Web Analytics Made Easy - Statcounter

نعمت الله غفوری مدیر جهاد کشاورزی گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: گیاه بادام زمینی برای اولین بار در یک مزرعه آزمایشی و تحقیقی در روستای قوژد گناباد کشت شد که بعد از گذشت ۴ ماه عملکرد بسیار مطلوبی در تولید بادام زمینی دارد.

او افزود: خوشبختانه تولید این محصول با بالاترین میانگین‌های برداشت کشوری برابری می‌کند یعنی چیزی حدود شش تن در هکتار و پیش بینی می‌شود بیش از ۶۰۰ کیلو گرم بادام زمینی خشک از سطح هزار و دویست متر مربع از اراضی کشاورزی گناباد برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی گناباد ادامه داد: با توجه به بافت زمین‌های منطقه شمال گناباد که بافتی سبک و شنی است، خوشبختانه غده بندی و تولید محصول بادام زمینی رضایت بخش است.

غفوری بیان کرد: این محصول می‌تواند در شرایط خاصی، در منطقه به عنوان یک محصول اقتصادی توصیه شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام// ح. ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصول بادام زمینی بادام زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایت سالانه ۴ میلیون مترمکعب آب به سفره های زیرزمینی اشتهارد

غلامرضا احمدی گفت : با توجه به برداشت بی رویه آب از سفره های زیر زمینی شهرستان اشتهارد در دهه های گذشته اکنون شاهد کاهش سطح این سفره ها به میزان ۷۳ سانتی متر هستیم.

وی اظهار کرد: برای نجات آبخوانها ، طی ۲ سال گذشته از مجموع ۴۸۰ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی شده در این شهرستان، ۴۵۹ حلقه آنها مسدود شده است؛ انسداد مابقی چاههای غیر مجاز در برنامه کاری امسال است.

مدیر امور آب شهرستان اشتهارد بیان کرد: با هدف مدیریت منابع آب زیر زمینی تاکنون ۹۶ حلقه چاه کشاورزی این شهرستان به کنتور هوشمند آب متصل شده و هفت حلقه چاه دیگر امسال به کنتور هوشمند مجهز می شود.

وی گفت : تعداد چاه های مجاز شهرستان اشتهارد ۱۹۶ حلقه است که شامل کشاورزی، صنعتی ، شرب و بهداشت است.

شهرستان اشتهارد با جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر یکی از مناطق دارای تنش آبی در استان البرز است.بخشی از دشت اشتهارد استان البرز به علت برداشت بی رویه آب از سفره های زیر زمینی با فرونشست زمین مواجه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تولیدهندوانه بافلزات سنگین/سلامت محصولات کشاورزی چقدرتضمین می‌شود
  • هدایت سالانه ۴ میلیون مترمکعب آب به سفره های زیرزمینی اشتهارد
  • آیا آجیل ها آفلاتوکسین دارند ؟
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • جهاد کشاورزی یزد درباره تنش گرمایی درختان پسته هشدار داد
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان