Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@06:11:17 GMT

اگر عینک می‌زنید این مطلب را بخوانید

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۴۲۰۶

با شروع فصل‌های سرد سال دردسر‌هایی برای افراد با عینک زیاد می‌شود و باید هر لحظه عینک بخار گرفته خود را پاک کنند.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: فصل سرما کم کم از راه می‌رسد و همین روز‌ها که هوا سرد شده، مشکلات افرادی که عینک استفاده می‌کنند شروع می‌شود. در روز‌های کرونایی که بیش از هر رعایتی دیگر زدن ماسک توصیه می‌شود دردسر‌هایی برای افراد با عینک زیاد می‌شود و باید هر لحظه عینک بخار گرفته خود را پاک کنند چرا که افق دید خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با چند روش ساده می‌توان از بخار گرفتن عینک جلوگیری کرد. ادامه مطلب را بخوانید تا با این روش‌ها آشنا شوید.

کف ریش و صابون

یکی دیگر از راه‌ها برای جلوگیری از بخار کردن عینک بعد از ماسک زدن، آن است که عدسی‌های عینک را به وسیله آب و صابون شستشو داده و سپس آن‌ها را با پارچه مخصوص عینک خود یا یک پارچه لطیف خشک کنید. انجام این کار باعث می‌شود که یک لایه نازک از صابون روی عدسی عینک ایجاد شده و مانع از بخار کردن آن شود. مقداری از کف ریش را روی عدسی‌های عینک خود بریزید و پس از خشک شدن آن را با یک دستمال نرم و لطیف پاک کنید، عینک شما دیگر بخار نخواهد کرد.

سفت کردن قسمت بالایی ماسک

اگر ماسک طوری روی صورت قرار بگیرد که هوای کمتری از قسمت بالایی آن خارج شود، شیشه عینک بخار نمی‌کند. برخی از ماسک‌هایی که در داروخانه‌ها موجود هستند، در قسمت بالایی خود (روی بینی) یک نوار شکل پذیر از جنس آلومینیوم دارند که علاوه بر ثابت نگه داشتن ماسک به جلوگیری از خروج تنفس به سمت بیرون کمک خواهد کرد.

عینک بالای ماسک

ماسک را یک مقدار به سمت بالا هدایت کنید و سپس عینک خود را روی آن قرار دهید تا بدین شکل قسمت بالایی ماسک شما که روی بینی قرار دارد، سفت شود و از خروج تنفس و برخورد آن با عدسی عینک جلوگیری کند.

استفاده از دستمال کاغذی

یکی دیگر از راهکار‌ها جهت جلوگیری از بخار کردن عینک بعد از ماسک زدن، قرار دادن یک دستمال کاغذی در قسمت بالایی ماسک است تا مانع خروج هوای بازدم به سمت بیرون و بخار کردن کردن شیشه عینک شود. همچنین می‌توانید یک یا دو قطره از شامپو بچه را روی هر یک از شیشه‌های عینک خود بریزید و پس از گذشت ۱۵ دقیقه آن را آبکشی کنید، سپس عینک خود را با یک پارچه نرم خشک کنید.

بیشتر بخوانید: چرا باید خیالمان از چرخ‌های هواپیما راحت باشد؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: عینک ترفندها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عینک ترفندها قسمت بالایی بخار کردن عینک خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۴۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عینکی که می‌تواند به سؤالات شما پاسخ دهد

همشهری آنلاین -یکتا فراهانی: زاکربرگ هنگام معرفی نسل جدید عینک هوشمند ری بن، خاطر نشان کرد ری بن متا META نخستین عینک هوشمندی است که از طریق هوش مصنوعی عرضه می‌شود.

عینک هوشمند زاکر برگ

عینک‌های ZUCKER-VISION متا AI با برند زاکربرگ اکنون می‌تواند به شما می‌گوید به چه چیزی نگاه می‌کنید و درباره آنچه می‌بینید اطلاعاتی در اختیارتان بگذارد. بنابراین از این لحاظ توانسته به درجه بالاتری از عینک‌های هوشمند برسد.

شان کیچ، رئیس فناوری و علوم META با استفاده از دوربین داخلی توانسته عینک هوشمند خود را با قابلیت توصیف آنچه می‌بینید ارتقا بخشد.

عینک های مرسوم Ray-Ban از میکروفون و بلندگوها برای ارائه ویژگی چت به سبک آمازون الکسا استفاده می کنند

عینکی مجهز به بلند گو

عینک هوشمند Ray-Ban Meta سال گذشته توسط میلیاردر فناوری؛ مارک زاکربرگ راه اندازی شد. این عینک به شما این امکان را می‌دهد که فیلم ضبط کنید و به سادگی با استفاده از عینک سؤالات هوش مصنوعی بپرسید.

در واقع شما با استفاده از عینک زاکر برگ به سادگی می‌توانید از هوش مصنوعی داخل عینک در مورد آنچه به آن نگاه می‌کنید و از او سؤال کنید. عینک شما هم با استفاده از بلندگوی داخل خود پاسخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید :

سوال از زاکربرگ درباره حریم خصوصی

یادگیری تأثیرگذار معلمان دیجیتال؛ آیا معلمان دیجیتال می‌توانند جایگزین مربیان و متخصصان فعلی شوند؟ | هوش مصنوعی؛ مربی و دستیار قابل اعتمادشما

تحول تاریخی در دنیای فناوری با این عینک جدید

ارزیابی‌های هوشمندانه هوش مصنوعی

اکنون هوش مصنوعی می‌تواند به خوبی آنچه می‌خواهید برایتان ارزیابی کند و پاسخ‌های مفیدی به شما ارائه دهد. مثلاً می‌توانید از او در مورد ساختمان‌ها یا علائمی که می‌بینید سؤال کنید. این عینک همچنین می‌تواند به شما بگوید چطور شیر آبی را که چکه می‌کند تعمیر کنید.

عینکی که می‌تواند نژاد گربه‌ها را تشخیص دهد

این عینک همچنین می‌تواند نژاد گربه‌ها را تشخیص دهد، کلمات به زبان خارجی را ترجمه کند، یا اطلاعاتی در مورد یک مکان مهم به شما بگوید.

متا این توانایی را چند وجهی می‌نامد، به این معنا که هوش مصنوعی می‌تواند بیش از یک نوع ورودی را ارزیابی کند. بنابراین نه فقط صدای شما، بلکه تصاویر جهان اطرافتان را هم تشخیص می‌دهد.

متا توضیح می‌دهد: ما آزمایشات به‌روزرسانی هوش مصنوعی چندوجهی را در دسامبر آغاز کردیم. بنابراین شما می‌توانید از عینک خود در مورد آنچه می‌بینید سؤال کنید و شاهد پاسخ یا پیشنهادهای هوشمندانه و مفید او باشید.

همراهی آگاهانه

به این ترتیب شما می‌توانید کارهای بیشتری با عینک خود انجام دهید چون عینکتان می‌تواند آگاهانه در بسیاری موارد شما را کمک کند. مثلاً هنگام سفر می‌تواند برایتان یک منو به زبان فرانسه را ترجمه کند.

در واقع او این کار را توسط هوش مصنوعی متا انجام می‌دهد و حتی بدون نیاز به استفاده از تلفن یا خیره شدن به صفحه آن، اطلاعات مورد نیازتان را در اختیار شما قرار خواهد دهد.

حفظ حریم شخصی

توجه داشته باشید متا به دلایل حفظ حریم خصوصی افراد نمی‌تواند مثلاً در مورد شخصی که در خیابان دیده‌اید اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهد.

این ویژگی اکنون در تمامی عینک‌های هوشمند Ray-Ban Meta در سراسر ایالات متحده و کانادا به عنوان یک آزمایش بتا در دسترس است.

فقط باید مطمئن شوید که عینک خود را به جدیدترین نرم افزار به روز کرده‌اید. سپس به سادگی بگویید «Hey Meta» و سؤالات خود را از او بپرسید.

تماس ویدیویی با دوستان!

عینک متا همچنین به شما این امکان را می‌دهد که هنگام برقراری تماس ویدیویی، دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید. بنابراین اگر از طریق واتس اپ یا فیس بوک مسنجر تماس ویدیویی برقرار می‌کنید و عینک به چشم دارید، می‌توانید آنچه را می‌بینید به تماس گیرندگان دیگر هم نشان دهید.

مثلاً شما می‌توانید با مادرتان تماس ویدیویی برقرار کنید و بر اساس آنچه می‌بینید از او راهنمایی بگیرید یا در سوپر مارکت با کمک متا تشخیص دهید آناناسی که انتخاب کرده‌اید رسیده است یا نه!

البته ویژگی‌های متا در خصوص تماس ویدیویی به تدریج در حال گسترش است. متا همچنین گزینه‌های جدیدی هم به مهارت‌های خود اضافه کرده است که اکنون در 15 کشور از جمله ایالات متحده، کانادا و استرالیا در دسترس هستند.

منبع:

https://www.the-sun.com/tech/11171335/mark-zuckerberg-meta-ai-ray-ban-smart-glasses-camera/

کد خبر 847005 برچسب‌ها هوش‌ مصنوعی نرم‌ افزار اینترنت - فیسبوک ترجمه

دیگر خبرها

  • عینک هوشمند جدید زاکربرگ با توانایی‌های باورنکردنی
  • عینکی که می‌تواند به سؤالات شما پاسخ دهد
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • یک پیش‌بینی ترسناک از هوای تابستان امسال
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • هشدار آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید/ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • راهنمای خواندن نماز والدین | بهترین زمان برای خواندن نماز پدر و مادر