Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش گروه فرهنگی ایرنا از میراث‌آریا، در نخستین اجلاس گفت‌وگوی آسیایی برای حفاظت از میراث‌فرهنگی تمام کشورهای آسیایی از جمله ایران حضور فعال دارند. در افتتاحیه این نشست، وزرای فرهنگ یا میراث‌فرهنگی و گردشگری کشورهای مختلف در حمایت از این اجلاس سخنرانی می‌کنند.  

جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان عضو موسس در روز اول و در آیین افتتاحیه این نشست شرکت می‌کند و سفیر ایران در چین نیز سخنرانی کوتاهی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در روز دوم این اجلاس، مدیران حفاظت از میراث‌فرهنگی کشورهای آسیایی دیدگاه‌های خود را درباره ایجاد یک نهاد آسیایی و همکاری‌های مشترک بین کشورها به اشتراک خواهند گذاشت.  

همچنین سید هادی احمدی روئینی، مدیرکل حفظ و احیای بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در این نشست دیدگاه‌های این وزارتخانه را ارائه خواهد کرد.

این اجلاس امروز چهارشنبه و فردا پنجشنبه، پنجم و ششم آبان‌ماه ۱۴۰۰ برابر با ۲۷ و ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱ برگزار می‌شود. انتظار می‌رود در پایان این اجلاس و با اجماع تمام کشورهای آسیایی، یک نهاد و صندوق حمایت از میراث‌فرهنگی در قاره کهن شکل بگیرد.

برچسب‌ها قاره آسیا چین وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره آسیا چین وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی قاره آسیا چین وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۸۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز محبی در این زمینه افزود: پس از کسب گزارش هایی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در منطقه تاریخی مغاطیلوی ارومیه، این موضوع به‌صورت نامحسوس و شبانه‌روزی توسط تیم‌های اطلاعاتی فرماندهی انتظامی پاسگاه بخش انزل و واحد اطلاعات یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مورد رصد قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در یک عملیات منسجم و مشترک با فرماندهی انتظامی پاسگاه بخش انزل قوشچی ارومیه باند بزرگ و حرفه‌ای حفاران غیر مجاز حین برداشت آثار تاریخی و فرهنگی در منطقه تاریخی مغاطیلو معروف به «ماوارا» دستگیر شدند.

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: در این عملیات علاوه بر دستگیری ۱۰ حفار غیرمجاز، سه دستگاه خودرو، آلات و ادوات تخریب گران آثار تاریخی از قبیل موتور برق، بتن‌کن، بیل و کلنگ کشف و ضبط شد.

سال گذشته نیز ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی منهدم و اعضای آن دستگیر شده بودند

کد خبر 6092604

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل در ارومیه
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • نخستین نشست سخنگوی جدید قوه قضاییه آغاز شد
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه