Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، «ردیف استاد ابوالحسن صبا برای سنتور» عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات عرضه شده در حوزه نشر موسیقی است که طی روزهای اخیر با هنرمندی پویا سرایی در دسترس شنوندگان قرار گرفته است.

در توضیحات تکمیلی این اثر موسیقایی آمده است: «ردیف استاد ابوالحسن صبا برای سنتور یکی از مهم‌ترین منابع و کتاب‌های آموزشیِ ساز سنتور است که سال‌ها پیش توسط شاگردان صبا نظیر داریوش صفوت، فرامرز پایور و محمد بهارلو تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهمیت این ردیف، به روز بودن و سازگارتر بودنِ مطالب آن برای سنتور در مقایسه با ردیف‌های قدیمی‌تر و مخصوص تار و سه تار (نظیر میرزاعبدالله و اقاحسینقلی) است. اجرای رسمیِ این اثر توسط استاد سعید ثابت سال‌ها پیش تحت نظر استاد مرحوم پایور صورت گرفته و اکنون پویا سرایی عضو هیات علمی دانشکده هنر، نوازنده و آهنگساز دستگاهِ شورِ این ردیف را ضبط و در پلتفرم‌های جهانی منتشر کرده است.»

پویا سرایی آهنگساز و نوازنده سنتور نیز درباره این اثر توضیح داده است: هر دوره تاریخی، تفسیر و قرائتِ خودش از آثار ماندگار را می‌طلبد. ردیف به عنوان اثری تاریخی و ماندگار نیز از این اصل مستثنا نیست.

زمان‌بندیِ زمانه ما، ادراک ما از فرم و نوانس و فرم نسبت به دهه‌های پیش تفاوت پیدا کرده است. از طرفی اگر تفسیرِ امروز ما در قالب آموزش‌هایمان، به هنرآموزان انتقال پیدا نکند، چگونه می‌توانند برای حضور در هنرِ معاصر خود قدم به عرصه اجرا بگذارند؟

نتیجه می‌شود شکاف عمیقی که بین آموختنِ ردیف به شکل کاملاً مدرسی و خشک است و موسیقیِ اجرایی که نمود و رنگ و رخِ کاملاً متفاوتی از ردیفِ آموخته شده دارد. به این جهت، بر آن شدم که پس از گذشت سال‌ها از تدوین این ردیف نسخه قدیمی‌ترِ اجرای آن، اجرای جدیدی از این ردیف را ضبط و منتشر کنم.

آلبوم ردیف استاد ابوالحسن صبا برای سنتور با اجرای پویا سرایی در تمامی پلتفرم‌های بین‌المللی عرضه و فروش آثار موسیقایی منتشر شده است.

کد خبر 5337003 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: پویا سرایی موسیقی ایرانی آلبوم موسیقی چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران فیلم کوتاه موسیقی نواحی تئاتر ایران جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره موسیقی نواحی ایران سریال ایرانی محمد خزاعی سازمان سینمایی جشنواره فیلم فجر شبکه سه سیما تئاتر شهر اسکار خارجی زبان سریال سرجوخه پویا سرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

خبرگزاری حوزه، بیانیه بیش از ۱۰۰۰ استاد حوزه علمیه قم در حمایت از طرح نور و اسامی آنان را منتشر کرد.

به گزارش حوزه، متن بیانیه و اسامی اساتید بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَیٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» (احزاب/۵۹)

مقام معظم رهبری «مدظله العالی»:

همین مسئله امنیت اخلاقی که این روز‌ها نیرو‌های انتظامی و وزارت کشور دنبالش هستند، بسیار مسئله مهمی است. بله جنجال می‌کنند، ولی به این جنجال‌ها نباید توجه بکنند، باید ببینند تکلیف چیست آن را انجام بدهند. (۰۹/۰۴/۱۳۸۶)

تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با تقدیر از وزارت محترم کشور و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) و برخورد قاطع با کشف حجاب و نا امنی اخلاقی در جامعه ضمن حمایت از مجریان این طرح با برکت خواستار است تا با شناخت هرچه بهتر محور‌های جنگ ترکیبی دشمن و بکارگیری برنامه‌های منسجم در مقابله با فتنه انگیزی ها، در اجرای کامل، فراگیر و مستمر قوانین مربوطه، هماهنگ عمل کرده و به دور از هرگونه اعمال سلیقه مر قانون را اجرا نمایند.

در ادامه خبر اسامی ۱۰۵۲ نفر از امضاکنندگان بیانیه ذکر شده است.

دیگر خبرها

  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • ضرورت همکاری نیروی انتظامی در توسعه بلوار شهید ابوالحسن خرمرودی
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • پایان عملیات تعمیرات حساس کوره نم زدایی ردیف سوم گازی پالایشگاه دهم
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان