Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اقتصادی| امروز مؤلفه‌های مدیریت کارآمد بر کسی پوشیده نیست و با روی کارآمدن دولت انقلابی بارقه‌ای از امید در جامعه حاکم شد و مردم در انتظارند تا مشکلات‌شان در حوزه‌های مختلف مرتفع شود و جامعه بحران‌زده کرونا زده کمی از متلاطمی رهایی یابد و روی خوش آرامش را ببینید.

حضور افراد مقتدر و دغدغه‌مندی همچون علی باقری که به عنوان سرپرست اداره کل کار، رفاه و امور اجتماعی مازندران منصوب شده است، دارای استقلال فکری، ابتکار، اتکای به نفس هستند و  اصول حرفه‌ای و اخلاقی را رعایت کرده و در حوزه‌ مهارت‌های مدیریتی مشرف، آگاه و کارآمد  هستند می‌تواند به‌صورت ملموس جبران کننده خلأهای ناشی از مدیریت‌های ناکارآمد در گذشته باشد آن هم در پستی که به طور مستقیم با کار، رفاه و رونق در جامعه مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به سوابق و تجربه درخشان باقری در عرصه‌های مدیریتی که از هر فرصت برای پرورش و ترقی خود به منظور کسب مهارت بهره می‌گرفت، انتظار می‌رود کمبودها و نقایص موجود در حوزه کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مازندران رفع شود و مردم و افراد زیرپوشش این نهاد طعم واقعی رفاه را زیر چتر این نهاد بچشند چنانکه  دغدغه مدیر انقلابی چیزی جز رفع مصائب مردم نیست.

اولویت‌بندی در رفع چالش‌های موجود در حوزه‌ تعاونی‌ها و توسعه بخش تعاون استان با تکیه بر تجارب و بهره‌مندی از نظرات کارشناسان قطعاً از اهم برنامه‌های مدیری است که خود مبدع و مشوق  ایده‌های ناب بوده است و هم سابقه درخشانی در استقبال از نظرات کارشناسانه دارد.

همچنین انتظار می‌رود با توجه به رویکرد جهادی و انقلابی و تجارب این مدیر جوان و خوش فکر، تعاونی‌ها از لحاظ کیفی ارتقا یابند و متقاضیان تشکیل تعاونی‌ها افزایش یابد.

با توجه به ظرفیتی که در این مدیر جوان و انقلابی و با تجربه دیده می‌شود بی‌شک شاهد گسترش تعاونی‌ها در بخش‌های متعدد صنعتی کشاورزی و خدماتی هستیم و البته این امر با جلب اعتماد و تقویت همکاری و مشارکت عموم مردم محقق خواهد شد.
 
سوابق باقری:

علی باقری اصالتا اهل روستای برد مازندران و با سابقه درخشان در عرصه‌های مدیریتی مختلف است.

مدرک تحصیلی سرپرست جدید اداره کل کار، رفاه و تأمین اجتماعی استان مازندران کارشناسی ارشد و رشته تحصیلی وی برنامه‌ریزی روستایی است.

فعالیت یک سال و نیمه در شهرداری منطقه ۱۶ تهران از سابقه کاری قبل از استخدام باقری بوده است.

ورود وی به اداره تعاون استان سمنان در سال ۷۷ و از طریق آزمون استخدامی کشوری کلید خورد که بین ۸۰ نفر رتبه یک را به خود اختصاص داد.

باقری به مدت ۷ سال مسؤول اداره آموزش، تحقیقات و ترویج استان سمنان بوده و همچنین عضویت هفت ساله در شورای پژوهش و تحقیقات اتاق فکر سمنان از دیگر  فعالیت‌های وی در این استان بوده است.

سرپرست منصوب شده اداره کل، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران به مدت ۱۰ سال مدرس دوره‌های آموزش مدیران تعاونی‌های آموزشگاهی ضمن خدمت فرهنگیان در استان‌های سمنان و مازندران  از دیگر سوابق وی محسوب می‌شود.

فعالیت در کسوت ریاست اداره آموزش و تحقیقات و ترویج استان به مدت سه سال و عضویت در شورای پژوهش و اتاق فکر اداره کل تعاون مازندران آن هم به مدت سه سال از دیگر فعالیت‌های شاخص باقری طی سال‌های اخیر بوده است.

همچنین وی به مدت کمتر از سه سال، مسؤولیت نمایندگی تعاون شهرستان نکا را نیز عهده‌دار بود.

 سرپرست اداره کل کار،  تعاون و رفاه اجتماعی همچنین مشاور اجرایی مدیران کل گذشته « آقایان نیلچیان و بابایی»  به مدت دو سال و مدیریت در امور اداری و پشتیبانی نیروی انسانی اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان مازندران از دیگر فعالیت‌های ارزشمند سرپرست جدید کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مازندران است.

  وی همچنین به مدت سه سال ریاست اداره توسعه تعاونی‌های اداره کل تعاونی کار مازندران بوده که در این پست نیز منشأ خیر برای مازندرانی‌ها بود.

 از عمر فعالیت وی در پست معاونت مدیر کل و مدیر تعاون اداره کل تعاون کار استان مازندران سه سال می‌گذرد و  در حال حاضر نیز فعالیت وی در این کسوت ادامه دارد.

باقری بیش از ۲ هزار ساعت آموزش عمومی و تخصصی تعیین شده در بخش تعاون و کار فعلی را سپری کرده و تدریس دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی بخش تعاون وی از بدو استخدام تاکنون بیش از ۵۰۰ اتحادیه و شرکت‌های تعاونی در استان‌های سمنان و مازندران بوده است.

وی تا کنون در بیش از ۲۰ همایش و سمینار تخصصی بخش تعاون در سراسر کشور شرکت کرده است.

 از دیگر فعالیت‌های مهم باقری تدریسِ دوره‌های آموزش کارآفرینی در اداره کل کار قبل از ادغام با عناوین (آشنایی با نهادهای خاص کارآفرینی ـ روش‌های تامین منابع مالی و سرمایه‌ی  طرح کسب و کار ) طی ۶ دوره با حدود ۶۰ نفر بوده است.

سرپرست منصوب شده اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی همچنین در کمیته‌های مهمی همچون  کمیته تحول اداری و بهره‌وری و کمیته ساختار اتاق فکر نیز عضویت داشت.

وی عضو ثابت کمیته فنی و اعتباری اشتغال روستایی و کمیسیون اعتبار بخش کشاورزی استان مازندران نیز بوده است.

از برجسته‌ترین عملکرد باقری طی مدت سه سال در کسوت مدیریت تعاون می‌توان به  متحول کردن بخش تعاون استان از  دیدگاه همکاران سطح استان و تعاون‌گران، تشکل‌ها، اتاق تعاون و اتحادیه‌های استانی اشاره کرد که با راه‌اندازی کمیته‌های مهم از قبیل کمیته تعیین تکلیف تعاونی‌های مشکل‌دار همراه بوده که منجر به مرتفع شدن مشکل چندین ساله حدود ۴۰ شرکت تعاونی در سطح استان  شد.

 همچنین با راه‌اندازی کمیته تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال، وضعیت بیش از ۱۰۰ شرکت تعاونی  روشن  و تعدادی از آنها  بعد از سال‌ها به چرخه تولید  بازگشتند.

 از دیگر  تحولات دوره مدیریت باقری در اتاق تعاون، پای کار آوردن کمیته اعتباری استان جهت پشتیبانی مالی از تعاونی‌ها، راه‌اندازی اندیشکده تعاون در دانشگاه های مرتبط با فارغ‌التحصیلان بخش های اقتصادی بوده است.

 فعال‌سازی کمیته تشکیل و راه اندازی تعاون آموزشگاهی در مدارس و آموزشگاه استان بعد از ۲۰ سال غیرفعال بودن آن از دیگر عملکردهای مهم باقری طی سه سال مدیریت وی در پست مدیریت تعاون استان بوده است.

راه‌اندازی اتاق فکر تعاون  به همت وی و  مشارکت اساتید متخصص و کارآمد،  با سابقه درخشان   و صاحب‌نظر در عرصه اقتصادی از دیگر اقدامات و برنامه هایی بود که در دوره مدیریت باقری رقم خورد.
 گفتنی است: وی از سال ۶۳ عضو فعال بسیج در پایگاه شهید محمدی هولار، بسیج اداره کل تعاون کار سمنان و نیز پایگاه بسیج شهید بهشتی اداره کل تعاون کار مازندران بوده است.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: علی باقری سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران رفاه اجتماعی استان مازندران تعاون و رفاه اجتماعی اداره کل تعاون اداره کل کار تعاون استان راه اندازی مدت سه سال بخش تعاون تعاونی ها اتاق فکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۳۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد اظهار کرد: تلاش دولت این است که حق و حقوق کارگران ادا شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم انجام سریع کار‌های رفاهی و پرداخت تسهیلات مربوط به قشر کارگر تاکید کرد و افزود: مشکلات کارگران به ویژه افرادی که در حوزه ساختمانی مشغول به فعالیت هستند، سریعتر و با کیفیت‌تر، برطرف شود.

وی با بیان اینکه کار کردن امری مقدس و مجاهدت در راه خداست، گفت: مسئولان مشکلات قشر کارگری را احصا و به دنبال رفع آن باشند.

فعالیت ۱۴۳ هزار کارگر بیمه شده در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این نشست گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان مخاطب این اداره کل بوده و از خدمات وزارت کار، بهره‌مند هستند.

فرزاد پیشکاری  از بررسی  سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان خبر داد و گفت: این پرونده‌ها توسط هیات‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند.

در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ تعاونی با ۱۸۶ هزار عضو و ۱۸ هزار شاغل در استان وجود دارد.

از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت به هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی