Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@10:55:38 GMT

آنالیز محل عفونت با چسب زخم هوشمند

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۶۹۴۸

آنالیز محل عفونت با چسب زخم هوشمند

اولین چسب زخم هوشمند در جهان، محل عفونت را آنالیز کرده و از طریق ارسال داده هایی به تلفن هوشمند، پزشک و بیمار را از میزان بهبود زخم آگاه می کند.

محققان دانشگاه بولونیا ایتالیا اخیرا چسب زخم هوشمندی را طراحی و ابداع کردند که از طریق حسگری هوشمند وضعیت زخم را آنالیز کرده و به اطلاع کاربران می رساند. این فناوری مجهز به سنسور، میزان سطح رطوبت در محل زخم را تجزیه و تحلیل کرده و اطلاعات و داده های ثبت شده را به شکل بی سیم به اپلیکیشنی در تلفن همراه ارسال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوآوری جدید بسیار باارزش و حیاتی است؛ چرا که داده ها بی درنگ ارائه شده و نظارت بر زخم ها را برای پزشکان و متخصصان بهداشت بسیار سهل و آسان می کند.

این چسب زخم های هوشمند دارای سطوح متعددی بوده و با جمع آوری میزان رطوبت زخم و اطلاع رسانی به پزشکان نظارتی بی سیم در زمان واقعی بر زخم ها ارائه می دهند. داده های جمع اوری شده از طریق یک یک تراشه شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) به یک برنامه تلفن همراه منتقل می شود.

حسگر قادر است تغییرات سطح رطوبت را با تولید سیگنال های الکتریکی هر بار که سایش به سمت بازیابی می رود، ردیابی کند. این حسگرها به اندازه ای کوچکتر از یک دانه برنج طراحی شدند تا به راحتی درون تراشه RFID چسب زخم قرار گیرند. دکتر لوکا پوسانزینی، محقق این طرح در دانشگاه بولونیا می گوید: این چسب زخم چند لایه با خواص و ویژگی های جذب متفاوتی ساخته شده تا با انواع مختلف زخم ها سازگار شده و راه نظارت بر زخم بیماران را برای پزشکان هموار کنند. این دانشمند تاکید کرده برداشت مکرر این چسب زخم برای بررسی روند بهبودی، کارایی آن را مختل کرده و همزمان روند بهبهودی را نیز بسیار کند می کند.

تاکنون جزئیاتی از قیمت و میزان عرضه این چسب زخم به بازارهای جهانی فاش نشده است؛ اما دانشمندان اعلام کردند که به احتمال قوی این چسب زخم ها ارزان قیمت خواهد بود چرا که مواد مورد استفاده در این فناوری ارزان تهیه شده و همزمان به گونه ای طراحی شده تا با محیط زیست سازگار بوده و با خیالی آسوده آن را دور انداخت.

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: چسب زخم داده ها زخم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل امیر محمد هوشمند به پرسپولیس (نساجی 1-1 پرسپولیس)

گل امیر محمد هوشمند به پرسپولیس (نساجی 1-1 پرسپولیس)

دیگر خبرها

  • دم گیلاس ؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها
  • گل امیر محمد هوشمند به پرسپولیس (نساجی 1-1 پرسپولیس)
  • آشنایی با روش‌های درمان زخم بستر در منزل
  • دوری قهرمان نامدار کشتی ایران از تمرینات +عکس
  • عفونت چشم کار دست زارع داد/آخرین وضعیت یزدانی برای حضور در المپیک
  • دردسر عجيب هركول كشتى ايران (عکس)
  • عفونت چشم بلای جان قهرمان کشتی شد
  • آنالیز بازیکنان استقلال با ساعت هوشمند!
  • (اینفوگرافیک) درمان عفونت سینوس بدون دارو
  • غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو