Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@16:00:12 GMT

افشاگری عسگری از محرومیت یک داور متخلف

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۷۵۷۹

افشاگری عسگری از محرومیت یک داور متخلف

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: در زمان مسئولیت بنده یک داور را به طور کلی از فوتبال محروم کردم.

به گزارش مشرق، حسین عسگری درباره افشاگری‌هایی که وحید صالحی در مورد شرایط داوری در فوتبال ایران انجام داده، اظهار داشت: جامعه داوری جدا از جوامع و اصناف دیگر در کشور نیست، وقتی در بخش‌های مختلف کشور گاهی شاهد کج‌رویی‌هایی هستیم، بنابراین نمی‌توان گفت که جامعه داوری ما صد درصد پاک و مبرا از اشتباه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سطح فوتبال جهان نیز بارها چنین مسائلی را دیده‌ایم، سپ بلاتر رئیس فیفا، میشل پلاتینی رئیس فرانسوی یوفا دیدید که به چه عقوبتی گرفتار شدند. یا حتی در کشورهایی مثل سنگاپور، آلمان، برخی داوران وارد کج‌رویی‌هایی شدند و یا همین داور عربستانی که محروم شد. داور آلمانی که ظاهرا در شرط بندی دخالت داشت. همه اینها نشان می‌دهد که ممکن است جو ناسالمی هم در داوری پیش بیاید، اما به عقیده من وجود یک داور ناسالم هم زیاد است.

بیشتر بخوانید:

کامرانی فر: اظهارات در مورد VAR واقعیت ندارد/ مشکلی از لحاظ سابقه مدیریت ندارم

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال تصریح کرد: معمولا می‌گفتیم صحبت زیاد است و مستند و مدارک محکمی وجود ندارد و هیچ کس هم سفت و سخت پای کار نمی‌آمد، اما اکنون یک نفر واضح و روشن در رسانه ملی مسائلی را عنوان کرده و اکنون وظیفه فدراسیون فوتبال و نهادهای امنیتی و انتظامی است که به این قضیه توجه کنند. چون یک نفر سفت و سخت مدعی شده و مسائلی را بیان کرده است، حتما او چیزهایی دیده که این مسائل را بازگو کرده، تشکیلات فدراسیون فوتبال و نهادهای امنیتی و حراستی قطعا نباید از این مسأله راحت عبور کنند و باید این مسأله را پیگیری کنند، زیرا صحبت از اتهامات بزرگی در داوری است.

عسگری در مورد اینکه صالحی مدعی شده برخی داوران دلال دارند و ابلاغ‌هایی می‌گیرند، عنوان کرد: قطعا اگر بخواهند یک داور را بخرند این کار یک کار سازماندهی شده و تشکیلاتی است و کار یک نفر نیست.

وی در مورد اینکه در زمان ریاست او در کمیته داوران هم چنین مسائلی وجود داشت یا نه اظهار داشت: متأسفانه شاهد چنین قضیه‌ای بودیم و وقتی با شواهد و مدارک متوجه تخلف داور شدیم، آن داور را از فوتبال کنار گذاشتیم. من آن داور را از فوتبال کنار گذاشتم اما برای حفظ حرمت خودش و جامعه داوری این مسأله را رسانه‌ای نکردم.

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آن داور در چند بازی مرتکب تخلف شده بود، گفت: دیگر نمی‌توان گفت که فلان داور که تخلف کرده در یک بازی چنین کاری کرده یا چند بازی، وقتی فردی دزدی می‌کند، ممکن است هر وقت فرصت چنین کاری را داشته باشد آن کار را انجام بدهد. داوری هم که تخلف کرده ممکن است هر وقت شرایط را مهیا ببیند چنین کاری کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان فوتبال داور فوتبال حسین عسگری کارشناس داوری محرومیت فدراسیون فوتبال کمیته داوران یک داور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۷۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی

اگر ثابت شود که سیاستمداران در فوتبال اسپانیا نقش تعیین کننده ای داشته اند، باشگاه های لالیگایی پاسوز این تخلف می شوند. 

طرفداری | در حالی که تحقیقات درباره یک فساد چند میلیون دلاری در جریان است، روز پنجشنبه به دستور دولت اسپانیا، کمیته ویژه‌ای برای نظارت بر فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا ایجاد شد. 

اتهامات فساد به دوران ریاست لوییس روبیالس، رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا که از سال 2018 تا 2023  فدراسیون را رهبری می کرد، باز می گردد.  این پرونده حول محور به‌روزرسانی‌های روبیالس در سوپرجام اسپانیا در سال 2020 متمرکز است، زمانی که این مسابقات از یک رقابت دو تیمی به یک تورنمنت چهار تیمی تبدیل شد و در عربستان سعودی برگزار شد. طبق گزارش آسوشیتدپرس، قرارداد انتقال سوپرجام به خاورمیانه در آن زمان 42 میلیون دلار ارزش داشت.

به گزارش آاس، اگر ثابت شود که در این میان مداخله سیاسی وجود داشته، تیم ملی اسپانیا و باشگاه های لالیگایی ممکن است از حضور در رقابت های تحت نظر یوفا (یورو، لیگ قهرمانان اروپا و ...) محروم شوند. یوفا و فیفا هر دو این پرونده را زیر نظر دارند. 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • پوچتینو: VAR به فوتبال صدمه زده است؛ تصمیم داوران بازی باورنکردنی بود
  • محرومیت ۵ نفر به خاطر کتک زدن داور و ترافیک مشکلی همیشگی
  • محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • یزدانی: قبل از گل‌های اول پرسپولیس و آلومینیوم خطا رخ داد
  • تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی
  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • داور را دو روز قبل از مسابقه عزل کردند!‏
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ