Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شهید حاج محمدابراهیم همت فرمانده قرارگاه ظفر پس از عملیات مسلم بن عقیل که در مهر ماه ۱۳۶۱ اجرا شد، برای گروهی از رزمندگان لشکر‌های تحت امر قرارگاه که گردش حلقه زده و از کمبود‌ها گلایه می‌کنند سخنانی را بیان می‌کند.

آن چه خواهید شنید، بخشی از آن صحبت‌ها است که برای نخستین بار منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج همت هفده‌ماه بعد، در اسفند ۱۳۶۲ و در جریان عملیات خیبر به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهید همت همت هزار تابوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا

بین الملل تابناک: آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن، حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی، برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین،  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا و اعزام نیروهای ارتش ترکیه به سوریه از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

 آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن

منابع نظامی در صنعا گزارش دادند که آمریکا در حال آماده شدن برای تجاوز هوایی گسترده به یمن به منظور پشتیبانی از حمله زمینی گروه‌های وابسته به امارات متحده عربی در چند جبهه است.

بر اساس این گزارش، تحرکات در جبهه‌های میدانی در استان‌هایی مانند تعز و لحج و تحرکات رصد شده آمریکایی‌ها در منطقه در ۴۸ ساعت گذشته، همگی نشان از آمادگی آمریکا برای تجاوز گسترده نظامی به خاک یمن با مشارکت کشورهای عربی دارد.

در همین رابطه جنبش انصارالله یمن هشدار داده است که در صورت وقوع این حمله، بزرگترین حمله نظامی را به اهداف و منافع آمریکا در منطقه انجام خواهد داد چرا که صنعا آمریکا را مسئول کامل هرگونه تشدید تنش هوایی و زمینی به خاک خود می داند.

حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی

 سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ و آب‌های اقیانوس هند هدف قرار دادند.

 سرتیپ یحیی سریع گفت: علیه کشتی‌های جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله ۲ ناوشکن آمریکایی، با تعدادی پهپاد عملیات نظامی انجام دادیم.

وی با بیان اینکه این عملیات موفقیت آمیز بود، افزود: نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، اضافه کرد: هدف قرار دادن کشتی سیکلادیس پس از آن صورت گرفت که این کشتی در ۲۱ آوریل (۲ اردیبهشت) عازم بندر ام‌الرشراش (ایلات اشغالی) با استفاده از روشی فریبنده و استتار با ادعای اعزام به بندری دیگر، شده بود.

سریع همچنین گفت: ما با تعدادی پهپاد کشتی اسرائیلی اِم‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار دادیم.

وی افزود: ما با حمایت مردم بزرگمان و مردم آزاده امت اسلامی به عملیات نظامی خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دفاع از یمن عزیز ادامه می‌دهیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان تاکید کرد که عملیات این کشور تنها با برداشتن محاصره غزه و توقف تجاوز نظامی به مردم فلسطین در این باریکه، متوقف خواهد شد.

برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین

اداره ایمنی دریانوردی شانگهای در بیانیه‌ای از برگزاری رزمایش ۹ روزه نیروی دریایی چین در آب‌های شرقی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، در بیانیه اداره ایمنی دریانوردی شانگهای آمده است: نیروی دریایی چین از روز چهارشنبه اول ماه می (۱۲ اردیبهشت) به مدت ۹ روز متوالی در آب‌های شرقی رزمایش برگزار خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، ورود کشتی‌های غیر مرتبط از ساعت ۷ صبح روز اول ماه می (۱۲ اردیبهشت) تا ساعت ۹ صبح روز ۹ می (۲۰ اردیبهشت) به محل برگزاری این رزمایش در آب‌های شرقی چین ممنوع است.

 اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن به این نتیجه رسیده که پنج واحد ارتش رژیم صهیونیستی قبل از حمله حماس در ماه اکتبر، علیه فلسطینیان در کرانه باختری مرتکب نقض‌هایی شده بودند.

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که چهار واحد از پنج واحد با این تخلفات به شیوه‌ای که آن را «موثر» خواند، برخورد کردند. این وزارتخانه افزود که «اسرائیل اطلاعات بیشتری درباره (فعالیت‌های) واحد پنجم ارائه کرده است». وگو با دولت اسرائیل» در این زمینه، .

در سایه وجود گزارش‌هایی مبنی بر عقب‌نشینی کاخ سفید از اعمال تحریم‌ها علیه تیپ «نتسح یهودا» ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: رایزنی‌ها با دولت اسرائیل در مورد واحد پنجم مورد بحث در ارتش اسرائیل ادامه دارد.

گزارش‌های مطبوعاتی از اتهاماتی به طور خاص علیه تیپ «نتسح یهودا» که عمدتاً متشکل از سربازان افراطی است، صحبت می‌کنند.

این تیپ شامل ۱۰۰۰ سرباز تا سال ۲۰۲۲ در کرانه باختری مستقر بوده؛ منطقه‌ای که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال کرده است.

پاتل گفت: «پس از یک عملیات دقیق، پنج واحد اسرائیلی را مسؤول حوادث فردی که نقض جدی حقوق بشر است، یافتیم.»

وی افزود: همه این حوادث خیلی قبل از هفت اکتبر رخ داده و هیچ یک از آنها در غزه رخ نداده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ادعای اینکه «چهار واحد از این واحدها به طور موثر با این تخلفات برخورد کردند که این همان چیزی است که ما از شرکای خود انتظار داریم»، خاطرنشان کرد: در مورد واحد پنجم، دولت اسرائیل اطلاعات تکمیلی را در اختیار وزارت خارجه آمریکا قرار داده است.

پاتل در اظهاراتی که بیشتر سعی داشت وجهه صهیونیست‌ها را بهبود ببخشد، افزود: ما به رایزنی‌ها و تعهدات خود با دولت اسرائیل ادامه می‌دهیم. اسرائیل اطلاعات تکمیلی در مورد این واحد ارائه کرده است و ما همچنان به این گفت‌وگوها ادامه می‌دهیم.

این مقام از شناسایی این واحدها یا مشخص کردن تحریم‌های اسرائیل علیه آنها خودداری کرد.

قوانین ایالات متحده، دولت را از اعطای کمک مالی یا ارسال سلاح به واحدهای نیروهای امنیتی خارجی در صورت وجود اطلاعات معتبر مبنی بر دخالت آنها در نقض حقوق بشر، منع می‌کند.

اعزام نیروهای ارتش ترکیه به سوریه

درگیری‌ها و حملات بین گروه‌های مخالف و نیروهای نظام سوریه ادامه دارد و فضای پرتنشی در شمال غرب سوریه حاکم است. ارتش ترکیه پس از اینکه هیات «تحریر الشام» از پاسخگویی به درخواست این کشور برای ایجاد نقاط مرزی خودداری کرد، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرد.

منابع سوری گفتند: ارتش ترکیه نیروهای کمکی را به گذرگاه «الغزاویه» اعزام کرد که این گذرگاه، مناطق تحت کنترل هیات «تحریر الشام» در ادلب را از حومه غربی آن جدا می‌کند. همزمان یک کاروان نظامی متعلق به هیات تحریرالشام شامل ده‌ها نیروی مسلح با سلاح‌های سنگین از حومه ادلب به سمت گذرگاه مذکور حرکت کرد.

این منابع سوری توضیح دادند که تقویت‌های متقابل پس از آن صورت گرفت که تحریر الشام درخواست طرف ترکیه را رد کرد؛ این درخواست به ایجاد نقاط مرزی تحت نظارت نیروهای «گارد مرزی» ارتش ملی تحت حمایت ترکیه در کنار نیروهای خود ترکیه با هدف محدود کردن عملیات قاچاق انسان به خاک این کشور ارتباط می یافت.

پیش از این نشستی بین افسران ارتش ترکیه و رهبران تحریر الشام برگزار شد تا راه‌های کنترل مرز سوریه و ترکیه و محدود کردن عملیات قاچاق را بررسی کنند.

هیات تحریرالشام معتقد است که به مسوولیت خود در کنترل امنیتی این مناطق پایبند است و در این مسیر خواهان مشارکت نیروهای «ارتش ملی» تحت حمایت ترکیه نیست.

مناطق تحت کنترل «ارتش ملی» تحت حمایت ترکیه در حومه حلب از طریق دو گذرگاه «دیربلوط» و «الغزاویه» به مناطق تحت کنترل «تحریر الشام» در ادلب مرتبط است که از طریق آن کالا، سوخت و تمامی اشکال مبادلات تجاری بین منطقه و همچنین عملیات قاچاق انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق (فیلم)
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق
  • مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم
  • فیلم مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق و نوشته‌های روی موشک‌ها
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • سرپیچی سربازان اسرائیلی از دستورات آماده شدن برای عملیات رفح