Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@20:45:00 GMT

هزاران نفر در اکوادور دست به تظاهرات زدند

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۴۹۸۲

هزاران نفر در اکوادور دست به تظاهرات زدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هزاران نفر از مردم اکوادور در اعتراض به سیاست های اقتصادی «گیرمو لاسو» رئیس جمهور این کشور و پس از اینکه وی قیمت بنزین را افزایش داد، دست به تظاهرات زدند.

«لوئیس هرناندز» وزیر دفاع این کشور در این رابطه به خبرنگاران گفت که ۵ افسر پلیس در تظاهرات مذکور زخمی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد که ۳۷ نفر نیز به خاطر مسدود کردن خیابان ها دستگیر شده اند.

«الکساندرا ولا» وزیر کشور اکوادور نیز اعلام کرد که تظاهرات مذکور به غیر از چند رخداد در بعدازظهر، مسالمت آمیز بوده است و همچنین ادامه داد که دولت برای گفتگو آماده است.

رئیس جمهور کنونی اکوادور که در ماه می کار خود را آغاز کرد، هفته گذشته به دنبال فشار سازمان‌های بومی و سازمان‌های دیگر، افزایش تدریجی هزینه‌های بنزین را که قرار بود در نهایت با هزینه‌های بین‌المللی همراستا شود، کنار گذاشته بود.

قیمت بنزین از زمان «لنین مورنو» رئیس جمهور سابق اکوادور که افزایش ماهانه آن را از ماه می سال ۲۰۲۰ آغاز کرد، به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

تظاهرات مذکور و اعتراض به قیمت بنزین در اکوادور در حالی صورت گرفته است که کمی پیشتر لاسو همزمان با افزایش چشمگیر جنایات خشونت آمیز و شورش های مرگبار در زندان های این کشور، وضعیت فوق العاده ۶۰ روزه اعلام کرده بود.

کد خبر 5336949 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: اکوادور بنزین قیمت بنزین تظاهرات ایالات متحده امریکا عراق افغانستان روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین سوریه ترکیه انتخابات عراق طالبان لبنان ولادیمیر پوتین ایران رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟

 به گزارش تابناک، فریدون عباسی در ارزیابی این پیشنهاد اظهار داشت: بنده کلا نسبت به طرح‌ها نظر مثبتی ندارم. بنزین ماده‌ای است که در خودرو استفاده می‌شود، چرا باید به افراد بنزین داده شود؟ در هیچ جای دنیا مشکلی بنزین ندارند، سوخت در جایگاه‌ها وجود دارد و مردم مصرف می‌کنند، چون هزینه‌ها در کشور‌های دیگر واقعی است سوخت هم مثل بقیه کالا‌ها است در کشور ما بیش از حد به این موضوع پرداخته می‌شود، بنزین نباید ابزاری برای بهم زدن آرامش مردم شود.

وی با بیان اینکه تخصیص بنزین به افراد به جای خودرو در راستای اعطای یارانه بیشتر به اقشار کم‌درآمد نیست، افزود: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که شاید کسی نمی‌خواهد خودرو داشته باشد یا گواهینامه ندارد و یا ترجیح می‌دهد از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند، بنابراین لزومی ندارد سوخت به افراد اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهتر است به اصلاح نظام حقوق و دستمزد بپردازیم و ارجح‌تر است که ارزش پول ملی را حفظ و تورم را کنترل کنیم و نسبت به افزایش درآمد کسانی که درآمد ثابت دارند و حقوق‌بگیر هستند اقدام کنیم تا میزان حقوق دریافتی این افراد با تورم سازگار باشد نه اینکه هر سال کمتر از میزان تورم افزایش دستمزد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مشکل کشور در سهمیه‌بندی بنزین نیست، بنزین نباید سهمیه‌بندی شود جز در موارد بحران مثل زمان جنگ آشکار؛ اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و بنزین با کارت سوخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، ما باید همین شیوه تخصیص بنزین با کارت را درست اجرا کنیم یعنی هر شخصی با کارت شخصی سوخت را دریافت کند، قیمت هم مشخص باشد و اگر کسی بخواهد بنزین بیشتری مصرف کند باتوجه به اینکه کشور امکان تولید بنزین به میزان تقاضا را ندارد بنزین را با نرخ وارداتی دریافت کند.

عباسی خاطرنشان کرد: واردات بنزین ارزبر است بنابراین هر شخصی بخواهد بنزین بیشتری به مصرف برساند باید قیمت وارداتی یعنی هزینه واردات، حمل نقل و هزینه جایگاه باید در این نرخ گنجانده شده و قمیت واقعی را پرداخت کند و کسی هم مصرف کمتری دارد بنزین تولید داخل را با نرخ یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته دریافت کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

دیگر خبرها

  • بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه سوخت
  • حامیان فلسطین در نیویورک پرچم آمریکا را آتش زدند+ فیلم
  • امسال مکه شاهد عظیم ترین تظاهرات ضد صهیونیستی خواهد بود
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • چالش ناترازی بنزین با «متانول» برطرف می‌شود؟
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟