Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین ایران و تاجیکستان، گفت: در سفر اخیر به تاجیکستان فصل جدیدی در روابط دوجانبه آغاز شد که باید از این فرصت در راستای منافع دو ملت استفاده کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، سید ابراهیم رئیسی سه‌شنبه شب در دیدار «سراج‌الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان با بیان اینکه دو کشور و دو ملت از اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی عمیقی برخوردار هستند، گفت: باید از این ظرفیت‌ها برای تحکیم و تقویت روابط و همکاری‌ نزدیک‌تر و گسترده‌تر استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهور در ادامه به اهمیت همکاری کشورهای همسایه به ویژه ایران و تاجیکستان برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان اشاره کرد و گفت: به دنبال تشکیل دولت فراگیر، متشکل از همه اقوام و گروه‌های سیاسی افغان هستیم.
آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: باید دولت فراگیری در افغانستان وجود داشته باشد که بتواند امنیت افغانستان را تضمین کند و به جنگ و خونریزی و برادرکشی خاتمه دهد.
رئیسی گفت: حوادث تروریستی در افغانستان دل هر انسانی را به درد می‌آورد و تردیدی وجود ندارد که آمریکایی‌ها در این‌گونه حوادث دست دارند و نمی‌خواهند مردم افغان به آرامش و امنیت برسند.
رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان بتواند به هماهنگی و گفتمان مشترکی در شکل‌گیری دولتی فراگیر در افغانستان بینجامد.
«سراج‌الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز در این دیدار سفر آیت‌الله رئیسی به کشورش را آغاز فصل نوینی در روابط دو کشور توصیف کرد و گفت: مصمم هستیم سطح روابط و همکاری‌ها با تهران را هر چه بیشتر افزایش دهیم و توافقات صورت گرفته را اجرایی و نهایی کنیم.
وزیر امور خارجه تاجیکستان گفت: تاجیکستان باور دارد عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای آثار و برکات فراوانی دارد و به تأمین صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کند.
مهرالدین با اشاره به نگرانی‌های تاجیکستان درباره اوضاع افغانستان، گفت: در افغانستان باید دولتی روی کار بیاید که به همه اقوام و مردم افغان احترام بگذارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رئیس جمهور رئیس جمهور امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال تلگرامی وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ وزیر امور خارجه کشور مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وزیر خارجهایران با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تاکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشور‌های آفریقایی در برخی عرصه ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعانه ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

دیگر خبرها

  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران