Web Analytics Made Easy - Statcounter

چیزی نمانده تا استادیوم الزورای عراق که به دست کارفرمای ایرانی ساخته شده، رونمایی شود و پس از آن نیز احتمالا نوبت به ورزشگاه المپیک بغداد خواهد رسید.

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال عراق در سالهای اخیر از نظر سخت افزاری پیشرفتی قابل توجه داشته و حالا پس از ساخت ورزشگاه‌های کربلا، نجف و... نوبت به الزورا و بغداد رسیده که صاحب ورزشگاهی مدرن و جذاب باشند؛ استادیوم‌هایی که به دست کارفرمایان ایرانی ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ورزشگاه الزورا که قرار بود 12500 صندلی برای تماشاگران داشته باشد، با پیشنهاد کافرما به 15400 صندلی افزایش یافت و حالا به نظر می‌رسد مراحل ساخت آن به اتمام رسیده باشد. این ورزشگاه کاملا سرپوشیده است و از این نظر صاحب امتیاز ویژه‌ای است و همچنین به سالن ورزشی شامل استخر، سونا، سالن سرپوشیده 1000 نفری و ساخت هتل 4 ستاره مجهز می‌باشد.

 

 

نکته جالب درباره ورزشگاه اختصاصی تیم فوتبال الزورا این است که شرکت «بلند پایه» در سال 1391 ساخت آن را آغاز کرد اما اتفاقات داخلی کشور عراق سبب شد تا ساخت ورزشگاه طولانی شود که البته به هر شکلی که بود این شرکت ایرانی توانسته در کمتر از ده سال استادیومی مدرن را برای الزورا بسازد.

 

این تنها پروژه شرکت ایرانی در عراق نیست و همانطور که گفته شد ورزشگاه المپیک بغداد هم در دست ساخت است؛ ورزشگاهی که مثل استایوم الزورا مراحل ساخت آن سال 1391 آغاز شد اما این پروژه تفاوت‌هایی با مورد قبلی دارد؛ از جمله ظرفیت 60 هزار نفری و همچنین معماری آن که لقب «جواهر بغداد» را به خود گرفته است.

 

 

علاوه بر این استادیوم بزرگ، سه استادیوم تمرینی 500 نفره و یک استادیوم 2،000 نفره نیز به عنوان یک دنباله بصری و فضایی و یک هتل 4 ستاره نیز در سایت شهر ورزشی بغداد قرار گرفته که جمعاً زبان معماری استادیوم اصلی را بازتاب می دهند.

 

باتوجه به همین موضوع، احتمالا این ورزشگاه ساخته شده در پایتخت کشور عراق میزبان اصلی مسابقات تیم ملی این کشور در بازیهای مقدماتی جام جهانی 2026 خواهد بود تا عراقی‌ها با حضور حداکثری تماشاگران خود، ورزشگاه زیبای پایتخت کشور را به رخ فوتبالدوستان منطقه بکشند.

 

 

شاید در آینده ای نزدیک با حل مشکلات سیاسی و امنیتی عراق، این کشور بتواند میزبانی بازیهای ملی را بگیرد و پس از آن باتوجه به ساخت حداقل 5 استادیوم زیبا و مدرن در سالهای اخیر، برای میزبانی مسابقات مهمتر نیز اقدام کند.

 

 

 

عراق الزورا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: عراق الزورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۸۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| ساخت یکی از ۴ پروژه‌‌ برتر جهان توسط مهندسان ایرانی

پس از پایان سفر دوروزه رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان، صبح امروز آیت‌الله رئیسی با هیات همراه خود وارد کشور سریلانکا شدند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، پس از پایان سفر دوروزه رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان، صبح امروز آیت‌الله رئیسی با هیات همراه خود وارد کشور سریلانکا شدند.این سفر به دعوت رسمی رئیس‌جمهور سریلانکا و با هدف توسعه همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی انجام شده است.علاوه‌ بر این در این سفر یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های کشور سریلانکا و حتی جهان که توسط شرکت‌های ایرانی ساخته شده افتتاح شد.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • افشاگری خیابانی روی آنتن: چینی‌ها جا زدند!
  • خودرو شخصی جواد خیابانی چیست؟
  • جواد خیابانی چه ماشینی سوار می‌شود؟
  • چرا ساخت استادیوم‌های فوتبال این قدر گران تمام می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  • فیلم| ساخت یکی از ۴ پروژه‌‌ برتر جهان توسط مهندسان ایرانی
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد