Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز(چهارشنبه) پایگاه خبری «العهد»، «علی مراد» محقق و روزنامه نگار لبنانی در گفت و گو با این پایگاه خبری تصریح کرد که این پیش نویس همچنان در حال بررسی است، اما به احتمال زیاد تصویب خواهد شد، در حالی‌که هیچ اثر حقوقی ندارد و برای دولت آمریکا الزام‌آور نیست.

وی گفت: در شرایطی که بحران اقتصادی بر سر لبنان سایه افکنده است، آمریکا با طرح ادعای کمک به لبنان سعی دارد تا «حزب الله» را که نماینده بخش عظیمی از ملت ما است را مورد اتهام قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرحی که پیشتر نیز این حزب را به دست داشتن در انفجار بندر بیروت متهم کرد و در عین حال خواستار تکمیل تحقیقات در مورد این جنایت شد تا جایی که ناظران را با این سوال مواجه کرد که تحقیقات این واقعه چه اهمیتی برای ایالات متحده آمریکا دارد.

نقشه شیطانی برای قرار دادن ارتش لبنان در مقابل حزب الله

این محقق افزود: ایالات متحده آمریکا با تلاش‌های ناموفق خود برای قرار دادن ارتش لبنان در مقابل حزب الله، همواره بر روی یک طرح شیطانی برای فتنه در کشور ما کار می‌کند. این هدفی است که کنگره در پی آن است، به ویژه در همسویی با رژیم صهیونیستی که در جهت منافع خود به دنبال ایجاد تفرقه در ارتش و مقاومت لبنان است.

مراد تاکید کرد که یک لابی لبنانی در واشنگتن وجود دارد که در داخل کنگره فشار می‌آورد تا بیش از یک پیش نویسِ قطعنامه ارائه دهد و ممکن است قانونی را تصویب کند که دولت فعلی و آینده در واشنگتن را به اتخاذ تدابیری مانند مقابله با مقاومت ملزم می‌کند، همچنان که کنترل مرز با سوریه نیز از خواسته‌های اساسی آمریکا است.

این روزنامه نگار در پاسخ به سوالی درباره تجهیز ارتش لبنان به تسلیحات، گفت که این اقدام چیز جدیدی نیست و آنچه ارائه خواهد شد، سلاح انفرادی است، اما سلاح‌های استراتژیک یا موشک‌های پیشرفته برای ارتش لبنان ممنوع است، زیرا آمریکا و عوامل آن می‌دانند که ارتش لبنان رویارویی با مقاومت را نمی‌پذیرد، چون نهادی متخاصم با رژیم صهیونیستی است که به عنوان دشمن لبنان شناخته می‌شود و به همین دلیل تسلیحات ارتش لبنان همیشه در سطح بسیار سبک و معمولی باقی می‌ماند.

مراد در پاسخ به این سوال که یکی از بندهای این پیش نویسِ کنگره، حزب الله را دوباره به انفجار بندر بیروت متهم کرده است، پاسخ داد: این وضعیت جدیدی نیست و حدود یک ماه پیش نیز مواضع مشابهی در مجلس سنای کمیته روابط خارجی آمریکا وجود داشت که از قاضی «بیطار» و حرفه‌ای بودن او حمایت کرد و حزب الله به علت زیر سوال بردن مسیر تحقیق پرونده انفجار بیروت، محکوم شد.

مراد در ادامه گفت: شکی نیست که آمریکا متحدان خود را در لبنان دارد، جسارت «سمیر جعجع» رهبر حزب «نیروهای لبنانی» در حادثه منطقه «طیونه» به سبب پشتوانه او به حمایت آمریکا و بودجه سازماندهی شده آن است و از طریق نظام رسانه‌ای که از سوی کشوررهای عرب حاشیه خلیج فارس و ایالات متحده تامین مالی می‌شود، تبلیغاتی را پخش می‌کند که مانع اطلاع رسانی به مردم لبنان غیر از آنچه دولت آمریکا می‌خواهد، می‌شود.

 مراد خاطرنشان کرد که آمریکایی‌ها در بحبوحه یک استحقاق سنجی جدی، از متحدان خود در لبنان دفاع نخواهند کرد و افغانستان نمونه‌ای از آن است.

قابل ذکر است که ارائه دهنده طرح این پیش نویس به کنگره آمریکا یک نماینده جمهوری خواه لبنانی الاصل است که حامیان آن ۹ نماینده و اکثرا از جمهوری خواهان هستند.

برچسب‌ها واشنگتن لبنان ایالات متحده آمریکا خلیج فارس انفجار بیروت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واشنگتن لبنان ایالات متحده آمریکا واشنگتن لبنان ایالات متحده آمریکا خلیج فارس انفجار بیروت ایالات متحده ارتش لبنان حزب الله پیش نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی

منابع خبری از شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی از سمت لبنان خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،منابع خبری از شلیک دستکم 30 موشک از جنوب لبنان به منطقه اشغالی الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گفته منابع عبری، پایگاه نظامی میرون ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی با ده‌ها موشک از جنوب لبنان مورد حمله قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به اسرائیل
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی