Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@13:15:29 GMT

چین: تایوان حق عضویت در سازمان ملل را ندارد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۶۷۹۸

چین: تایوان حق عضویت در سازمان ملل را ندارد

در ادامه تنش میان تایوان و چین یک مقام پکن تاکید کرد که این جزیره حق عضویت در نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل را ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال تاکید آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر حضور بیشتر جزیره تایوان در نهادهای سازمان ملل یک مقام دولت چین  اعلام کرد که تایوان حق عضویت در سازمان ملل را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واکنش چین پس از آن مطرح شد که وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به مناسبت پنجاهمین سالگرد عضویت پکن در سازمان ملل و اخراج تایپه نسبت به حضور اندک تایپه درعرصه جهانی ابراز ناراحتی کرد.

ما ژیائوگوانگ، سخنگوی دفتر امور تایوان در پکن در کنفرانس خبری خود گفت: سازمان ملل یک سازمان بین‌المللی است که از دولت‌های مقتدر تشکیل شده است. تایوان بخشی از چین به شمار می‌رود.

این مقام چینی در ادامه گفت که چین تنها دولت قانونی است معرف سرزمین چین واحد است. وی در ادامه به سیاستمداران تایوانی توصیه کرد که ایده تکیه بر واشنگتن برای استقلال را از ذهن خود خارج کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملل تایوان اخبار چین سازمان ملل تایوان اخبار چین سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از ایجاد ۲.۵ میلیون شغل و کاهش ۱.۵درصدی نرخ بیکاری از آغاز دولت سیزدهم تاکنون خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم،مهارت و فناوری یکی از عامل های اصلی رشد و توسعه ی اقتصادی پایدار در کشورها به شمار می رود. به همین منظور آموزش های فنی و حرفه ای، نقش مهمی را در افزایش اشتغال مولد، بهبود فضای کسب و کار، استفاده ی بهینه از فرصت ها و افزایش کارایی اقتصاد مقاومتی در درون جامعه بر عهده دارد. بر این پایه سازمان بین المللی کار(I.L.O) آموزش های مهارتی را به عنوان یکی از پایه های اساسی فعالیت خویش قرار داده است و همواره آن را به دیگر کشورها توصیه می کند.

جوانان با فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای در واقع نیروی خلاقیت و کاربردی خود را در یک فضای رقابتی در مسیر خدمت به مردم به کار می گیرند. این آموزش های مهارتی زمینه ساز ایجاد حرفه های با ثبات است و از پدید آمدن شغل های کاذب و ناپایدار که توسعه ی همه جانبه ی کشور را هدف قرار می دهد و سبب آسیب های مختلف اجتماعی می شود، جلوگیری به عمل می آورد.

مهرداد عظیمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با ارائه مهمترین خدمات و اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته، اظهار کرد: امسال در راستای تحقق شعار سال و کمک به صنعت و اقتصاد، ظرفیت مراکز جوار کارگاهی 50 درصد افزایش خواهد یافت.

وی از رشد 33 درصدی حوزه آموزش های فنی و حرفه‌ای و 38 درصدی سنجش صلاحیت حرفه ای در سال گذشته خبر داد و افزود: پارسال واگذاری امر آموزش های فنی و حرفه‌ای به بخش خصوصی هزار و 140 درصد افزایش یافت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: سال گذشته در حوزه کاهش نرخ بیکاری اتفاق قابل توجهی افتاد و یکی از وعده های دولت در حوزه اشتغال محقق شد، ضمن اینکه صدمات حین کار در سال گذشته 14درصد کاهش یافت.

عظیمی بیان کرد:  یکی از این ظرفیت‌ها، سرمایه نیروی انسانی است و یکی از ماموریت‌های دستگاه‌ها به ویژه رسانه‌ها، معرفی درست توانمندی‌های استان ها است.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور، کارگران را مجاهدان عرصه اقتصادی دانست و یادآور شد: هرچه قدر بخش خصوصی را تقویت و شرایطی را فراهم کنیم و مردم امور اقتصادی را دست بگیرند، موفقیت بیشتری خواهیم داشت.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • داوطلبان عضویت در هیات مدیره موسسه ملل مدارکشان را تحویل بدهند
  • جمیله علم‌الهدی عضویت در هیات جذب دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت + جزئیات
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • علم الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشگاه تهران را رد کرد
  • جمیله علم‌الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت
  • شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده در مسیر شکل‌گیری/ برخی شخصیت‌های حقوقی عضویت را نپذیرفتند
  • تعرفه عضویت در باشگاه انقلاب خبرساز شد
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • از شایعه تا واقعیت عضویت پدر مهران غفوریان در ساواک