Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندانیان اوکلاهاما از سال ۲۰۱۴ به چالش قانون اساسی آمریکا درباره مجازات اعدام در این ایالت پرداخته‎اند.

خبرگزاری میزان - در چند هفته آینده، ۲ مجموعه بسیار متفاوت از رویداد‌ها ممکن است زندگی ۷ مرد محکوم به اعدام در اوکلاهامای آمریکا را تعیین کند.

به گزارش «ایندیپندنت»، اگر این ایالت در آمریکا راه خود را ادامه دهد، ۷ مرد محکوم به اعدام، طبق برنامه ریزی در فواصل زمانی منظم از این ماه تا بهار سال آینده اعدام خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، بیشتر این افراد بخشی از شاکیان یک شکایت بزرگ از سوی زندانیان محکوم به اعدام هستند که فرآیند تزریق کُشنده در اوکلاهما را به عنوان مجازاتی «غیرعادی و غیرقانونی»، می‌خوانند.

این شکایت استدلال می‌کند که حتی پس از یک تعلیق چند ساله و تحقیقات گسترده، دولت آمریکا از زمانی که چندین نفر را با دارو‌های اشتباه اعدام کرده، راه خود را در این زمینه تغییر نداده است.

دفتر دادستان کل اوکلاهاما پیشتر وعده داده بود که اعدام‌ها را تا زمانی که پرونده این شکایت پیش می‌رود متوقف کند، اما با روی کار آمدن یک دادستان جدید در سال ۲۰۲۱، روند تغییر کرده است.

اگر شکایت زندانیان در اوکلاهاما موفقیت آمیز باشد، اعدام آن‌ها می‌تواند تا سال ۲۰۲۲ به تعویق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اعدام افراد دارای معلولیت ذهنی در آمریکا با شیوه‌های گوناگون ۸ نکته تکان دهنده درباره مجازات اعدام در آمریکا

این پرونده گسترده از سال ۲۰۱۴ در سیستم حقوقی ایالتی و فدرال آمریکا از جایی به جای دیگر برای رسیدگی ارجاع شده است.

مورد اصلی شکایت مطرح شده این است که ماده‌ای که با آن اعدام به سبک تزریق کُشنده انجام می‌شود، متشکل از ۳ دارو است که تنفس و سپس فعالیت قلب را متوقف می‌کند.

در عوض، طبق این شکایت، شواهد کالبد شکافی نشان می‌دهند که این دارو‌ها باعث می‌شوند زندانیان احساس کنند که زنده سوزانده می‌شوند.

در شکایت اصلی گفته شده است که این ترکیب آنقدر ظالمانه است که هشتمین متمم قانون اساسی آمریکا را نقض می‌کند و باعث ایجاد درد شدید، رنج بیهوده و فرآیند مرگ طولانی مدت می‌شود.

بیش از ۳۰ زندانی محکوم به اعدام اکنون بخشی از این شکایت‎نامه هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر محکوم به اعدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرگزاری رویترز نوشت: دانشجویان فرانسوی در حالی که شعار حمایت از فلسطینی‌ها را سر داده بودند، پرچم‌های فلسطین را در پنجره‌ها و ورودی ساختمان این دانشگاه به اهتزاز درآوردند.

تعدادی از دانشجویان چفیه‌هایی به رنگ سیاه و سفید که به نماد ابراز همبستگی با غزه تبدیل شده است، بر سر داشتند.

رویترز به نقل از یک دانشجوی ۲۲ ساله در مقطع کارشناسی ارشد مطالعات حقوق بشر و انسانی دانشگاه سیانس پو نوشت: وقتی که ما اتفاقاتی را که در آمریکا و اکنون در استرالیا رخ می دهند، مشاهده می کنیم واقعا امیدواریم که این اتفاقات در فرانسه نیز رخ دهند. جهان آکادمیک باید نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

دانشجویان فرانسوی از دانشگاه علوم سیاسی پاریس خواستند جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کنند.

یک دانشجوی ۲۰ ساله دیگر نیز که در مقطع کارشناسی رشته مدیریت دولتی در این دانشگاه تحصیل می کند، گفت: بسیار خرسند هستیم که دانشجویان در دانشگاه های بیشتری بسیج می شوند.

این معترض فرانسوی گفت: امیدواریم این اعتراضات به همه دانشگاه ها و خارج از آن گسترش یابد... ما تا وقتی که نسل‌کشی غزه پایان نیافته تسلیم نمی شویم.

رویترز نوشت دانشگاه سیانس پو به درخواست این رسانه برای اظهارنظر پاسخی نداده است.

برخی از رسانه های فرانسوی گزارش دادند: چهارشنبه شب، پلیس فرانسه گروهی از دانشجویان را که مقابل این دانشگاه را مسدود کرده بودند، متفرق کرد. سیاستمداران چپ‌گرا، این اقدام دانشجویان را محکوم کردند.

دور تازه درگیری بین پلیس و دانشجویان بر سر جنگ غزه روز پنجشبه در دانشگاه های آمریکا در گرفت و ابهاماتی را درباره شیوه برخورد با دانشجویان با توسل به قوه قهریه به منظور سرکوب دانشجویان برانگیخت.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا از زمان بازداشت های گسترده در دانشگاه کلمبیا در هفته گذشته شدت گرفته است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان کرمانی در محکوم کردن رژیم صهیونیستی
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار شد
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • غریب‌آبادی: سرکوب جنبش‌‌های دانشجویی آمریکا را محکوم کنید
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکایی
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس