Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@15:13:09 GMT

چقدر در کشور یارانه پنهان پرداخت می شود؟

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۵۸۰۶

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و مضرات وجود این ارز در کشور اظهار کرد: عدد یارانه پنهان عدد بسیار درشتی است و با یارانه‌هایی که در بخش‌های مختلف مثل حامل‌های انرژی و ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت می‌کنیم به بیش از ۷۰ الی ۸۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که باعث می‌شود که در کشور با مشکلات جدی رو به رو شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود و کسری بودجه مواجه هستیم اضافه کرد: با فروش اسناد خزانه در حال رفع مشکلات هستیم و از سوی دیگر در برخی از کالا‌ها یارانه پنهان پرداخت و بار مالی زیادی را به کشور تحمیل می‌کنیم؛ بنابراین باید به این سمت و سو برویم که این یارانه‌ها پنهان مشکل کسری بودجه ما را تشدید نکند، زیرا وقتی یارانه پنهان پرداخت می‌کنیم چند اتفاق می‌افتد.  

یارانه پنهان باعث فشار به دولت و کسری بودجه، افزایش پایه پولی و تورم می‌شود

 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: ابتدا اینکه تولید کننده داخلی نمی‌تواند با کالایی که یارانه‌ای به کشور وارد و توزیع شده رقابت کند  و دومین مسئله فسادی است که در یارانه‌های پنهان وجود دارد و سوم اینکه این یارانه پنهان باعث فشار به دولت و کسری بودجه، افزایش پایه پولی و تورم می‌شود و مشکلات جدی را متوجه کشور می‌کند و علاوه بر این یک نوع اصراف را متوجه کشور می‌کند.

باید یارانه پنهان را حذف کنیم

این نماینده مجلس یازدهم افزود: مجموع این عوامل ادامه روند را قابل قبول نمی‌کند به همین دلیل باید یارانه پنهان را حذف کنیم، اما اینکه چطور بخشی از قدرت خرید قشر‌های کم درآمد جامعه به دلیل حذف یارانه‌ها و تورم اجتماعی که به وجود خواهد آمد را جبران کنیم مسئله دیگری است.

قادری با بیان اینکه طرح‌هایی برای مهار این تورم وجود دارد افزود: از جمله این طرح‌ها کارت اعتباری  است که مردم بتوانند از این کارت برای خرید اقلام مورد نیاز خود استفاده کنند و یا تخصیص این یارانه‌ها به زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی، مسکن، بهداشت و.. است. اما در مجموع این مسائل باید به صورت جزئی بررسی شود. /باشگاه خبرنگاران

منبع: فردا

کلیدواژه: جعفر قادری یارانه پنهان یارانه پنهان کسری بودجه یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام محسنی مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: پرونده عرضه خارج از شبکه ۹ هزار و ۴۷۱ حلقه لاستیک یارانه‌ای به ارزش ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال در شعبه ششم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جزای نقدی برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

محسنی گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جریمه برای برای بهای مال از دست رفته و در مجموع به پرداخت هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: بازرسان صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از انبار لاستیک فروشی، این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6096945

دیگر خبرها

  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند