Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@10:51:08 GMT

جف بزوس ایستگاه فضایی می‌سازد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۴۰۶۶

جف بزوس ایستگاه فضایی می‌سازد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از بی‌بی‌سی، جف بزوس، مالک شرکت «بلو اوریجین» اعلام کرد که قصد دارد یک ایستگاه فضایی با ظرفیت ۱۰ نفر به فضا بفرستد.

بلو اوریجین با همکاری سیرا اسپیس و بوئینگ به ساخت ایستگاهی به نام «Orbital Reef» مشغول خواهد شد که برخی تجهیزات فنی و خدمات آن توسط شرکت «Redwire Space» ،«Genesis Engineering» و دانشگاه آریزونا تامین می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ایستگاه، سومین ایستگاه فضایی تجاری است که توسط شرکت‌های خصوصی ساخته می‌شود. پیش‌تر Voyager Space، لاکهید مارتین و Nanoracks اعلام کرده بودند که می‌خواهند در سال ۲۰۲۷ ایستگاهی به مدار بفرستد. شرکت Axiom Space هم قصد ساخت یک ایستگاه فضایی مستقل را دارد.

برنت شروود، مدیر ارشد توسعه پیشرفته شرکت بلو اوریجین می‌گوید: «بیش از ۶۰ سال است که ناسا و سایر آژانس‌های فضایی پروازهای فضایی مداری و سکونت فضایی را توسعه داده‌اند و ما را برای کسب‌وکار تجاری در این دهه آماده کرده‌اند».

وی ادامه داد: ما دسترسی را گسترش و هزینه‌ها را کاهش خواهیم داد و تمام خدمات و امکانات مورد نیاز برای عادی سازی پرواز فضایی را ارائه خواهیم کرد.

این پایگاه خصوصی یکی از چندین مورد برنامه ریزی شده در سال های آینده است؛ پایداری ایستگاه فضایی بین‌المللی توسط ناسا و پس از پایان دهه کنونی بررسی می‌شود.

ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۱۱ تکمیل شد و مدت‌ها نماد همکاری فضایی ایالات متحده و روسیه بوده است. در حال حاضر تا سال ۲۰۲۸ ایمن ارزیابی می‌شود و  بیل نلسون، سناتور سابق ایالات متحده و فضانورد پیشین ناسا و مدیر کنونی سازمان ملی فضایی و هوانوردی این کشور گفته، امیدوار است این ایستگاه تا سال ۲۰۳۰ دوام بیاورد، تا آن زمان ناسا می‌خواهد بخش تجاری افزایش یابد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: ایستگاه فضایی جف بزوس ناسا بلواوریجین ایستگاه فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌

با توجه به تجربه موفق برگزاری ایستگاه کار در نمایشگاه اینوتکس، این رویداد برای اولین بار در نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با هدف معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سجاد عباسی فشمی، مدیرکل ترویج و توسعه پارک فناوری پردیس با اشاره به برگزاری ایستگاه کار در نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ گفت: با توجه به تجربه موفق برگزاری ایستگاه کار در نمایشگاه اینوتکس، این رویداد برای اولین بار در نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با هدف معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث که در حقیقت بهترین‌ها و برترین‌های این صنعت هستند، اجرا خواهد شد.

وی افزود: در ماه‌های گذشته و با همکاری دانشگاه‌های مطرح کشور، فرایند دریافت رزومه از فارغ‌التحصیلان یا دانشجویایی که در ترم‌های پایانی حوزه‌های مرتبط با صنایع سلامت یا تجهیزات پزشکی مشغول به تحصیل هستند، جهت تصدی چندین موقعیت شغلی مورد نیاز زیست بوم انجام شده و تاکنون صدها رزومه به دست ما رسیده که بررسی‌های اولیه و غربال آن در حال انجام است. 

عباسی فشمی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ایستگاه کار، رویداد صدف جاب میت خواهد بود. هدف صدف جاب میت ارتباط و اتصال بین صنعت، دانشگاه و فناوری است، به نحوی که مصاحبه‌های استخدامی افراد و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه در محل نمایشگاه انجام خواهد شد.

مدیرکل ترویج و توسعه پارک فناوری پردیس گفت: در ایام برگزاری نمایشگاه بازدیدکنندگانی که در قالب فردی یا در گروه‌های دانشجویی از ایستگاه کار بازدید می‌کنند، می‌توانند رزومه خود را برای سامانه صدف ارسال کنند. اما تنها تفاوت فرایند آنان این است که غربالگری و هماهنگی جلسات آنها پس از اتمام نمایشگاه اجرا خواهد شد. همچنین در محل غرفه برای افرادی که می‌خواهند تحصیلات دانشگاهی در حوزه سلامت داشته و هنوز مردد به انتخاب رشته هستند و نیز دانشجویانی که در ترم‌های ابتدایی هستند، مشاوره‌های شغلی و منتورینگ در نظر گرفته شده است.

به نقل از پارک فناوری پردیس، کارفرمایان و کارجویان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی می‌توانند به سامانه صدف به نشانی iranhealth2024.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • بهسازی ایستگاه پمپاژ نخل تقی عسلویه
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند