Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان فرماندار خرم‌آباد گفت: اگرچه در شرایط خشکسالی به سر می‌بریم، با این وجود بارش‌های باران پاییزی سیلابی خواهند بود، بنابراین همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران باید آمادگی لازم جهت پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.

جعفر طولابی، امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان خرم‌آباد که با موضوع آمادگی جهت پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از بارندگی‌ها برگزار شد، اظهار کرد: اگرچه در شرایط خشکسالی به سر می‌بریم، با این وجود بارش‌های باران در فصل پاییز سیلابی خواهند بود، بنابراین همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران باید آمادگی لازم جهت پیشگیری و مقابله را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار خرم‌آباد با تأکید بر ضرورت لایروبی رودخانه‌ها، جداول و مسیل‌های مناطق شهری و روستایی، بیان کرد: تا قبل از بارندگی، شرکت آب منطقه‌ای، شهرداران در حوزه شهری و راهداری در حوزه راه‌های مواصلاتی با استفاده از ظرفیت‌های موجود نسبت به پاکسازی مسیرهای آب اقدام کنند.

طولابی همچنین بر تأمین سوخت مورد نیاز برای فصل سرما تأکید و تصریح کرد: بر اساس هشدارها و احتمال افت فشار گاز در فصل زمستان، دستگاه‌های خدمات رسان تمهیدات لازم را برای تأمین سوخت جایگزین پیش‌بینی کنند.

وی افزود: نفت سفید مورد نیاز مناطق عشایری و کالاهای ضروری مناطق دوردست پیش از رسیدن فصل سرما تأمین و ذخیره سازی شود، ضمن اینکه راهدارخانه و پایگاه‌های امداد و نجات محورهای مواصلاتی تجهیز شوند.

طولابی بر آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها تأکید کرد و گفت: تنظیف رودخانه‌های درون شهری از نخاله‌ها امری مهم و ضروری است که توسط شهرداری‌ها باید انجام شود.

شهردار خرم‌آباد ادامه داد: لزوم جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی چندین سال است که در برخی مناطق شهر خرم‌آباد مطرح می‌شود، شهرداری‌ها نسبت به تأمین اعتبار لازم برای تحقق این مهم اقدام کنند.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی بیمه محصولات کشاورزی و دامی از دستگاه‌های ذیربط درخواست کرد ضمن اطلاع‌رسانی، زمینه‌های لازم برای ترغیب کشاورزان و دامداران جهت بیمه محصولات را فراهم کنند.

طولابی به اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تکمیلی برای جبران خسارات سیل سال‌های پیشین اشاره و عنوان کرد: عمده این اعتبارات در حوزه ابنیه شهری و راه‌های مواصلاتی جهت تکمیل و بازسازی پروژه‌های عمرانی ناشی از سیل سال ۹۸ است.

فرماندار خرم‌آباد افزود: برای جبران خسارات بهره‌برداران در حوزه کشاورزی، دامداری، واحدهای تولیدی ناشی از حوادث غیر مترقبه مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان از محل ردیف قانون بودجه اختصاص و به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ستاد مدیریت بحران سیل سال 98 فرماندار خرم آباد خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به بروز حادثه سیل در برخی نقاط کشور، گفت: با هماهنگی وزارت کشور تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور،  عبدالرسول پورعباس درباره برگزاری آزمون سراسری در برخی نقاط کشور که دچار حادثه سیل شده اند، گفت: هماهنگی‌های لازم با وزارت کشور و استانداران و بویژه استانداری سیستان و بلوچستان برای برگزاری آزمون انجام شده است و از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری آزمون سراسری استفاده خواهد شد.


معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند که جای تقدیر و تشکر دارد و با همکاری پلیس فتا شبکه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی شناسایی شده و برخورد لازم با آن‌ها انجام می‌شود لذا بار دیگر از داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها درخواست می‌شود فریب این شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداری مدعی تقلب کنکور را نخورند که خسارات وارده و محرومیت‌ها به هیچ عنوان قابل گذشت و جبران نیست.


وی در مورد زمان برگزاری آزمون سراسری، گفت: در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند و آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان به این عزیزان توصیه کرد ضمن مطالعه دقیق اطلاعیه‌های صادر شده، با توجه به وضعیت هوای کشور پیش بینی‌های لازم را به منظور حضور به موقع در جلسه آزمون به عمل آورند.

دیگر خبرها

  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • فرمانداران استان کرمان آماده هرگونه حادثه احتمالی باشند
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری اندیشیده شده است
  • اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است