Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر سرهنگ محمد سرباز در نشست خبری هفته بسیج دانش‌آموزی که پیش از ظهر چهارشنبه در سالن جلسات بسیج اقشار استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: هفته بسیج دانش‌آموزی از هفتم آبان با شهادت شهید فهمیده آغاز و در ۱۳ آبان روز ملی استکبار ستیزی به پایان می‌رسد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین اذعان کرد: ۱۳ آبان برای ما یادآور تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه توسط رژیم پهلوی در سال ۴۳، شهادت دانش‌آموزان توسط رژیم طاغوت در دانشگاه تهران، حماسه مردم در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در سال ۵۸ و روز دانش‌آموز روز حماسه آفرینان انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به تضعیف آمریکا توسط حماسه سردار سلیمانی‌ها، حججی‌ها و همدانی‌ها و اقتدار کشور ایران عنوان کرد: امروز طبق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نوجوانان و جوانان نماد امیدآفرینی و امید به زندگی هستند چنانچه ذیل این مسئله ۴۰ بار در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از عنوان نوجوان و جوان استفاده شده است.

این مسئول ابراز کرد: ساختن هویت انقلابی برای نوجوانان و جوانان، بصیرت افزایی برای دانش‌آموزان و اقشار مردم و افزایش خوی استکبار ستیزی از اهداف اصلی ما در هفته بسیج دانش‌آموزی است.

وی ضمن اشاره به اینکه ۲۵۵ هزار دانش‌آموز در حال تحصیل هستند گفت: حدود ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی توسط یک هزار پایگاه مقاومت در سطح مدارس و حوزه‌های مقاومت بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

سرباز تصریح کرد: اولین برنامه ما برگزاری نشست خبری و سپس ایراد بیانیه سازمان بسیج دانش‌آموزی در نماز جمعه، عطرافشانی گلزار شهدا و تجدید میثاق با شهدا، زنگ ایثار و شهادت، دیدار با نماینده ولی فقیه برای تجدید بیعت با ولایت، صدور احکام مسئولیتی فرماندهان واحد پیشگام، تجلیل از دست‌اندرکاران آمادگی و دفاعی توسط فرماندهی سپاه استان، تجلیل از مدال آوران لیگ علمی پایا در صدا و سیمای استان قزوین، اجرای طرح واکسیناسیون با همکاری سازمان جامعه پزشکی در مدارس منتخب، دیدار فرماندهان حوزه‌های مقاومت بسیج دانش‌آموزی با فرماندهی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین، برگزاری مسابقات ورزشی از جمله تیراندازی، نشست صمیمی دانش آموزان مجمع علوی و فاطمی با مدیرکل آموزش و پرورش در راستای مطالبه‌گری از آموزش و پرورش و برگزاری برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی از مجموعه برنامه‌های ما در هفته بسیج دانش‌آموزی است.

وی تصریح کرد: از بزرگترین فعالیت ما در حوزه فضای مجازی برگزاری پویش بزرگ "نوجوان پلاس" در قالب استندآپ، خوانندگی، لب آهنگ، فیلم کوتاه، گویندگی، مجری‌گری و دوبله طنز و جدی با موضوع سبک زندگی نوجوان ایرانی و پویش "دنیای بدون آمریکا" در قالب کلیپ و به صورت مستند تا ۱۶ آبان ماه به سازمان بسیج دانش‌آموزی ارسال شود که دانش‌آموزان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانندبه کانال شاد بسیج دانش‌آموزی https://shad.ir/qazvinbasij مراجعه کنند.

این مسئول تاکید کرد: از ویژه برنامه‌های مهم سازمان بسیج دانش‌آموزی برگزاری تجمع ۱۳ آبان در خیابان شهدا است که این امر با توجه به تصمیمات سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد کشوری و استانی کرونا برگزار خواهد شد که طبق این امر استان‌های نارنجی با رعایت فاصله‌گزاری و استان‌های قرمز از تجمع پرهیز کرده و با به صورت مجازی از برنامه‌های دیگر استفاده می‌کنند.

وی در پایان گفت: ما در تلاشیم تا در هفته بسیج دانش‌آموزی بتوانیم راهبردهای انقلاب را برای دانش‌آموزان تبیین کرده و در مسیر بصیرت افزایی، گسترش روحیه مدیریت جهادی و انقلابی دانش‌آموزان جهت جهش کشور و رفع مشکلات مردم گام برداریم.

کد خبر 5337312

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد سرباز بسیج دانش آموزی یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر هفته وحدت آمار کرونا بنزین اردبیل خطبه های نماز جمعه جایگاه سوخت کرمانشاه گرگان واکسن کرونا عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران هفته بسیج دانش آموزی سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واعظ ظهر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم ضمن یادآوری این مطلب که استخر دانش آموزی این شهرستان جز پروژه‌هایی محسوب می‌شود که طی سالیان گذشته بلا تکلیف باقی مانده بود، اظهار کرد: تکمیل آن حدود ۴۰ میلیارد تومان نیاز داشت که از طریق منابع ملی انجام گرفت و اعتبارات ۱۴ میلیاردی نیز لازم بود که ۸ میلیارد آن از طریق اعتبارات نماینده تأمین شد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۹۵ درصد اعلام کرد و ادامه داد: نصب سایت گاز تا یک ماه و نیم آینده انجام می‌شود اما مهمترین مشکل نصب انشعاب آب است که ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان باید تأمین اعتبار شود.

وی یادآور شد: سال گذشته آب و فاضلاب رقم ۴ میلیارد تومانی برای نصب انشعاب آب استخر اعلام کرده بود که با رایزنی به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسید اما پس از تعطیلات نوروزی بر اساس تعرفه جدید این رقم به ۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که با رایزنی‌های انجام شده رقم نهایی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شد.

واعظ با بیان اینکه از آب و فاضلاب درخواست تقسیط این رقم شده اما تنها با ۵۰ درصد آن موافقت شده است، گفت: تمام تجهیزات و امکانات این استخر آماده بوده و اگر آب و فاضلاب با تقسیط بهتری مساعدت کند می‌توان این استخر را سریع‌ترین زمان ممکن افتتاح کرد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان استفاده از اُزون به جای کلر را یکی از ویژگی‌های بارز این استخر دانست که از فرسودگی و آسیب به موتور خانه جلوگیری می‌کند و تصریح کرد: علاوه بر اختصاص ۲۴۰ متر مربع فضای موتور خانه و یک هزار و ۲۷۰ متر سالن اصلی استخر، ۳ هزار و ۱۲۰ متر مربع نیز برای محوطه آن پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه دغدغه آموزش به عنوان یک اولویت بیشتر در میان مردم وجود دارد، گفت: برای اولین بار و پس از ۴ سال تعطیلی در پژوهش سرا این شهرستان در ۲۶ رشته مقام استانی و در ۲ رشته مقام کشوری از آن دانش آموزان این شهرستان شد.

واعظ متوسطه دوم را پیشانی مقاطع آموزشی دانست و خاطر نشان کرد: تعداد قابل توجهی از دانش آموزان این شهرستان در کنکور سال گذشته در رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و … قبول شدند و برای اولین بار نیز ۳۲ پذیرفته شده دانشگاه فرهنگیان داشتیم که این رقم تا کنون اتفاقی رخ نداده است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان با اشاره به اینکه دغدغه فرهنگی نیز یکی از مسائل مورد توجه آموزش پرورش در این شهرستان بوده، افزود: برای اولین بار اعتکاف دانش آموزی با حضور یک هزار و ۶۰۰ دانش آموز از میان ۲ هزار و ۲۰۰ ثبت نام کننده برگزار شد که از نظر تعداد دانش آموز حاضر در این مراسم معنوی جایگاه سوم کشور را از آن خود کردیم.

وی تاکید کرد: دانش آموزان با علاقه وصف ناپذیری در این مراسم حضور پیدا کردند و نیروهای متخصص موزه و دانشگاه علاوه بر طرح مسائلی همچون جهاد تبیین موضوعات مذهبی در قالب محتوایی جدید و متناسب با سن شرکت کنندگان به صورت مسابقه محور آموزش دادند.

واعظ با اشاره به رایزنی‌های انجام شده در اسفند سال گذشته برای استفاده بهینه از دانش آموزان رأی اولی و مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: ۵۰ دانش آموز نهم تا دوازدهم به عنوان ناظر افتخاری پای صندوقهای اخذ رأی حاضر شدند و در جریان روند برگزاری انتخابات قرار گرفتند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان با بیان اینکه بیش از ۴۵۰ مدرسه شهری و روستایی در این شهرستان وجود دارد، تاکید کرد: حدود ۷۰ درصد مدارس در قوچان فرسوده هستند که نیاز به نوسازی دارند و این مسئله به تدریج در حال انجام است.

وی یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش را جمع آوری بخاری از سطح مدارس برشمرد و خاطر نشان کرد: نصب پکیج و شوفاژ در دستور کار همه مدارس قرار دارد اما اگر برای واحد آموزشی پیش بینی نشود به دلیل فرسودگی مدرسه است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان ادامه داد: امسال ۲ میلیارد تومان برای اصلاح سیستم گرمایشی ۲ آموزشگاه ۲۲ بهمن و شهدای بانک ملی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار ۶۴۸ معلم رسمی و غیر رسمی وظیفه آموزش به ۳۶ هزار دانش آموز در این شهرستان را بر عهده دارند، اضافه کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده هر دانش آموزان به صورت میانگین بین ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان هزینه دارد در صورتیکه سال تحصیلی گذشته به ازای هر دانش آموز سرانه ۱۲ هزار تومانی واریز شده است.

کد خبر 6095255

دیگر خبرها

  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • افتخارآفرینان کردستانی والیبال دانش آموزی وارد سنندج شدند
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • اجرای ۲۰۰عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی درگیلان
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • ۷۰ برنامه در هفته بسیج کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • دستان هنرآفرین دانش‌آموزی
  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد