Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد میرشاهی، منتقد سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص عملکرد صدا و سیما طی چند سال گذشته اظهار کرد: نکته خیلی مهم این است که آنچه که بر صدا و سیمای ما حاکم است تک‌صدایی و نگاه سیاسی است که به جریان خاصی تعلق داشته و در تمام این سال‌ها حاکم بوده و بسیار هم محافظه کار است البته اگر این نگاه برداشته و به تمام جوانب گروه‌ها و طیف‌های سیاسی پرداخته شود، ارزش خود را بازیابی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

وضعیت اهالی سینما در شرایط کرونا به یک قصه پرغصه تبدیل شده است / وزارت ارشاد از سینماگران دلجویی کند

میرشاهی ادامه داد: امروز به طور مشخص ما هیچ‌گاه نمی‌بینیم که در صدا و سیما از مفاهیمی برای همدل کردن جامعه استفاده کنند و حتی عنوان رسانه ملی هم که استفاده می‌کنند، مورد پسند من به عنوان یک منتقد نیست، زیرا اصلا این رسانه ملی نیست و فقط صدا و سیما و بر اساس نام لاتین آن رادیو و تلویزیون کشور است، پس وقتی می‌تواند ملی باشد که تمام جریان‌های سیاسی را در بر گرفته و به آن‌ها هم این فرصت را بدهد که نظرشان را در چارچوب قوانین کشوری بیان کنند. 

منتقد صدا و سیما با بیان این مطلب که البته من مخالف این هستم که حرف‌های خیلی تند و رادیکالی توسط مخالفان مطرح شود، افزود: اما باید نقد و انتقاد وجود داشته باشد و این موارد در صورت بروز و ظهور می‌تواند اثر مطلوبی بر جامعه هم داشته باشد.

وی تشریح کرد: به هر حال رسانه مولفه بسیار مهمی است و آن موضوعی که تحت عنوان پروپاگاندا در سال‌های اخیر وجود داشته همین هدایت کردن افکار عمومی است و یک مثال ساده آن نمونه مطالعاتی است که در کشور آمریکا اتفاق افتاد و جرج بوش آن را به راه انداخت و سبب حضور نظامیان این کشور و مسئله نئوکان‌ها در افغانستان بود که از طریق رسانه‌ها اذهان مردم را بستر سازی کردند، اما بعدا برخی رسانه‌های مستقل مثل نیویورک تایمز بابت حمایتی که داشتند عذرخواهی کردند، اما تعدادی از رسانه ها بر عقیده خود استوار ماندند. 

میرشاهی با بیان این موضوع که در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که این پروژه شکست خورده، اما در زمان خودش رسانه‌ها کاملا افکار عمومی را به سمتی هدایت کردند که آن عمل و رفتار را توجیه کنند، ادامه داد: ببینید که برخی از رسانه‌ها چطور می‌توانند از ابزار تحریم به نفع خودشان بهره‌برداری کنند و رسانه‌های خارجی امر عادی سازی را به راحتی برای جامعه انجام می‌دهند. 

منتقد رسانه در خاتمه تاکید کرد: نتیجه می‌گیریم رسانه قدرت تاثیر بسیار زیادی بر افکار عمومی دارد، اما صدا و سیما در کشور ما نشان داده که اصلا به این موضوعات توجهی نداشته و حتی زاویه دید ندارد و فقط در جهتی حرکت می‌کند که منافع بخشی از یک گروه سیاسی را تامین کند، پس از نگاه من به عنوان یک منتقد واژه ملی زمانی تحقق می‌یابد که تمام ابعاد جامعه و مولفه‌های سیاسی را در بر بگیرد و همه یک سهمی در آن رسانه داشته باشند.

انتهای پیام/

سیده سمیه حسینی کد خبر: 1116416 برچسب‌ها سازمان صدا وسیما

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سازمان صدا وسیما صدا و سیما رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های عبری: زمان استعفای مقامات نظامی اسراییل نزدیک شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، محافل رسانه ای رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته شاهد تشدید بحث و جدل ها در خصوص لزوم کناره گیری مقامات سیاسی و نظامی این رژیم به دلیل شکست در مقابله با طوفان الاقصی و عدم تحقق اهداف از پیش اعلام شده در جنگ غزه بوده است.

رسانه های صهیونیستی گزارش داد: بعد از استعفای آهارون هالیوا زمان استعفای رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شاباک نزدیک شده است.

این رسانه ها تاکید کردند: افسران و مقامات نظامی دیگر که در این شکست دست دارند باید از سمت خود کناره گیری کنند.

روز گذشته نیز رسانه های صهیونیستی اذعان کردند: شکاف داخلی در اسراییل با آغاز جنگ در نوار غزه تشدید شده به طوری که تمام تحلیلگران ارشد و فرماندهان نظامی و سیاسی در اسراییل معتقدند راهی که تل آویو برای تحقق پیروزی در پیش گرفته بن بست است.

عامول هرئیل تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد: پیش بینی ما این است که شاهد موج گسترده ای از استعفا در میان مقامات سیاسی و نظامی طی دوره آتی به دلیل شکست در مقابله با عملیات طوفان الاقصی باشیم.

«آهارون هالیوا» رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی به دلیل ناکامی در برابر عملیات هفتم اکتبر مقاومت فلسطین و همچنین پیامدهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق استعفا کرده است.

کد خبر 6087225

دیگر خبرها

  • مهاجرت فعال سیاسی و منتقد جنجالی ایرانی به کانادا؟
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • رسانه‌های عبری: زمان استعفای مقامات نظامی اسراییل نزدیک شده است
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • «به افق فلسطین» به عبارتی برنامه جبهه فلسطین بود
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • خبر‌های رسانه، ۴ اردیبهشت