Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:46:17 GMT

لزوم توجه پزشکان به اخلاق پزشکی

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۷۶۴۸

لزوم توجه پزشکان به اخلاق پزشکی

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه پزشک باید بیمار را جزوی از خانواده خود بداند گفت: این دیدگاه سبب موفقیت آینده ما است؛ اگر اساتیدی را ملاحظه می‌کنید که مطرح هستند، یقیناً با این احساس کار کرده‌اند لذا رعایت اخلاقی پزشکی و توجه به بیمار بسیار ضروری بوده و خیر و برکت در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر بهمن نقی‌پور روز چهارشنبه، پنجم آبان ماه در برنامه‌ معارفه دستیاران تخصصی و فوق تخصصی مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) اظهار کرد: دانشگاه، علم و آموزش بحث بسیار مهمی است، دوره‌ی دانشجویی، دوره خاصی از زندگی انسان است، به ویژه زمانی که این دوران وارد تحصیلات تکمیلی می‌شود، فرد فرصت بیشتری را دارد تا از دوران تحصیلی خود استفاده کند. 

وی با اشاره به اهمیت دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی رشته‌ی پزشکی، ادامه داد: در دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی، مسیر زندگی فرد مشخص شده و توجه بیشتر خود را در جهت رفع و تشخیص بیماری می‌گذارد؛ یعنی فرد باید از تمام توان خود استفاده کند چرا که بعد از اتمام این دوره جایی کار خواهد کرد که بالاترین فرد آن رشته، خود او است؛ افراد زیادی چشم امیدشان‌به شما است و تلاش شما تعیین‌کننده موفقیت در این مسیر است.

وی افزود: اساتید بی‌نظیری در دانشگاه تبریز داریم که در سطح کشور و شاید دنیا بی‌بدیل‌ هستند، لذا باید از آنها استفاده کنید چراکه این سفره‌ای است که باز شده و چهار سال بعد بسته خواهد شد، پس نهایت استفاده را از این دوره داشته باشید.

نقی‌پور به دستیاران توصیه کرد: اگر با این دیدگاه وارد شوید که هر کاری را برای خودتان انجام می‌دهید، نهایت تلاش خود را خواهید کرد تا از اساتید و دوره نهایت استفاده را داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: در دوره دستیاری باید تئوری مطالب تدریس شده و ارتباط با رشته‌های دیگر را یاد گرفت چراکه ما یک تیم درمان هستیم و هیچ رشته‌ای بر دیگری برتری ندارد ،لذا همکار خود را نه تنها رقیب بلکه دوست خود باید بدانیم.

نقی پور در پایان تاکید کرد: ما و تمام همکاران تلاش می‌کنیم تا بهترین اندوخته را شما در این مدت ذخیره کنید تا در آینده به بیماران خدمت کنید؛ امیدوارم در آخر کار هم خود شما و هم ما سربلند شویم تا شرمنده‌ی علم و اخلاق نباشیم.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تبریز نیز در این مراسم گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز یکی از برترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

دکتر علی‌اکبر طاهراقدم اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در طی سالهای اخیر از نظر آموزش و پژوهش جزو دانشگاه‌های برتر کشور بوده که این موفقیت حاصل زحمات تمامی همکاران است.

وی ادامه داد: دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از نظر قدمت جزو قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور است که با حدود ۴۵۰ عضو هیات علمی، دو  هزار و ۵۰۰ دانشجو  فارغ التحصیل و تعداد زیادی رزیدنت فعالیت می‌کند.

وی افزود: جوانی، یکی از بهترین نعمات الهی است که خداوند در این زمان به انسان فرصت‌های متعددی را داده است؛ بعد دوره دستیاری وارد عرصه‌ی خدمت به مردم می‌شوید که همانگونه که ما از خداوند انتظار داریم تا درهای رحمت خود را به روی ما بگشاید لذا تمام امید بیماران نیز شما هستید. 

اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز مثال زدنی هستند

معاون تخصصی و فوق تخصصی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز از نظر رتبه‌های کشوری جزو سرآمدترین دانشگاه‌ها است که اساتید آن مثال زدنی هستند لذا مطمئن باشید که در طی این چند سال بیشترین استفاده را خواهید برد، البته به شرط این که خودتان بخواهید.

دکتر مهدی امیرنیا ادامه داد: تعداد کل دستیاران دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۶۳۷ مورد است و ۲۱ رشته تخصصی، ۱۶ رشته فوق تخصصی و ۱۵ رشته فلوشیپ در این دانشگاه فعالیت می‌کنند. 

وی افزود: امور رفاهی دانشجویان مورد توجه ما است لذا ما از تمام تلاش خود در این زمینه استفاده می‌کنیم، اما توان ما در حدی نیست که واقعا کمکی به شما بکند.

 رئیس بیمارستان امام رضا (ع) تبریز نیز در این مراسم  اظهار کرد: مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) یکی از بزرگترین مراکز شمال‌غرب کشور است که با بیش از یک هزار و ۱۰۰ تخت به بیماران خدمات ارائه می‌دهد.

دکتر مسعود فقیه دینوری ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد دستیاران تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه، در این مرکز مشغول به خدمت هستند و در طی بیست ماه گذشته، شیوع کووید تمام حوزه‌های سلامت را تحت تاثیر قرار داد که یکی از حساس‌ترین بخش‌ها حوزه‌ی آموزش بود لذا بسیاری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بیمارستان برای درمان بیماران کووید اختصاص داده شده است، اما امیدواریم روزهای آینده شاهد افزایش مجدد بیماران کووید نباشیم. 

وی افزود: طی بیست ماه گذشته، نقش دستیاران چه در رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی در کنار اساتید خود بی‌بدیل است که اگر فداکاری آنها نبود، نمی‌توانستیم کووید را مدیریت کنیم.

دینوری خاطرنشان کرد: بسیاری از دستیاران ما به کووید مبتلا شدند و برخی حتی تا مرز مرگ هم رفتند، اما با عنایت الهی در طی بیست ماه گذشته تلفات جانی نداشتیم. 

وی گفت: در حوزه‌ی آموزش، نقص زیادی وجود دارد و برای رسیدن به نقطه ایده آل فاصله زیاد است که بویژه شیوع کووید تمام فرآیندها تحت تاثیر قرار گرفت، اما با این حال به شما وعده می‌دهم که با بهترین دانشگاه و اساتید سر و کار دارید.

وی در پایان تاکید کرد: ما به عنوان بخش پشتیان از آموزش و پژوهش جهت ایجاد شرایط مساعد، مناسب و محیطی برای یادگیری درست در خدمت شما هستیم لذا هر جا احساس کردید که پشتیبانی ناقص است، اطلاع دهید. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تخصصی و فوق تخصصی پزشکی دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شدند.

وی گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی