند.

به گزارش ایرنا، کاخ سلطنتی باکینگهام با اعلام این خبر عنوان کرد که ملکه انگلیس از هفته پیش فعالیت‌های سبکی را انجام می‌دهد.

این بیانیه می‌افزاید که الیزابت تصمیم گرفته است تا در ضیافت اجلاس آب و هوایی گلاسکو با حضور رهبران جهان شرکت نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه یادشده آمده است که پیام ملکه به صورت ویدیوی ضبط شده برای شرکت کنندگان پخش خواهد شد.

انگلیس هفته آینده میزبان اجلاس بین‌المللی تغییرات آب و هوایی در گلاسکو است. این نشست با حضور سران و نمایندگان ارشد کشور‌های جهان برگزار خواهد شد تا درباره راه‌کار‌های عملی جلوگیری از گرمایش زمین، بحث و تبادل نظر کنند.

گمانه‌زنی‌ها درباره عدم مشارکت ملکه انگلیس در نشست گلاسکو از اواخر هفته پیش شدت گرفت که الیزابت برنامه سفرش به ایرلند شمالی را لغو و کاخ سلطنتی باکینگهام اعلام کرد نامبرده چهارشنبه شب در بیمارستان بستری بود.

ملکه انگلیس آخرین بار در سال ۲۰۱۳ به دلیل ابتلا به بیماری التهاب معده‌ای و روده‌ای در بیمارستان بستری شد. او در سال ۲۰۱۸ جراحی آب مروارید چشم و در سال ۲۰۰۳ هم جراحی زانو انجام داده است.

سال آینده هفتاد سال از زمان تاج‌گذاری الیزابت می‌گذرد. هرچند او به وظایف رسمی خود ادامه می‌دهد، اما بخش زیادی از امور سلطنتی را به ولیعهد سپرده است. چند هفته پیش ملکه انگلیس برای نخستین بار از عصا برای راه رفتن مقابل انظار عمومی استفاده کرد، اما گفته می‌شود که او از پذیرش جایزه‌ای که به وی لقب پیرترین چهره سال داده می‌شد استنکاف کرد.

این تحولات بار دیگر گمانه‌زنی‌ها درباره کناره‌گیری او از قدرت و واگذاری تاج و تخت به ولیعهد را تقویت کرده است. الیزابت پیشتر گفته بود که اگر تا ۹۵ سالگی زنده ماند، تاج و تخت را به ولیعهد واگذار می‌کند. او اینک ۹۵ سال و ۶ ماه دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ملکه الیزابت اجلاس گلاسکو ملکه انگلیس هفته پیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، تهران را به مقصد آستانه پایتخت قزاقستان ترک کرد.

سخنرانی و گفت‌وگو با وزرای دفاع حاضر در این اجلاس از برنامه های امیر سرتیپ آشتیانی در این سفر خواهد بود.

 سازمان همکاری‌های شانگهای(SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است، استفاده از ظرفیت های سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتماد سازی بیشتر به منظور توسعه وگسترش همکاری های دفاعی و نظامی با کشورهای عضو، فرصت های جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • شکست‌ناپذیران؛ 20 سال از آخرین قهرمانی آرسنال در لیگ برتر انگلیس گذشت / عکس
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • 92 گل خورده؛ شفیلدیونایتد بدترین خط دفاعی در تاریخ لیگ برتر انگلیس
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد
  • مدیرعامل استقلال ملاثانی:آماده بازی بودیم ولی به ورزشگاه راهمان ندادند،آیا گناه کردیم؟/ بودجه کل تیم ما به اندازه یک بازیکن فولاد است