Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت چگونگی پوشش هزینه‌های درمان بیماران خاص و مبتلایان به سرطان را توضیح داد.

به گزارش ایسنا، حنان حاج محمودی با اشاره به اینکه بیمه سلامت بالغ بر ۷۰ هزار بیمار خاص در پنج گروه بیماری تالاسمی، دیالیزی (همودیالیز و دیالیز صفاقی)، هموفیلی، ام اس، پیوند کلیه را تحت پوشش دارد، گفت: خدمات تخصصی بیمه شدگان مذکور برابر بسته خدمتی تعیین شده به تفکیک نوع بیماری، عمدتا رایگان (و یا در موارد معدودی با پرداخت فرانشیز ۱۰ درصد) تحت پوشش بیمه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همچنین بیمه شدگان مبتلا به سرطان نیز در دریافت خدمات تخصصی (شیمی درمانی و رادیوتراپی) از پرداخت فرانشیز تعرفه دولتی معاف می‌باشند (دریافت خدمت از بخش دولتی رایگان است).

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: از سوی دیگر سازمان بیمه سلامت در جهت محافظت مالی از بیماران خاص و صعب‌العلاج، بخشی از هزینه داروهای مورد نیاز آنان را (مازاد بر سهم بیمه پایه) در قالب تفاهم نامه‌ای که به طور سالیانه با سازمان غذا و دارو منعقد می‌شود (برابر فهرست تعیین شده)، پرداخت می‌کند و به این صورت پرداخت از جیب بیمه‌شدگان هدف به میزان قابل توجهی کاهش یافته و موارد موجود بیشتر مربوط به تفاوت قیمت برند و ژنریک می‌باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت خدمات تخصصی بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۷۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به موضوع مطالبات داروخانه‌ها از بیمه‌ها، گفت: پرداخت یارانه دارو ربطی به ما ندارد.

محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: پرداخت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌های خصوصی، در اولویت سازمان بیمه سلامت است؛ مطالبات اسفند داروخانه‌ها امروز پرداخت شد و مطالبات فروردین ۱۴۰۳ نیز ظرف ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: رسیدگی اسناد به سرعت انجام می‌شود و در کل هزینه قابل پرداخت در داروخانه‌های خصوصی ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان است.

ناصحی با بیان اینکه سهم ارز ترجیحی طرح دارویار از اختیارات ما خارج است، افزود: پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و از عهده ما خارج است و آخرین پرداخت در این بخش مربوط به دی سال قبل است و منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تامین منابع و واریز نهایی بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و ما در این خصوص نقشی نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت