Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:24:27 GMT

سهم کشاورزان در پرداخت بیمه محصولات به ۱۰ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۴۶۳۳

سهم کشاورزان در پرداخت بیمه محصولات به ۱۰ درصد رسید

به گزارش خبرنگار مهر، عطاالله هاشمی شامگاه سه شنبه در جمع کشاورزان، اظهار کرد: سال های زیادی کشاورزان به عنوان تولیدکننده محصول هیچ نقشی در قیمت گذاری محصولات تولیدی خود نداشتند و این موضوع هم به لحاظ قانونی و هم به لحاظ شرعی مشکل داشت.

رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور افزود: هر جا تولید کننده محصول در مبادله خرید و فروش رضایت و حضور نداشته باشد محل اشکال است و این امر باعث ناامیدی و بی اعتمادی کشاورزان به بخش دولتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تشکیل شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی بخش کشاورزی توسط مجلس شورای اسلامی را یک اقدام تاریخی و مهم در بخش کشاورزی دانست که تنش‌های اجتماعی بخش کشاورزی را به صفر رسانده است.

هاشمی تصریح کرد: در شورای سیاست گذاری قیمت محصولات کشاورزی، رئیس برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و دارایی و همچنین وزیر کشاورزی سه نفری هستند که از بخش دولتی حضور دارند و در مقابل نماینده کشاورزان ۶ رای خواهد داشت و به این ترتیب قیمت‌ها در جهت منافع کشاورزان خواهد بود.

وی افزود: برای رسیدن به خودکفایی در گندم سیاست‌های تشویقی خوبی هم برای کشاورزان و هم برای خریداران و کارخانه‌ها در نظر گرفته شده است.

رییس بنیاد ملی گندم کاران کشور، اطمینان خاطر داد با سیاست‌های شورای قیمت گذاری بیش از ۹۰ درصد مسائل و مشکلات کشاورزان حل می شود.

هاشمی افزود: بیمه کشاورزان و بیمه تامین اجتماعی معاف از سهم کارفرما، طرح صدور سند برای زمین‌های کشاورزی با حذف معیارهای موجود از اقدامات این شورا است.

وی تصریح کرد: در کشاورزی قراردادی علاوه بر امتیازات قبلی برای کشاورزان، سهم پرداختی بیمه کشاورزان که تا پیش از این ۳۰ درصد بود به ۱۰ درصد کاهش یافته است یعنی کشاورزان تنها با پرداخت ۱۰ درصد حق بیمه می‌توانند محصولات خود را بیمه کنند.

هاشمی اضافه کرد: تمام نهاده‌های مورد نیاز زمان کاشت و سهم بیمه کشاورزان در کشت قراردادی به صورت اعتباری و رایگان در اختیار کشاورزان قرار داده شده و در زمان برداشت از کشاورزان باز پس گرفته می‌شود.

وی گفت: بنیاد ملی گندم کاران یک تشکل مردمی است و در سیطره بخش دولتی نیست بنابراین با عوض شدن سیاست‌های دولت‌های مختلف منافع کشاورزان حفظ می‌شود.

کد خبر 5336815

منبع: مهر

کلیدواژه: گندم شهرستان علی آبادکتول گلستان وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا هفته وحدت بوشهر اردبیل آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه واکسن کرونا عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران بنزین گرگان جایگاه سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۴۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عطااللّه هاشمی، گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۷۵۰ هزارتن گندم با ارزش حدود ۱۴ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: انتظار کشاورزان برای اعلام جایزه تحویل گندم چه زمانی به پایان می‌رسد؟

به گفته او، علی رغم گذشت بیش از یک ماه از فصل برداشت، ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است و کشاورزان کماکان چشم انتظار دریافت پول هستند.

هاشمی ادامه داد: براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، مطالبات کشاورزان باید پرداخت شود که متاسفانه این امر مورد بی توجهی قرار گرفته است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه دولتمردان نسبت به تخصیص جایزه گندم بی تفاوت هستند، افزود: علی رغم پیگیری های مکرر، خبری از تخصیص جایزه و اصلاح قیمت گندم نیست که استمرار این روند، خرید تضمینی را دچار چالش می کند.

او گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته تولید گندم بالای ۱۴ میلیون تن و حداقل خرید ۱۲ میلیون تن خواهد بود که در صورت بی تفاوتی به جایزه گندم و پرداخت مطالبات، محصول تولیدی صرف خوراک دام و طیور می شود و به نوعی هدر می رود.

کد خبر: 1228966 برچسب‌ها گندم

دیگر خبرها

  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند