Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس داده‌های یک مطالعه که در مجله پزشکی منتشر شده، احتمال ابتلا به بیماری‌های عصبی نادر بر اثر ابتلا به کرونا به مراتب بیش از خطر ابتلا به این اختلالات پس از تزریق واکسن‌های کروناست.
این مطالعه که توسط متخصصان علوم پزشکی دانشگاه آکسفورد انجام شده، سوابق سلامتی ۳۲ میلیون نفر در انگلیس را تجزیه و تحلیل کرده تا خطرات ناشی از ابتلا به بیماری‌های مغزی نادر قبل و بعد از مثبت شدن تست کووید در افراد و همچنین قبل و بعد از دریافت اولین دُز واکسن‌های آسترازنکا و فایزر را مقایسه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این متخصصان تعداد دفعات بروز عوارض عصبی را در بازه‌های زمانی مشخص مقایسه کردند. در حالی که مشخص شد واکسن‌ها منجر به افزایش احتمال ابتلا به عوارض عصبی مانند "فلج بل" و "سندرم گیلن باره" می‌شوند، اما این مطالعه نشان داد که ابتلا به کووید۱۹ خطری به مراتب بزرگتر و عاملی موثرتر در بروز این قبیل اختلالات عصبی است.

مشاهده موارد نادر از چنین عوارضی باعث شد تا بسیاری از کشور‌ها استفاده از واکسن آسترازنکا را برای گروه‌های سنی مسن‌تر محدود کنند.

مارتینا پاتون، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: ما خطرات مختلفی را برای انواع مختلف بیماری‌های عصبی بسته به اینکه افراد چه واکسنی را دریافت کرده اند، پیدا کردیم با این حال این خطرات به طور چشمگیر، کمتر از خطراتی بوده که ابتلا به خود بیماری کووید، متوجه فرد می‌کند.

همچنین جولیا هیپیسلی کاکز، یکی دیگر از نویسندگان این مطالعه نیز گفت که واکسن‌های کووید-۱۹ در کاهش خطرات پیامد‌های جدی عفونت کووید۱۹ بسیار مؤثر هستند.

مقامات انگلیس هفته گذشته سندرم گیلن باره را به لیست عوارض جانبی نادر واکسن آسترازنکا اضافه کردند.

سندرم گیلن باره عبارت است از یک بیماری التهابی نادر که دستگاه عصبی محیطی را درگیر می‌کند و به سرعت موجب ضعف عضلات و بی‌حسی می‌شود.

فلج بل نیز در اثر فلج عصب زوج هفتم مغزی یا عصب صورتی رخ می‌دهد. در این حالت عضلات صورت به طور ناگهانی و به‌طور موقت فلج می‌شوند که اغلب تنها یک طرف صورت را گرفتار می‌کند.

بر اساس داده‌های یک مطالعه که در مجله پزشکی Nature Medicine منتشر شده، احتمال ابتلا به بیماری‌های عصبی نادر بر اثر ابتلا به کرونا به مراتب بیش از خطر ابتلا به این اختلالات پس از تزریق واکسن‌های کروناست.

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: واکسن واکسن کرونا واکسن های کرونا عوارض واکسن های کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد