Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: اگر بگوییم از ابتدای شیوع کرونا وضعیت آموزش به نوعی نابسامان شد اغراق نکرده‌ایم، بخش نامه‌های متعدد، سردرگمی والدین، کیفیت نامناسب آموزش در فضای مجازی و …بسیاری از مؤلفه‌های دیگر موجب شد که هم والدین و دانش آموزان و هم معلمان گلایه‌های به حقی داشته باشند.

کش و قوس‌های بازگشایی حضوری مدارس نیز مزید بر علت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزی می‌گوید از ابتدای آبان ماه مدارس زیر ۳۰۰ نفر و از ۱۵ آبان ماه مدارس بالای ۳۰۰ نفر فعالیت خود را به صورت حضوری خواهند داشت و زمانی نیز موضوع به ستاد کرونا محول می‌شود.

والدین و دانش‌آموزان نمی‌دانند بالاخره تکلیف‌شان چیست و باید چه اقدامی انجام دهند. در خراسان‌جنوبی نیز استاندار دستور داده است که در مناطق شهری هیچ مدرسه‌ای نباید به صورت حضوری بازگشایی شود.

آخرین تصمیم وزارتخانه

روز گذشته نیز سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که «مدارس متوسطه اول از اول آذر و مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان بازگشایی می‌شوند که هیچ منافاتی با الگوی ما ندارد و همچنین آموزش ابتدایی‌ها فعلاً مسکوت است، نه کسی رد کرده و نه تایید کرده‌اند و تابع سیاست‌های ستاد ملی کرونا هستیم».

این در حالی است که براساس بخشنامه قبلی که مدارس زیر ۳۰۰ نفر جمعیت می‌توانستند از ابتدای آبان فعالیت حضوری داشته باشند برخی مدارس در نقاط مختلف باز شده است ولی در خراسان‌جنوبی تأکید ستاد کرونا بر عدم بازگشایی حضوری مدارس به جز مناطق روستایی و عشایری بوده است.

والدین نیز از یک طرف نگران وضعیت سلامت فرزندان خود و از جنبه دیگر نگران وضعیت آموزشی نامناسب و بی کیفیت در فضای مجازی هستند که علی رغم قول و وعده‌ها ارتقاء نیافته است.

مرضیه خدابخشی، مادر یک دانش‌آموز پایه هشتم در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: کرونا مقوله‌ای نیست که امسال تازه با آن رو به رو شده باشیم، بلکه از بهمن ۹۸ با این پدیده رو به رو بوده‌ایم ولی با این وجود به نظر من مسئولان نتوانستند مدیریت درستی برای وضعیت آموزش در سال تحصیلی ۱۴۰۰ داشته باشند.

گلایه از حرف‌های متناقض

وی با بیان اینکه مدیران آموزش و پرورش یک حرف را می‌گویند و ستاد ملی کرونا نیز یک سخن دیگر را، بیان‌کرد: از ابتدا می‌گفتند در آبان ماه به تدریج شرایط برای آموزش حضوری در مدارس فراهم می‌شود (مدارس زیر ۳۰۰ نفر در ابتدای آبان ماه، و مدارس بیش از ۳۰۰ نفر از ۱۵ آبان) ولی در خراسان‌جنوبی به شدت بر ممنوعیت آموزش حضوری در مناطق شهری تا تصمیم ستاد کرونا تأکید شد.

خدابخشی گفت: خود من در رسانه‌ها گزارشی دیدم که در آبان ماه در سطح کشور برخی از مدارس زیر ۳۰۰ نفر جمعیت بازگشایی شده بود ولی در خراسان‌جنوبی در مناطق شهری، ممنوعیت بازگشایی وجود داشت که این تناقض‌ها مردم را سردرگم می‌کند.

وی اظهار کرد: البته باز هم در رسانه‌ها شنیدیم که روز گذشته سرپرست وزارت آموزش و پرورش از تغییر زمان بازگشایی در یک هماهنگی با ستاد کرونا سخن گفته و بیان‌کرده که مدارس متوسطه اول از اول آذر و مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان بازگشایی می‌شوند.

این شهروند خراسان‌جنوبی گفت: کاش قبل از مهرماه برای این موضوعات تصمیم قطعی گرفته می‌شد تا مردم سردرگم نشوند.

مشکلات آموزش مجازی همه را کلافه کرده است

رضا فاطمی نسب از شهروندان خراسان‌جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه هر چند همه والدین نگران سلامتی فرزندان خود از حیث شیوع کرونا هستند، بیان‌کرد: اما تدریس در فضای مجازی هم مسائل و مشکلات خاص خود را برای والدین، دانش‌آموزان و هم معلمان دارد.

وی گفت: هر تصمیمی که برای ادامه روند آموزش چه حضوری و چه مجازی گرفته شود بالاخره موافقان و مخالفانی خواهد داشت چرا که هر کس از جنبه‌ای به موضوع نگاه می‌کند.

این شهروند خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اما سخن من این است که چرا از شهریور ماه که به شروع سال تحصیلی نزدیک می‌شدیم تا همین امروز حرف قطعی درباره شیوه آموزش در سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس زده نشد.

تغییر تصمیمات در طول دو ماه

فاطمی نسب ادامه داد: به عنوان مثال از ابتدا می‌گفتند برای آشنایی با محیط مدرسه دانش‌آموزان سال اول دبستان، یکی- دو روز در هفته به صورت حضوری آموزش خواهند داشت اما یک مدرسه مراعات می‌کرد و یک مدرسه نه و در نهایت نیز در خراسان‌جنوبی گفته شد که هیچ مدرسه‌ای در مناطق شهری حق بازگشایی ندارد.

وی گفت: همه ما نگران سلامت فرزندان مان هستیم ولی براستی کودکی که سال اول مدرسه است و هیچ تصوری از مدرسه و معلم ندارد و نمی‌داند پشت سیستم کیست چگونه می‌تواند آموزش مجازی را فرا گیرد.

فاطمی‌نسب گفت: بالاخره اگر تصمیم بر بازگشایی حضوری بود باید به صورت قطعی در مهرماه شیوه بازگشایی توضیح داده می‌شد و اگر هم قرار بر ادامه روند آموزش در فضای مجازی در طول سال تحصیلی و یا برای مدتی می‌بود، باید زیرساخت‌های آن بعد از گذشت یک سال و نیم از شیوع کرونا ارتقاء می‌یافت.

تابع نظر ستاد کرونا هستیم

محمد علی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ما تابع نظر ستاد ملی کرونا هستیم، اظهار کرد: اگر در برخی از استان‌ها از اول آبان ماه تعدادی از مدارس بازگشایی شده است بر اساس بخش‌نامه قبلی صورت گرفته ولی در خراسان‌جنوبی بر اساس تأکید استاندار منتظر ابلاغ و نظر ستاد ملی کرونا بودیم.

وی با اشاره به اینکه ستاد ملی کرونا ابلاغی برای بازگشایی مدارس از اول آبان ماه نداشته است، بیان‌کرد: به نظر می‌رسد که از نیمه آبان ماه بر اساس دستورالعمل به صورت تدریجی به سمت بازگشایی برویم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: البته هر زمان مدارس در هر مقطعی بازگشایی شوند، بی شک به گونه‌ای نخواهد بود که همه دانش‌آموزان با هم در کلاس حاضر شوند بلکه شرایط به گونه‌ای پیش خواهد رفت که در کلاس‌های درس پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌اجتماعی رعایت شود.

واقعی یادآور شد: نکته مهم و اساسی دیگر که بارها نیز بر آن تأکید کرده‌ایم این است که همه مدارس باید شیوه آموزشی خود چه حضوری و چه ترکیبی و … را به تأیید آموزش و پرورش منطقه برسانند.

تکلیف دانش آموزان ابتدایی مسکوت ماند

در هر حال آنچه مسلم است حتی بر اساس آخرین نظر سرپرست وزارت خانه باز هم برای دانش آموزان مقطع ابتدایی موضوع مسکوت مانده است و معلوم نیست این دسته از دانش آموزان چه تکلیفی خواهند داشت و انگار باز هم باید منتظر ماند.

هر چند تصمیم‌گیری برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه به واسطه واکسیناسیون عمومی در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال آسان‌تر باشد ولی نباید فراموش کنیم که به ویژه در سال‌های نخست مقطع ابتدایی تنها موضوع آموزش مطرح نیست بلکه کودک باید محیط مدرسه، معلم، همکلاسی، روابط اجتماعی و مقوله دوستی آشنایی پیدا کند.

امید است که در مورد این دسته از دانش‌آموزان نیز ستاد کرونا زودتر تصمیم بگیرد.

کد خبر 5336913

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد علی واقعی آموزش و پرورش خراسان جنوبی بازگشایی مدارس ویروس کرونا هفته وحدت بوشهر اردبیل آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه واکسن کرونا گرگان عکس استانها بنزین لیگ برتر فوتبال ایران جایگاه سوخت ولی در خراسان جنوبی مدارس زیر ۳۰۰ نفر ستاد ملی کرونا مناطق شهری فضای مجازی آموزش و پرورش مدارس متوسطه دانش آموزان سال تحصیلی ستاد کرونا ۱۵ آبان آبان ماه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

فرشید کرمی گفت: با هدف احیاء و زنده نگه داشتن ورزش باستانی و پهلوانی، ترویج و توسعه فرهنگ پهلوانی، تقویت روحیه فداکاری، جوانمردی و احیاء فضائل اخلاقی در بین دانش آموزان، طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به اجرا درآمد. 


وی، گفت: در طرح شهید طوقانی با اجرای ورزش صبحگاهی با ضرب آهنگ ورزش زورخانه‌ای و در ذیل سند تحول بنیادین، تحقق ساحت‌های اعتقادی، اخلاقی و ساحت زیست بدنی دنبال می‌شود. 


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این طرح مراسم صبحگاهی در مدارس معین آغاز می‌شود گفت: استعدادیابی در حوزه ورزش زورخانه‌ای یکی از اهداف طرح شهید طوقانی است. 


فرشید کرمی با اشاره به اینکه در این طرح ۲۵ دانش آموز آموزش دیده مرشدی در مدارس حضور یافته و در مراسم صبحگاهی به دانش آموزان مدرسه مربوطه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را آموزش می‌دهند افزود: این دانش آموزان آموزش دیده مرشدی از مدارس شهر‌های یاسوج، چرام و دهدشت هستند. 


وی، گفت: ورزش زورخانه‌ای یکی از هویت‌های ملی ما محسوب شده که در پرورش جسمی، روحی و معنوی و رشد تحصیلی دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • پاشنه آشیل فاتح توپ طلا در پرسپولیس | جثه بزرگی که دردسرساز هم می شود
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از امروز