Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاه محمود قریشی گفت: در مدت اخیر تحولات مهمی در این کشور رخ داد و در ماه آگوست امسال یک انتقال قدرت بدون خونریزی در این کشور به وقوع پیوست و طالبان به قدرت رسید. در حال حاضر شاهد موج فراگیر پناهجویان نیستیم. اولین نشست کشورهای همسایه افغانستان در ماه سپتامبر برگزار شد و این نشست نیز در ادامه آن برگزار شده تا کشورهای همسایه در افغانستان به یک هماهنگی برسند تا چالش های بوجود آمده را به نوعی مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا،«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان با اعتقاد بر اینکه باید جامعه جهانی به وضعیت اقتصادی مردم افغانستان در حال حاضر توجه و از وقوع یک فاجعه انسانی در این کشور جلوگیری کند، گفت: ما معتقدیم که باید پول های افغانستان در خارج از کشور آزاد شود.

شاه محمود قریشی گفت: در مدت اخیر تحولات مهمی در این کشور رخ داد و در ماه آگوست امسال یک انتقال قدرت بدون خونریزی در این کشور به وقوع پیوست و طالبان به قدرت رسید. در حال حاضر شاهد موج فراگیر پناهجویان نیستیم. اولین نشست کشورهای همسایه افغانستان در ماه سپتامبر برگزار شد و این نشست نیز در ادامه آن برگزار شده تا کشورهای همسایه در افغانستان به یک هماهنگی برسند تا چالش های بوجود آمده را به نوعی مدیریت کنند. 

وزیر خارجه پاکستان بیان کرد: معتقدیم که جلسه امروز می تواند نتایج جلسه اول را تقویت کند و گام های مهمی برای ایجاد ثبات در افغانستان بردارد. در حال حاضر شاهد تشکیل یک کابینه موقت در این کشور هستیم و این می تواند زمینه را برای ایجاد یک دولت فراگیر در این کشور محقق کند. ما معتقدیم که مهم است حقوق مردم افغانستان محترم شمره شود و در دولت فراگیر حضور داشته باشند. برای ما بازگشایی مدارس افغانستان برای دختران و پسران مهم است.

وزیر خارجه پاکستان با اشاره به تعاملات و رایزنی های مقامات پاکستان با مقامات کنونی حاکم در افغانستان طالبان افزود: براساس رایزنی هایی که با آن ها انجام دادیم متوجه هستیم که آن ها به انتظارات و توقعات بین المللی توجه دارند و به دنبال این هستند که یک تعامل سودمندی داشته باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر خارجه جامعه افغانستان پول طالبان پاکستان حقوق دولت وزیر خارجه پاکستان حال حاضر شاهد کشورهای همسایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم

محمد بحرینیان می‌گوید: باید بررسی کنیم چطور چین با 320 میلیارد دلار می‌تواند به توسعه دست یابد اما ایران با سرمایه‌ای به مراتب بیش از این میزان قادر به رشد و توسعه نبوده است.

این پژوهشگر توسعه با حضور در کافه خبر خبرانلاین با تاکید بر اینکه ما در وضعیت بغرنجی گیر کرده‌ایم به آمارهای خروج سرمایه از ایران و ناترازی در روابط اقتصادی ایران و امارات و سایر کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: در طول سی و دو سال گذشته متجاوز از بیست درصد درآمدهای ارزی ، با امارات مازاد منفی داشته‌ایم . این رقم بالغ بر دویست میلیارد دلار می‌شود. ما تحقیقی را در این مورد انجام دادیم که به زودی منتشر می‌کنیم .

وی به ترکیه نیز اشاره کرد و گفت: در بستر و زمان‌های مناسب نیز بیش از دویست میلیارد دلار از پوئل ما به ترکیه تزریق شد و همین حالا هم همچنان تزریق پول ما به ترکیه ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • مهمترین لحظه در تاریخ ورزش کشور همسایه؛ افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟