Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@09:59:26 GMT

راهکار احیاء مشاوره‌های روانشناسی در دوره کرونا

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۳۴۵۴

راهکار احیاء مشاوره‌های روانشناسی در دوره کرونا

ایسنا/خراسان رضوی مدیر محصول یک استارت آپ گفت: محدودیت‌های متعدد امروز جامعه با توجه به وجود کرونا برای مراجعه حضوری و انجام مشاوره تهدیدی جدی برای مشاوره‌های روانشناسی است که یک تیم استارتاپی را بر آن داشت تا راهکاری برای آن بیاندیشد.

هومن فرهومند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مشاوره حضوری این روزها به دلایل متعددی مانند پیشگیری از همه‌گیری کرونا، مراقبت از کودکان یا سالمندان و افرادی که در جلسات مشاوره حضوری معذوریت طرح موضوع دارند، همچنین افرادی که تمایل به فاش شدن هویت خود ندارند، کمی به حاشیه رفته که مشاوره آنلاین بهترین راهکار برای احیاء جلسات مشاوره روانشناسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استارت آپ  فارگو ارائه خدمات مشاوره‌ای در تمام زمینه‌های روانشناسی را به عنوان هدف طراحی خود  از ابتدای سال ۱۳۹۹ پایه‌گذاری کرد و به دنبال عملی کردن رسالت اجتماعی خود مبنی بر اشاعه سلامت و بهزیستی روان در بین شهروندان است که در این راه تیمی از متخصصان روانشناسی تشکیل شده  تا محتوایی اختصاصی در این حوزه را در قالب‌های ویدیویی، صوتی و متنی به صورت رایگان تهیه و به شکل نرم‌افزار در اختیار کاربران قرار دهد. 

مدیر محصول این استارتاپ با اشاره به طراحی نسخه‌های android و ios برای استفاده مخاطبان، تصریح کرد: برای مقابله با محدودیت‌های مارکت‌های اپلیکیشنی خارجی نسخه وب‌اپ نیز طراحی شده تا کاربران با خیالی آسوده از خدمات تحت وب استفاده کنند. همچنین استفاده از سرورهای داخلی برای برقراری بهتر تماس‌های تصویری و صوتی نیز میسر است و این اقدام باعث افزایش کیفیت ارتباط تصویر، صوتی و اطمینان از ارتباطی پایدار در جلسات مشاوره خواهد شد. 

وی عنوان کرد: وجود این سرورهای داخلی باعث شد هزینه تماس‌های آنلاین این شرکت، در مقایسه با نسخه‌های خارجی، نیم‌بها محاسبه شود. این شرکت ویژگی پیگیری پیشرفت درمان را نیز در اختیار روانشناسان قرار می‌دهد تا فرآیندهای درمانی به طور کامل طی شود.

فرهومند بیان کرد: هم اکنون علاوه بر امکان مشاوره با این شرکت، ویژگی برگزاری وبینارهای مرتبط نیز فراهم شده تا در کنار سایر ویژگی‌های اختصاصی این پلتفرم، شرکت‌کنندگان نیز می‌توانند از طریق ارسال صوت و تصویر مشارکت فعال در این وبینارها را داشته باشند. ارائه محتوای آموزشی به مخاطبان خارج از محیط وبینارها، منجر به راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی شد که مجوزهای لازم از ساترا دریافت شده و در حال پخش آزمایشی است و محتوای تخصصی روانشناسی را برای علاقه‌مندان این حوزه ارائه خواهد داد.

مدیر محصول این استارتاپ خاطرنشان کرد: عدم افشای اطلاعات کاربران و حفظ حریم شخصی آنان به عنوان مهمترین راه برای جلب اطمینان و اعتماد مخاطبان از جمله خدمات این شرکت است که در بخش‌ها و فرآیندهای مختلف اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی استارت آپ ها استارتاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد

کامیار جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به مناسبت گرامیداشت روز روانشناس و مشاور، اظهار کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای تأثیر بسزایی در کاهش ناهنجاری‌های موجود و افزایش سطح آگاهی مددجویان در عرصه‌های مختلف دارد.

وی با اشاره ارائه خدمات مشاوره گسترده و رایگان به مددجویان کمیته امداد کرمانشاه، افزود: فرآیند مشاوره به‌صورت فردی و گروهی در زمینه‌های زوج درمانی، خانواده درمانی، مشاوره قبل و بعد از ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره تحصیلی و کنکوری، مشاوره شغلی، کودک و نوجوان، تشخیص و درمان اختلالات روانشناختی در سطح استان انجام می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه ادامه داد: این فعالیت توسط ۲۴ نفر مشاور و روانشناس در مقاطع ارشد و دکتری صورت می‌گیرد.

به گفته جمشیدی، این خدمات مشاوره‌ای بر اساس نیازسنجی و شناسایی موارد مختلف برای خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد این استان در سطح کیفی مطلوب و قابل قبولی انجام شده و تلاش می‌شود که در سطح گسترده‌تری پیرامون رفع مشکلات و معضلات اجتماعی مددجویان ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته ۲۴ هزار خدمت مشاوره‌ای به مددجویان این نهاد مقدس در استان کرمانشاه ارائه شده است که همه این فعالیت‌ها به صورت رایگان و با حضور کارشناسان مجرب و با تجربه بوده است.

جمشیدی تاکید کرد: بر اساس بازخورد دریافتی اداره فرهنگی کمیته امداد، این مشاوره‌ها تأثیر بسزایی در کاهش ناهنجاری‌های موجود و افزایش سطح آگاهی این مددجویان در عرصه‌های مختلف داشته است و امیدواریم شاهد نتایج بهتری در سنوات آینده باشیم.

کد خبر 6091474

دیگر خبرها

  • آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره