Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@16:46:53 GMT

فاجعه در دوچرخه‌سواری؛سن دوپینگ به ۱۶ رسید

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۴۷۱۰

فاجعه در دوچرخه‌سواری؛سن دوپینگ به ۱۶ رسید

رکابزن المپیکی ایران گفت: گرفتن تست خون اقدام خوبی برای مبارزه با دوپینگ است اما به شرطی که به صورت سختگیرانه و بدون توجه به نام ورزشکار آن را اجرایی کنند.

به گزارش مشرق، قادر میزبانی درباره ی اقدام فدراسیون مبنی بر گرفتن  تست خون از رکابزنان برای مبارزه با دوپینگ بیان کرد: این اقدام قطعا در مبارزه با دوپینگ کارساز است اما اینکه تا چه اندازه به صورت سختگیرانه، منظم و بدون اغماض اجرایی شود مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مدعی شد: با توجه به تجربیاتی که از سال های گذشته داشتم احساسم این بود نادو در اردو ها و مسابقات تست می‌گرفت اما تست ها به دلیل بالا بودن هزینه ها، برای آزمایش شدن ارسال نمی شدند. از آنجا این احساس را داشتم که مطمئن بودم رکابزنی که کنارم قرار می گرفت، تستسش مثبت می شود اما بعد می دیدم هیچ خبری نشده است. بنابراین این برنامه ها و گرفتن تست خون خوب است اما به شرطی که کاملا اجرا شود و فقط دنبال رفع تکلیف نباشند. از طرفی به اسم ورزشکار  که صاحب نام است یا خیر توجه نکنند و تست ها را از همه بگیرند و نتیجه همه نفرات را اعلام کنند.

او در مورد وضعیت مبارزه دوپینگ در دوچرخه سواری گفت: ما کاری در این چند سال اخیر در بحث مبارزه انجام ندادیم که بگوییم پاکسازی شده است تنها چیزی که اتفاق افتاده است به دلیل شیوع کرونا تعداد مسابقات کم شده است. در واقع ورزشکاران، کمتر در عرصه مسابقات بوده اند و تست کمتری داده اند ، طبیعتا در این شرایط تعداد تست های مثبت نیز کمتر شده اند. امیدوارم هیچ موقع تستی از رکابزنان ایران مثبت نشود اما زمانی که حضور ما در مسابقات بیشتر شود آن موقع مشخص می شود وضعیت پاکسازی به چه صورت بوده است.

بیشتر بخوانید:

اتفاق عجیب در یک فدراسیون ناموفق؛ تعداد اعضای کمیته فنی بیشتر از ورزشکاران شد!

میزبانی در پاسخ به این پرسش که گرفتن تست خون می تواند راه فرار از مثبت شدن تست دوپینگ را بر روی رکابزنان ببندد؟ تاکید کرد: تا حد قابل توجهی جلوی آن را می گیرد  که دیگر چشم بسته هر کاری از دستشان بربیاید نتوانند انجام دهند اما کاملا پاکسازی نمی شود چون همیشه دزد یک قدم از پلیس جلوتر است!

رکابزن ایران در المپیک ریو در مورد پایین آمدن سن دوپینگ در ایران تصریح کرد: در ایران دختر یا پسر ۱۶ ساله که هنوز دوچرخه سواری را بلد نیست اطلاعات زیادی راجع به دوپینگ دارد و باید فرهنگ انجام ندادن دوپینگ در ایران جا بیفتد. همچنین باید بازرسی و اطلاع رسانی زیاد شود. امیدوارم دوپینگ کمتر شود اما کار سختی است. چندین نفر را داریم هنوز به سن جوانان نرسیده‌اند اما تست دوپینگشان درآمده است و این مسئله واقعا جای تاسف دارد.

میزبانی در مورد اینکه در دوچرخه سواری مشغول به فعالیت نیست، گفت: بعداز ۳۰ سال تجربه و  خدمت و هزینه هایی که برایم شده است مشغول کار اقتصادی هستم و کارم جدا از ورزش است. یکی از شاخصه های کشورهای جهان سوم این است که متخصص طبق تخصص خودش کار نمی کند.

پیشکسوت دوچرخه سواری در پایان گفت: امیدوارم فدراسیون با تیم جدیدی که دارد، اوضاع را سروسامان اساسی بدهد و موقتی کار نکند. همچنین برای گرفتن نتیجه موقت، چشمشان را روی هر چیزی نبندند و زیر بنایی به مسائل نگاه کنند.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان دوچرخه سواری فدراسیون دوچرخه سواری دوپینگ قادر میزبانی دوچرخه سواری تست خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۴۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرآنلاین آستین با نادیده گرفتن موفقیت عبور موشک های ایران از لایحه های پدافند هوایی رژیم اسرائیل که ادعای غیرقابل نفوذ بودن آن را داشت, به خبرنگاران گفت: "از این حمله درس زیادی آموخته شده است."

به نقل از ایرنا وی ادعا کرد: آنها از مهمات زیادی استفاده کردند و هدف آنها تحمیل خسارت قابل توجه در اسرائیل بود.

آستین در ادامه ادعاهای خود گفت؛ "ایران باید کارآمدی سیستم های تسلیحاتی و برنامه ریزی خود را بررسی کند. فکر می کنم اسرائیل نشان داده است که توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود دارد."

دیگر خبرها

  • ناکامی شمشیرباز اپه ایران در گرفتن سهمیه المپیک پاریس
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • فاجعه سیل بلوچستان/ وضع از سیل قبلی بدتر است/ ببینید چطور مردم خودشان به داد همدیگر رسیدند (فیلم)
  • تراز تجاری ایران با آفریقا باید علاوه بر مثبت بودن پایدار باشد
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک
  • دوچرخه سواران قزوینی در اردوی آسیایی