Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@16:28:45 GMT

کاهش پنج درصدی تلفات حوادث رانندگی در لرستان

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۴۷۵۵

کاهش پنج درصدی تلفات حوادث رانندگی در لرستان

ایسنا/لرستان سرپرست پزشکی قانونی لرستان گفت: تلفات حوادث رانندگی استان، نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش یافته است.

دکتر محمدرضا فارسی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال ۲۴۳ نفر بر اثر حوادث رانندگی  در استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: از این تعداد تلفات تصادفات شش ماهه نخست امسال در استان، ۱۹۸ نفر مرد و ۴۵ نفر زن گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست پزشکی قانونی لرستان بیان کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات تصادفات ۲۵۶ نفر (شامل ۲۰۷ نفر مرد و ۴۹ نفر زن) بوده، کاهش پنج درصدی را نشان می‌دهد.

فارسی‌نژاد تصریح کرد: شش ماهه نخست امسال ۴۶۵۲ مورد معاینات مربوط به مصدومان تصادفات جرحی در مراکز پزشکی قانونی استان انجام شده که از این تعداد ۳۴۸۵  نفر مرد و  ۱۱۶۷نفر زن بوده‌اند.

تصادفات جرحی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش یافته است

فارسی نژاد یادآور شد: آمار تصادفات جرحی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۴۳۳۱ نفر (شامل ۳۲۹۵ نفر مرد و و ۱۰۳۶  نفر زن) بوده‌اند، هفت درصد افزایش یافته است.

سرپرست پزشکی قانونی لرستان در ادامه با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال ۱۹ نفر بر اثر سوختگی در استان جان خود را از دست داده‌اند، بیان کرد: که از این تعداد ۱۰ نفر مرد و ۹ نفر زن گزارش شده است.

وی اظهار کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۹۹) که تلفات ناشی از سوختگی ۱۳ نفر (شش نفر مرد و هفت نفر زن) بوده است، ۴۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.  

سرپرست پزشکی قانونی لرستان با اشاره به آمار مسمومیت با گاز منوکسید کربن CO (گازگرفتگی) گفت: طی شش ماهه نخست امسال تنها یک نفر (مرد) بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده است.

فارسی نژاد موارد برق گرفتگی در استان را هشت نفر اعلام کرد و گفت: تلفات ناشی از برق گرفتگی در نیمه اول امسال هشت نفر (همگی مرد) گزارش شده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تصادفات جاده ای تصادفات رانندگی تصادف مقایسه با مدت مشابه سال قبل شش ماهه نخست امسال فارسی نژاد نفر مرد نفر زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰۰ مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی، خدماتی و عمرانی این استان بر اجرای دستورالعمل های ایمنی و بهداشت کار نظارت می‌کنند.

خلیل احمد سلامی امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت در جلسه با مسئولین ایمنی استان اظهار کرد: ایمنی و بهداشت کار از مهمترین مسائلی است که هر فرد در هر سطحی در محیط کار و زندگی باید به آن توجه کند، زیرا غفلت از آن باعث صدمات و ضایعات جبران ناپذیری می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش نکته کلیدی پیشگیری از حوادث کار است، افزود: طبق قانون کار، کارگاه‌ها پیش از راه‌اندازی باید چارچوب ایمنی را داشته و آموزش‌های لازم را به نیروهای خود داده باشند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی سال گذشته با مجموع اقدامات نظارتی بازرسان کار و ارائه آموزش‌های کاربردی به جامعه هدف، میزان حوادث ناشی از کار در استان نسبت به سال قبل‌تر، ۱۰ درصد کاهش یافت.

سلامی از فعالیت ۳۹۶ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در سیستان و بلوچستان هم خبر داد و گفت: از وظایف کمیته‌ حفاظت فنی و بهداشت کار می‌توان به طرح مسائل و مشکلات حفاظتی و بهداشتی در جلسات کمیته و ارائه پیشنهادات لازم به کارفرما برای رفع نواقص و سالم‌سازی محیط کار و همکاری با کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و بازرسان کار برای اجرای مقررات حفاظتی و بهداشت کار اشاره کرد.

وی تأکید کرد: جلب مشارکت کارگران در برنامه‌های ایمنی و آموزش‌های لازم در این زمینه نیز منجر به پیشگیری از حوادث ناشی از کار و رشد بهره‌وری در تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی