Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان ریشه مشکلات افغانستان را در عوامل خارجی دانست و گفت: آمریکا باید مسئولیت خود را در قبال فجایعی که در دو دهه گذشته در افغانستان به وجود آمده، با صدای بلند بپذیرد. خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان در در ابتدای دومین نشست همسایگان افغانستان به اضافه روسیه امروز در وزارت امور خارجه برگزار شد، اظهار داشت: ما از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه باید تاکید کنیم که مسئولیت امنیت شهروندان افغانستان و مرز‌ها با همسایگان در درجه اول، با هیئت حاکمه سرپرستی در کابل است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه همگان باید برای برون‌رفت از بحران موجود در افغانستان، کمک کنیم، تصریح کرد: احترام به حاکمیت و حفظ تمامیت ارضی، عدم دخالت در امور داخلی، جزو اصول اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: اگر امروز در جلسه تهران پیام قوی برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان ارسال شود، به خاطر توجه به تاریخ و نقش آحاد مردم افغانستان در مقابله با اشغالگری و چالش‌های دهه‌های اخیر است. راه حل برون رفت امروز افغانستان نیاز به انسجام داخلی، به کارگیری همه ظرفیت‌ها و بهره‌گیری از استعداد‌های بالای همسایگان افغانستان است.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: ما معتقدیم همه همسایگان و به موازات آن، جامعه جهانی باید توجه ویژه‌ای به وضعیت سیاسی، انسانی، گسترش تروریسم، قاچاق مواد مخدر، رعایت حقوق بشر در شرایط کنونی افغانستان داشته باشند.

امیرعبداللهیان ریشه مشکلات افغانستان را در عوامل خارجی دانست و عنوان کرد: آمریکا باید مسئولیت خود را در قبال فجایعی که در دو دهه گذشته در افغانستان به وجود آمده، با صدای بلند بپذیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: در مقابل آن برای برون رفت ملت بزرگ افغانستان از چالش‌ها و برای درد‌های پیش روی این کشور، اقدامات جدی در کنار تلاش‌هایی که جامعه جهانی به عمل می‌آورد داشته باشد و مسئولیت خود را به صراحت در این رابطه بپذیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: ما از خروج نیرو‌های نظامی آمریکایی از افغانستان را نتیجه مجاهدت و مقاومت مردم بزرگ افغانستان می‌دانیم.

امیرعبداللهیان در پایان خاطرنشان کرد: امروز به رغم علاقه آقای دکتر رئیسی برای سخنرانی در افتتاحیه این نشست، با توجه به اولویت دیگر پیش آمده، امروز آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور در این نشست حضور پیدا کردند.   بیشتر بخوانید: معاون اول رئیس جمهور: گذرگاه‌های مرزی ایران برای کمک سایرکشورها به افغانستان باز است


انتهای پیام/ برچسب ها: رئیس جمهور آیت‌الله رئیسی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس جمهور آیت الله رئیسی وزیر امور خارجه مسئولیت خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری ایران و «شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا، طرفین در این تماس آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟