Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سیدجواد حسینی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری  نخستین مجتمع آموزشی شهر یزد ویژه این گروه جمعیت دانش آموزی افزود: تعداد مدارس خاص اتیسم تا پایان سال ۱۴۰۰ در ایران به ۷۰ واحد آموزشی می رسد.

مجتمع یادشده نخستین مدرسه اُتیسم استان است که به نام زنده یاد « احمد زرکش » نامگذاری و با همکاری فرزند آن مرحوم ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: آموزش رسمی دانش آموزان اتیسم از سال ۱۳۸۲ در جمهوری اسلامی آغاز و از آن زمان تاکنون پوشش تحصیلی این افراد ۲۵ برابر شد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به ویژگی های مجتمع آموزشی اتیسم شهر یزد اشاره کرد و گفت: در این مرکز آموزشی به تمامی مقاطع اعم از پیش دبستانی،دوره متوسطه اول و  دوم  خدمات آموزشی، تربیتی ، پرورشی و توان بخشی به دانش آموزان ارایه می شود.

حسینی تصریح کرد: مخاطبان این مجتمع آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه در طیف اتیسم هستند و آموزش این گروه دانش آموزی تخصصی ترین، سخت ترین و پر هزینه ترین نوع آموزش هاست.

حسینی با اشاره به اینکه ارایه خدمات آموزشی به این گروه دانش آموزان ۱۰ برابر دانش آموزان عادی است ،ادامه داد: در  مجتمع آموزشی یادشده تمامی امکانات تخصصی آموزشی، ورزشی و توانبخشی از جمله استخر، اتاق کاردرمانی ، اتاق بازی و سالن کنفرانس پیش بینی و ساخته شد.

وی با قدردانی از خیرین مدرسه ساز گفت: یک سوم  مدارس کشور خیری است و در برخی استان ها  نیز ۷۰ درصد مدارس استثنایی از سوی افراد خیر ساخته شد.

حسینی در ادامه خواستار تامین تجهیزات بیمارستان فرهنگیان خیرساز استان یزد شد و افزود: برای تکمیل تجهیزات این مرکز درمانی به ۱۰ میلیارد تومان نیاز است که نیمی از آن از سوی وزارت آموزش و پرورش تخصیص می یابد امید است باقی بودجه از سوی استان تامین شود.

معاون وزارت آموزش و پرورش در بخشی از سخنان خود ادامه داد: یزد رتبه اول در اهدای تجهیزات هوشمند ارتباطی چون تبلت و تلفن همراه به دانش آموزان کم برخوردار را  کسب کرد طوریکه پارسال ۸۸ درصد دانش آموزان استان نیاز به تبلت داشتند  با همت خیران، نهادها و دستگاه های اجرایی ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تبلت  در استان تهیه و اهدا شد.

وی افزود: در مجموع ۱۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز استان به تبلت و تلفن همراه نیاز داشتند که حدود ۲ هزار دستگاه دیگر تبلت نیاز است که نیمی از اعتبار آن از سوی وزارت آموزش و پرورش و باقیمانده از طریق منابع درون استانی باید تامین شود .

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: امید است یزد، نخستین استانی باشد که هیچ دانش آموزی برای پیوستن به شبکه آموزش مشکل نداشته باشند.

نخستین مجتمع آموزشی  اُتیسم یزد در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع و با یکهزار و ۸۶۰ متر مربع زیربنا و با صرف افزون بر ۷۰ میلیارد ریال هزینه و ۱۲ کلاس درس ساخته شد.

هم اکنون ۲۸۵ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی استان یزد تحصیل می کنند که حدود ۲ هزار نفر از این تعداد دانش آموزان استثنایی هستند.

تعداد خیران مدرسه ساز استان  یک هزار و ۳۰۰ نفر اعلام شد که از این تعداد ۱۸۸ نفر از خانواده های معظم شهدا، ۲۵۴ تن زن ، ۶۹ نفر نخبه ، ۱۴۵ تن از اقلیت دینی زرتشتیان هستند.

همچنین یک سوم مدارس استان یزد خیری است.

اُتیسم، اختلال رشد عصبی در اعصاب مرکز است که در تحول و رشد مغز اختلال ایجاد و تعامل یا رفتار فرد را دچار اختلال می کند،مبتلایان به اتیسم یا درخودماندگی نمی توانند با محیط پیرامون ارتباط برقرار کنند و دچار رفتارهای کلیشه ای و تکراری می شوند.
اتیسم، اختلالی است که علت دقیق و مشخصی ندارد و مادام العمر است اما اگر به موقع تشخیص داده شود از شدت علایم آن کاسته می شود و فرد مبتلا می تواند به فعالیت های اجتماعی بازگردد.
هرچند علت دقیق آن مشخص نیست اما علت های ژنتیکی ، محیطی و وجود سابقه اختلال یادگیری در خانواده به عنوان برخی علل ایجاد کننده آن مطرح که ثابت نشده است.

برچسب‌ها سید جواد حسینی یزد اوتيسم وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید جواد حسینی یزد اوتيسم سید جواد حسینی یزد اوتيسم وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش مجتمع آموزشی دانش آموزان ساخته شد ۲ هزار ا تیسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۸۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قاسمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شد اما زنجان رتبه اول در جذب دانش‌آموزان را دارد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد این دانش‌آموزان دارای مشکلات شدید جسمی و ذهنی بوده و آموزش‌پذیر نیستند و برخی نیز با ممانعت خانواده‌ها برای تحصیل مواجه هستند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در بین این ۷۹۰ نفر ۳۰ دانش آموز فوتی داریم، عنوان کرد: علاوه بر این تعدادی هم در خارج از کشور هستند که سامانه همه این افراد را جزو بازمانده از تحصیل به حساب می‌آورد.

وی تعداد مدارس تک دانش‌آموزی استان زنجان را ۹ واحد برشمرد و گفت: اولیای ۵۵ دانش‌آموز به دلیل جسه کوچک اجازه تحصیل در پایه اول ابتدایی را به آن‌ها ندادند و دیرتر وارد سیستم آموزشی شدند.

قاسمی تصریح کرد: هیچ دانش‌آموزی را به دلیل عدم دسترسی آموزش از دست ندادیم و آموزش و پرورش حق قانونی افراد برای حضور در چرخه آموزش را فراهم کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳.۸۵ درصد از مشمولان، بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه داشتیم که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد بود.

وهاب ادیبی افزود: امسال میزان بازماندگی در دوره اول متوسطه به ۳.۲۴ درصد رسیده است و در دوره دوم متوسطه نیز یک درصد نسبت به سال قبل کاهش داریم.

کد خبر 6093188

دیگر خبرها

  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • روایتی از ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد