Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالمجید خشنود عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزان بودجه مالی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اظهار کرد: دانشگاه‌ها در سال جاری با مشکلات زیادی در حوزه بودجه مواجه شده اند؛ چرا که یک سری موضوعات غیر قابل پیش بینی امسال در ردیف بودجه‌ای به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ۳ مسئله مشخص از قبیل: تغییر حقوق اعضای هیئت علمی یعنی طرح همسان سازی اتفاق افتاد که در بودجه دانشگاه اصلا پیش بینی نشده بود و قرار بود که بودجه‌ای مستقل از طرف مجلس تحقق پیدا کند که در این زمینه هم مصوب شده بود، ولی همچنان از ردیف جاری دانشگاه پرداخت می‌شود.

خشنود تصریح کرد: بخشی از بودجه در قالب معوقات کارکنان یعنی اعضای غیر هیئت علمی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد که به هیچ عنوان در بودجه پیش بینی نشده بود و مورد سوم هم فراخوان بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها بود و با وجود اینکه هنوز اجرایی نشده است، اما بخش خیلی ویژه‌ای را در بودجه دانشگاه‌ها اعمال می‌کند که با چنین رشدی پیش بینی نشده بود.

معاون اداری و مالی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: تقریبا ۳ موضوع پیش بینی نشده در ردیف بودجه داریم و به صورت کتبی هم درخواست داده ایم و اعلام کرده ایم که مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه پیش بینی دقیقی داشته باشند و متمم بودجه‌ای در این زمینه اختصاص دهند. البته، وزیر علوم در این زمینه با سازمان برنامه و بودجه مکاتبه‌ای کرده اند و امیدواریم که در ۵ سال پایانی سال این اتفاقات بیفتد وگرنه دانشگاه‌ها با معضلات جدی مواجه خواهند شد.

خشنود اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات حوزه آموزش عالی و وزارت علوم این است که باید حتما از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند، البته در دوره‌های اخیر حمایت‌هایی هم در این زمینه صورت گرفت و طی یک دهه اخیر توسعه خوبی هم از این شرکت‌ها انجام شد و تنوع رفتار‌های قانونی و مقرراتی با این شرکت‌ها تغییرات عمده‌ای را در پی داشته است، ولی همچنان از نظر آمار تعداد شرکت‌هایی که تولید می‌شوند و توانمندی و ظرفیت دانشجویان و فارغ التحصیلان برای تشکیل این شرکت‌ها با محدودیت رو به روست.

گفتنی است؛ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مسئول کشف و نشر و دانش و فراهم سازی آموزش و یادگیری عالی برای تربیت نیروی انسانی متخصص و کمک به توسعه جوامع هستند. یک دانشگاه به عنوان یک نظام (سیستم) ازچندین زیرنظام تشکیل شده است. اساسی‌ترین نظام مدیریتی آن نظام مالی است. نظام مالی دانشگاه به نوبه خود تحت تاثیر نظام‌های برون و درون دانشگاهی است. هرتغییر کوچک درمحیط بیرون یا درون دانشگاه، ممکن است اثربخشی نظام مالی دانشگاه تاثیر بگذارد؛ بنابراین بهتر است که وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه در این زمینه تصمیمات عادلانه ای را اتخاذ کند تا دانشگاه ها در طول سال تحصیلی جدید با مشکل جدی مواجه نشوند. 

بیشتر بخوانید

امتحانات پایان ترم دانشگاه خواجه نصیر غیرحضوری شد ابتلای دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر به کرونا صحت دارد؟ مهلت پذیرش بدون آزمون در دانشگاه خواجه‌نصیر تمدید شد دانشجویان خواجه نصیر برای حضور در دانشگاه باید تست کرونا بدهند آموزش‌ها بعد از اتمام فرآیند واکسیناسیون دانشجویان حضوری می‌شوند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بودجه مالی دانشگاه خواجه نصیر پیش بینی نشده مالی دانشگاه دانشگاه ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۴۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی مجلس و در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی درباره لزوم قرائت گزارش تفریغ بودجه پیش از بررسی جداول در مجلس گفت: دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به مجلس ارائه کرده است که کمیسیون تلفیق در زمان بررسی لایحه بودجه به این گزارش توجه کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در ماه‌های گذشته مجلس درگیر بررسی لوایح برنامه و بودجه بود، فرصتی برای قرائت این گزارش در صحن فراهم نشد که در زمان خود در مجلس قرائت می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو
  • تاکید قالیباف به تامین ارز دارو
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • با بنده مشکل دارید، چرا باید شهر و شهرداری متضرر شود
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها