Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبیدالله رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پانزدهمین دوره جشنواره تئاترخیابانی مریوان از عصر امروز آغاز می‌شود، اظهار داشت: افتتاحیه این دوره از جشنواره عصر امروز ساعت پنج در آمفی تئاتر روزباز پارک شانو برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مراسم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار می‌شود، افزود: طی چهار روز برگزاری این دوره از جشنواره ۸۲ اجرا از ۴۰ اثر در ۶ بخش مختلف را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان  اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده این نمایش‌ها در پنج مکان در سطح شهر از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ شب به اجرا در می‌آیند.

رستمی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان رویدادی پساکرونایی برای فعالیت های فرهنگی و هنری هم محسوب می‌شود، گفت: طی ۲ سال اخیر به دلیل شیوع کرونا برنامه فرهنگی و هنری شاخصی برگزار نشده است و برای حفظ سلامتی اقشار مختلف مردم همه برنامه‌ها در فضای مجازی به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان موجب ایجاد نشاط و شور در بین مردم می شود، یادآور شد: بی شک از طریق نمایش‌های خیابانی می‌توان پیام‌های مختلفی اعم از بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی را به بهترین وجه به اقشار مختلف منتقل کرد.

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان  با اشاره به اینکه این جشنواره در بخش های آزاد، آیینی سنتی، دیگرگونه ها، ایثار و شهادت، کودک و نوجوان، جشنواره جشنواره ها و مهمان برگزار می شود، گفت:  بخش ویژه این جشنواره هم شامل ایثار و شهادت است.

رستمی افزود:  در بخش ویژه علاوه بر توجه به جانفشانی های شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس به شهادت بزرگ زنان و مردانی که  در ایام شیوع بیماری کرونا سلامت و جان خود را در این راه از دست دادند، پرداخته می‌شود.

پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از ۵ تا ۱۰ آبان ماه در شهرستان مریوان برگزار می‌شود.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها مریوان کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مریوان کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان جشنواره تئاتر خیابانی مریوان برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۸۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنر‌های نمایشی استان تهران با همکاری اداره کل هنر‌های نمایشی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران را آبان ماه در پردیس تئاتر تهران و شهرستان‌های استان برگزار می‌کند.

موضوع ویژۀ این دوره جشنواره جوانی جمعیت و فرزندآوری است و استحکام بنیان خانواده با تأکید بر جایگاه زن، عفاف و حجاب، تأکید بر هویت ملی ایرانی براساس سه عنصر اصلی مسلمان‌بودن، انقلابی‌بودن و عمق تاریخی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تأکید بر امیدآفرینی و نشاط اجتماعی، موضوعات شهر و شهروندی با تکیه بر اخلاق، معرفی و شرح زندگانی شخصیت‌های مهم ملی، علمی و مذهبی، جهاد تبیین، ایثار و ارزش‌های جبهۀ انقلاب و مقاومت، آسیب‌های اجتماعی، ضرورت وحدت و یکپارچگی ملی، مذهبی و قومی و جهش تولید با مشارکت مردم از دیگر اولویت‌های موضوعی این رویداد هنری هستند.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران شامل بخش مسابقه تئاتر استان تهران، ایثار، نهال (ویژۀ آموزشگاه‌های هنر‌های نمایشی شهرستان‌های استان تهران)، تئاتر خیابانی، لبخند (آثار کمدی، طنز و نمایش‌های آئینی و سنتی)، تئاتر کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی و کارگاه‌های آموزشی است که تمامی بخش‌های جشنواره، به استثنای کارگاه‌های آموزشی، به شکل رقابتی برگزار می‌شود.

بر اساس گاهشمار جشنواره، گروه‌های متقاضی شرکت در جشنواره، تا ۳۱ خردادماه فرصت دارند با مراجعه به درگاه تئاتر استان تهران در تارنمای ایران تئاتر (به آدرس Tehran.theater.ir) در این رویداد هنری ثبت نام کنند.

ارزیابی آثار این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور خواهد بود آثار برگزیده از ۲۵ شهریور تا ۴ آبان در شهرستان‌ها اجرا خواهند شد.
گفتنی است، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران از ۹ تا ۱۶ آبان به دبیری امیرحسین شفیعی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی